Praktisch: hoe doen we dat financieel?

He Skippie,

Heb jij een moeder wonen in Australie (Marike)?
Wel spannend anti kraak wonen. Ga je dat ook in Aussie voorzetten??

Hoi Ingrid,
Nee heb geen familie of moeder in Australie wonen.
Het is wel avontuurlijk het anti-kraak wonen, maar daar kappen we mee als we naar Oz gaan.
Volgens mij bestaat dat daar niet, maar daar weet ik het fijne niet van.
Maar het nadeel van anti-kraak is natuurlijk dat je geen vast eigen huis hebt en ik ben wel toe aan een eigen woning, dus zouden we in Australie snel iets willen kopen.

Groetjes Ingrid ( naamgenootje )

Inderdaad, antikraak wonen kom je neem ik aan alleen tegen als er sprake is van leegstand ... Nou, dat is volgens mij niet te vinden in Australie .. integendeel .. ;-)

Hahaha skippie, dat is geweldig ;)
Anti-kraak is misschien niet echt mijn ding, maar die collectebus vind ik wel een hilarisch goed idee  :evil:

Erg leuk om te lezen wat jullie hier allemaal doen om je droom uit te laten komen. Ik heb vandaag op mijn manier weer een stapje gezet, fraaie loonsverhoging geregeld.  :up: Nu nog naar de Aldi en mijn boekenkast uitdunnen en we zijn er! Oh ja, ik heb eigenlijk al besloten dat ik die vakantie naar Oz, hoe nuttig ook, beter kan schrappen... je kunt niet alles.

Je kunt ook andere eisen aan de hoeveelheid geld stellen die je nodig denkt te hebben. Waarom sparen om een jaar te kunnen overbruggen. Er zijn hier genoeg mogelijkheden om geld te verdienen, woonlasten uit te sparen etc. Ok. je zult dan even bereid moeten zijn niet ruim boven modaal inkomen te werken, maar ja, het is een andere vorm van investeren.

En sparen is ook geen garantie: Al onze spaarcentjes staan (of stonden) bij Icesave op de bank  :cry:

Bij mij staan ze nog op icesave, want ik krijg ze er nog niet af. Gelukkig krijg ik het uiteindelijk wel terug... Vraag is wanneer....

Bij mij staan ze er ook nog, maar we hebben het proberen over te maken. Wel een bevestiging via internet, maar nooit ontvangen...
IJsland zou garand staan voor de eerste E 40.000, maar ik hoorde net dat het niet zeker is dat zij het kunnen betalen, omdat het land ook zo goed als failliet is. NL zou pas na die E 40.000 in beeld komen, dus ik ben wel even benieuwd wat er gebeurt als inderdaad blijkt dat IJsland niet meer over de brug kan komen. We horen het straks hopelijk wel van Bos.

Afwachten dan maar...

Dat zou minder zijn, want zoveel heb ik er (helaas dan ook weer) niet opstaan. Wat ik gister heb begrepen is dat iedereen wel zijn geld terug zou krijgen en dat het gegarandeerde bedrag nu opgehoogd is tot 100.000, maar dat het wel even kan duren voordat je je geld terug krijgt. Nou ja het is even afwachten. Voorlopig kan ik helemaal niet bij mijn geld. Scheelt wel, kan ik het ook niet uitgeven  :|

Die E100.000 is de garantie die NL geeft na die 40.000 (of eigenlijk 2x 20.000) die IJsland garandeert.
Ik ben hem behoorlijk aan het knijpen (AU!)

Back