pre grant letter ontvangen!!!!!joepie!!

eric en ingrid

New Member
Hoi allemaal

Vandaag bericht gekregen van de DIMIA dat onze skilled independent visa goedgekeurd is! Yoohoo.
Voor 2 mei 2006 moeten we binnen zijn, maar dat gaat geen probleem worden.
Huis is nog wel niet wordt verkocht, maar dat zien we wel. WE GAAN!
Zijn nog helemaal trillerig ervan maar hebben er veel zin in.
Vanavond lekker bieren denk ik!
groeten Ingrid en Eric
 
Tof zeg Ingrid en Eric! Proficiat!!! Ik kan me voorstellen dat dit een heerlijk moment moet zijn.
Veel sukses downunder!
Hoe lang duurde het nu tussen het begin en de uiteindelijke toekenning van het visum?
Groetjes,
Nath
 
Hoi
bedankt voor je felicitaties.
Wij hebben de IELTS gedaan in september 2004
Daarna papierwerk laten keuren in november 2004 om deel te mogen nemen aan examens voor het assesment.
In maart 2005 theoretisch examen in Brussel.
In augustus 2005 praktijkexamen in Brisbane
2 september applicatie naar Adelaide
vandaag 14 december pre grant letter ontvangen
Oftewel de gehele procedure heeft 1 jaar en 4 maanden geduurd! PFFFF
Als fysiotherapeut is het assesment echt vreselijk lang en lastig.
Daarna bij de DIMIA ging het snel met onze aanvraag voor skilled independent.(3 maanden en 12 dagen)
In ieder geval is het beloond nu en kijken we uit om te gaan vertrekken.
Groet ingrid
 
Van harte gefeliciteerd !! Ruim 16 maanden moeten wachten, dat viel zeker niet mee?
Heel veel geluk in Oz.

Zilver


Wilbert67,

Jij bent toch ook fysiotherapeut?
Wat is bij jou de stand van zaken?
 
Hoi, gefeliciteerd met jullie visum :up:
:congrats:

@ Zilver
Ja ik ben ook fysiotherapeut, maar wij kunnen gelukkig ons visum krijgen via mijn vrouw waarvoor de assessment momenteel loopt!
Ik overweeg wel om eventueel dit voorjaar hier in Brussel al mijn theorie te gaan doen, maar de praktijk moet dan wachten totdat wij in Australie zijn. Om dit allemaal voor die tijd te doen wordt een te dure en tijdrovende aangelegenheid ben ik bang.
 
Gefeliciteerd, jullie hebben het!!! Zo zie je maar, hard werken wordt (gelukking) vaak beloond  :up:

groetjes Miranda  :)
 
PROFICIATTT!!!! :up: :up: :up:

Hopelijk krijgen wij net zo snel bericht van de DIMIA als jullie, we hopen op februari!

Groetjes, Aukje.
 
Ook van ons een Hartelijke Felicitatie!!
Wanneer gaan (gingen) jullie en waar naar toe??

Lekker gevoel hè? Nog even en dan........

Rene
 
gefeliciteerd met je visum :up:

Maar ik dacht dat dat je nog een jaar de tijd had om oz binnen te komen na het verkrijgen van je visum?
Is dat niet meer of zo?

Groeten marcel
 
:congrats: Ook van Katrina en mijzelf.

Top.. waar gaan jullie je vestigen????

Greetz, en neem er maar lekker een paar.

Koen & Katrina
 
Toppie, wat een heerlijk nieuws.

:congrats: :congrats:
Ga er voor en maak er iets moois van!!!


Gr Ineke  :up:
 
Hoi allemaal

bedankt voor jullie felicitaties!
Wij hebben mei 2005 al onze medicals gedaan. Om wat stage te kunnen lopen in een ziekenhuis moest ik kunnen aantonen dat ik geen TBC heb en aangezien ik hiervoor ben ingeent kan dat alleen maar dmv een een rontgenfoto. Ik moest dus sowieso een rontgen laten maken dus dachten we " we doen het dan gelijk maar" dat was vorig jaar 2 mei. We hebben ze gelijk meegestuurd met de aanvraag voor ons visum en de medicals zijn 1 jaar geldig om Australie binnen te komen. Vandaar dat we voor 2 mei daar moeten zijn. Tjeetje....wat erg!
Wel een beetje mazzel dat de aanvraag zo snel ging dus.
We gaan eerst richting Noosa want daar wonen vrienden van ons. Als Eric ook zijn examen gehaald heeft gaan we eerst genieten van vrije tijd. Ik denk een half jaartje of zo. Waar we daarna gaan wonen???? Ik heb nog geen idee, maar we houden wel van lekker weer. We zien wel.

Ik zag dat er nog 2 fysiotherapeuten in de reacties stonden.
Ik las dat Zilver en Wilbert ook bezig zijn met het ACOPRA proces.
Ik heb net gehoord dat de laatste theoretische examens zeer slecht gemaakt zijn. 70 van de 80 zijn gezakt! en ze gaan een klacht indienen.
Ik en Eric hebben echt enorm veel geleerd voor het schriftelijk examen. Met name het boek van Susan B. O'Sullivan is een echte aanrader. Vreselijk SAAI maar zeer beknopt en heeeeel veeel staat erin. Het boek heet; Physical Therapy Examination; Review and Study guide. Via internet te bestellen. Misschien helpt het omdat de boekenlijst van ACOPRA lang en weinig specifiek is.
Dit zomer dus praktijkexamen gedaan en ook dit gaat niet makkelijk!
We hebben 2 weken stage gelopen op de acuut afdeling want in hart en long doen ze toch wel andere dingen dan hier in Nederland. Zonder stage hadden we deze niet gehaald.
Eric is gezakt op het muskuloskeletal gedeelte en moet dit nog herkansen als we in april aankomen. Hij gaat ook 2 weken stage lopen op dit gebied.
Al met al een hoop gedoe, kosten en ook het praktijk examen is zwaar.
Misschien hebben jullie al wel van meer mensen info gehoord maar mocht je wat willen weten dan mail maar.

tot horens,
Groeten Ingrid
 
Gefeliciteerd  :up:

[quote author=marc-el link=topic=3508.msg40671#msg40671 date=1134663022]
gefeliciteerd met je visum :up:

Maar ik dacht dat dat je nog een jaar de tijd had om oz binnen te komen na het verkrijgen van je visum?
Is dat niet meer of zo?

Groeten marcel
[/quote]
Het is een 1 jaar gerekend vanaf de datum van je medical of  VOG, afhankelijk welke het oudste is.

Gr. Ton
 
Hai Eric en Ingrid,

:congrats:

Gefeliciteerd met jullie visum , inpakken en vertrekken naar jullie nieuwe thuisland. Het is hier heeeeeerlijk, wij zitten in Melbourne, waar gaan jullie naartoe?

Groetjes
Brigit en Henk
 
Hoi Bridget en Henk,

eerst naar Brisbane en daarna rondkijken in Australie. We kennen australie eigenlijk helemaal niet. We waren van de zomer voor het eerst 7 weken daar?! voor het examen. Hebben toen vanwege het examen 4 weken in Brisbane gezeten en zo'n 3 weken rondgekeken.
We zijn daarvoor eens drie maanden in Nieuw Zeeland geweest en vonden dat wat klein en hadden de leukste contacten op reis altijd met Australiers dus vandaar.
Weloverwogen keuze, of niet dan. 
In ieder geval is afgelopen zomer goed bevallen en voor de rest gaan we het eens rustig bekijken als we daar zijn.
Groeten Ingrid
 
Back
Top