prijsvergelijk

Danny-Eva

New Member
Hai allemaal,

Ik weet dat jullie nu een heleboel andere dingen aan je hoofd hebben dan mij wat prijzen door te geven maar als je tijd hebt en misschien een bonnetje van de supermarkt in je zak dan wil ik het toch graag weten.

Inmiddels weet ik dat de groente- en fruitprijzen op het moment erg hoog zijn vanwege het weer. Maar hoe zit het met;
-benzine prijzen
-internet abonnement
-telefoon abonnement
-televisie/SKy?
-brood, melk, kaas, verzorgingsproducten, eigenlijk een week boodschappen.

Ik wil het gewoon even vergelijken met mijn maandelijkse uitgaven hier in NZ. Misschien houdt dat dan m'n hersenen rustig en zit ik niet iedere minuut paniekerig te kijken op dit forum of ze de regels voor binnenkomen makkelijker hebben gemaakt. Duh! Alsof de regering hierop hun regels zetten, zou wel makkelijk zijn trouwens.

Maar goed als jullie me hiervan iets willen doorgeven heel graag.

Groetjes en sterkte met die droogte!
Danny-Eva :)
 
Over prijsverschillen is al heel veel gezegd en gediscussieerd. Zoek even rond en je zult vinden dat het bijna onmogelijk is om prijzen te vergelijken.
 
Klopt, maar laat ik toch even een gokje wagen voor de Brisbane/QLD situatie:

bezine: altijd tanken op dinsdag (met Woolworths/Coles docket), momenteel AUD 0.95/liter
internet: ADSL varierend van +/- AUD 35 tot AUD 100 per maand
telefoon: het slimst is om het goedkoopste Telstra abbo te nemen AUD 20/maand en dan met Australische VOIP te bellen voor AUD 10/maand - gesprekken daarna landline AUD 0.10 untimed
televisie - digital FTA, payTV Austar momenteel AUD 40/maand basispakket

boodschappen: heel persoonlijk, maar naar mijn indruk duurder dan in NZ
 
Onwijs goed, dank jullie wel. Benzineprijzen hier zijn nu 1.43 NZD, dus volgens mij duurder. En ik heb ook het idee dat boodschappen duurder zijn, maar dat ga ik even uitzoeken op de site van Coles.

@Tinus; sorry als ik weer een topic omhoog gooi waar al eindeloos over gediscussieerd is maar als je net nieuw bent is het een beetje zoeken in het duister met zoveel topics onder heel veel titels. En zo heel veel tijd heb ik nou ook weer niet.

Groetjes,
Danny-Eva :)
 
[quote author=Danny-Eva link=topic=5872.msg73876#msg73876 date=1161841176]
@Tinus; sorry als ik weer een topic omhoog gooi waar al eindeloos over gediscussieerd is maar als je net nieuw bent is het een beetje zoeken in het duister met zoveel topics onder heel veel titels. En zo heel veel tijd heb ik nou ook weer niet.
[/quote]

Geeft niet dat je over een onderwerp dat al is langsgekomen wilt kletsen. Wel wordt verwacht dat je zelf iets moeite doet om iets te vinden. Geen tijd is dus geen excuus. Eén keer zoeken op "prijzen vergelijk", "kosten" leverde mij net al genoeg info op.
Wij nemen het commentaar dat dingen moeilijk te vinden zijn ook op en denken na over hoe we alle info hier toegankelijker kunnen maken, zeker voor mensen die hier net nieuw zijn.
 
Ik zie ook nu pas dat er ook een search button is. Nooit eerder gezien, sorry. Ik zal voortaan beter m'n best doen!
 
Back
Top