Primary applicant en fulltime werken.

artvark

XPdite Sponsor
Hoi,

Andere vraag - Nu hebben we een "cunning plan" bedacht. mijn vrouw is handvaardigheid juf en die zijn in demand. We doen de regional visum (70 punten) en wonen dan buiten de stad bij b.v. melbourne. Ik lift dan mee met haar visum en ben dan vrij om te werken waar ik wil.
Vraag is: ik ben in werkelijkheid de broodwinnaar en Aukje werkt partime en wil dat ook niet verhogen. Als zij het visum aanvraagt, is zij dan ook verplicht fulltime te werken?
Om het lastig te maken - Als leraar is 25 klas uren fulltime werken (aangezien je extra uren buiten de les om moet maken)

iemand?

gr.

Arthur
 
Zou goed zijn als dat zo werken! Ik weet eigenlijk niet of ze werkelijk controleren of je full-time aan het werk gaat of helemaal niet! Ben er erg benieuwd naar.
Ik hoop dat jullie plan werkt. Laat het even weten!  :up:
 
[quote author=artvark link=topic=1803.msg16378#msg16378 date=1117187137]
Hoi,

Vraag is: ik ben in werkelijkheid de broodwinnaar en Aukje werkt partime en wil dat ook niet verhogen. Als zij het visum aanvraagt, is zij dan ook verplicht fulltime te werken?
Om het lastig te maken - Als leraar is 25 klas uren fulltime werken (aangezien je extra uren buiten de les om moet maken)

iemand?

gr.

Arthur
[/quote]
Hallo Arthur,
Ik dacht dat je ook moest kunnen aantonen dat je jezelf dan financieel kunt onderhouden :|
benieuwd wie het antwoord vind
 
Voorzover ik weet hebben de skilled visa geen werkverplichting. Je kunt dus op basis van je beroep als handvaardigheidsjuf een visum krijgen, en vervolgens bij wijze van spreken in Australie aan de slag gaan als banketbakker, of huisvrouw, etc.
Er wordt inderdaad bij de aanvraag gevraagd hoeveel spaargeld je denkt mee te nemen, maar volgens mij is die vraag niet belangrijk voor het al dan niet toekennen van een visum, maar meer voor de statistieken. Er wordt ervanuit gegaan dat je als skilled persoon wel een baan zult vinden, maar je zult wat spaargeld nodig hebben om te overleven tot het zover is. Je hebt namelijk de eerste twee jaar geen recht op bijstand, ww etc.
 
Ik sluit me aan bij Hans, en ik weet wel dat bij de hoofdaanvrager van het visum dat er pas sprake is van 'werk' als je minimaal 20 uur werkt. Minder telt dus niet.

Groetjes Miranda :)
 
Hallo,
bedankt voor de vele reacties!
Umm...Mirande, in je bericht zeg je dat je je aansluit bij hans - " Voorzover ik weet hebben de skilled visa geen werkverplichting" en "en vervolgens bij wijze van spreken in Australie aan de slag gaan als banketbakker, of huisvrouw, etc" m.a.w. volgens Hans is er geen sprake van "dwangarbeid".
In jou bericht meld je dat er pas sprake is van werk bij een baan van min. 20uur. Wil je daarmee zeggen dat Aukje dan verplicht is om 20 uur te werken? en als ze dat nou niet doet, wat dan? worden we eruit gestuurd? En als ik nou een fulltime baan heb en in het levensonderhoud van mijn gezin voorzie (er is dus geen financieel probleem) dan ook ?

enig idee waar we daar meer info over kunnen vinden?

bedankt voor je hulp!!

gr.

Arthur
 
[quote author=artvark link=topic=1803.msg16423#msg16423 date=1117223860]
Umm...Mirande, in je bericht zeg je dat je je aansluit bij hans - " Voorzover ik weet hebben de skilled visa geen werkverplichting" en "en vervolgens bij wijze van spreken in Australie aan de slag gaan als banketbakker, of huisvrouw, etc" m.a.w. volgens Hans is er geen sprake van "dwangarbeid".
In jou bericht meld je dat er pas sprake is van werk bij een baan van min. 20uur. Wil je daarmee zeggen dat Aukje dan verplicht is om 20 uur te werken? [/quote]Nee. Misschien praat ik nu voor mijn beurt, maar ik neem aan dat Miranda het heeft over de definitie van recente en specifieke werkervaring waarvoor inderdaad geldt dat het alleen als werkervaring wordt gezien als je 20 uur p.w. of meer hebt gewerkt. Maar dat gaat dus over werkervaring benodigd voor het visum, dus vooraf. Het is niet van toepassing op het al dan niet werken in Australie met een bepaald visum.
Volgens mij zijn de enige visa met werkverplichting de tijdelijke employer-sponsored visa, waarbij je visum dus direct gelinkt is aan het werken bij een bepaalde werkgever.
 
Yes, sluit me weer aan bij Hans, dat is alleen maar ter bepaling van het visum (die 20 uur dan), al ga je daarna pinda's pellen, als je maar de 1e 2 jaar geen aanspraak maakt op de sociale voorzieningen (lees bijv. bijstand) in Australië.

Groetjes Miranda :) :) :) :) :)
 
OK!  :up:
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat er sprake kan zijn van dwangarbeid. We kunnen dan vrij eenvoudig gaan op het beroep van Aukje (juf) en dan regional visum (70 punten) en ik heb dan alle vrijheid om in de stad zoals Melbourne te werken (aangezien ik broodwinnaar ben).

ik krijg er geen speld tussen....

bedankt mensen!!! Hans, Miranda :) :)
 
Hallo Arthur,

Als je het hebt over 70 punten, dan neem ik aan dat je praat over het STNI visum. Staat handvaardigheidjuf op de STNI lijst van VIC?

Als je het hebt over het SIR visum, dan moet je 110 punten behalen. Om vervolgens in aanmerking te komen voor een permanent visum, moet jouw vrouw na twee jaar kunnen aantonen dat jullie twee jaar buiten Melbourne hebben gewoond en dat zij bovendien een jaar buiten Melbourne heeft gewerkt. Intussen kan jij in Melbourne gaan werken. Echter, lukt het jouw vrouw niet om bovenstaande aan te tonen en ook niet om vervolgens een STNI/RSMS/SBO visum te bemachtigen, dan moeten jullie alsnog het land verlaten. Houdt er ook rekening mee dat je met een SIR geen recht hebt op Medicare.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Back
Top