Priority processing aangepast voor Skilled Visa

EandE

XPdite Sponsor
Hallo Allemaal,

Het is al weer heel lang geleden dat ik gepost heb op dit forum, laat staan een topic geopend. Ik kon het nu echter niet laten omdat mij opviel dat er hier nog niet was geschreven over de grote wijziging die DIAC heeft doorgevoerd in de processing priorities.

Zie: http://www.immi.gov....rrangements.htm

In het kort komt het er op neer dat alle eerdere priority processing regels overboord zijn gegooid, en dat er nu 4 nieuwe groepen zijn:

From 14 July 2010, processing priorities (with highest priority listed first) are:
    1. Applications from people who are employer sponsored under the ENS and the RSMS.
    2. Applications from people who are nominated by a state or territory government agency with a nominated occupation that is specified on that state or territory’s state migration plan.
    3. Applications from people who have nominated an occupation on the new Skilled Occupation List (SOL) – Schedule 3 in effect from 1 July 2010.
    4. All other applications are to be processed in the order in which they are received.

Als je beroep niet meer voorkomt op de nieuwe SOL en je valt niet in groep 1 of 2 dan kom je dus in groep 4 terecht, ook als jouw beroep op de CSL of MODL stond op het moment dat je je aanvraag indiende.


Voor ons is dit goed nieuws, wij hebben onze aanvraag begin 2008 gedaan en het beroep van E(m) stond niet op de MODL en CSL maar wel op de nieuwe SOL. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat wij nu opeens veel eerder geholpen gaan worden. Voor aanvragers met een beroep dat niet op de nieuwe SOL staat is dit natuurlijk zuur nieuws.

Succes allemaal!
EandE
 
Hee oude bekenden! :smile:
Wat fijn om jullie hier weer te "zien" en dat nog wel met goed nieuws(voor jullie)! GE-WEL-DIG!
Ik gooi al mijn duimen in de strijd en ik hoop dat jullie snel iets horen :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

P.s als jullie nu het visum dadelijk hebben dan gaan jullie toch niet echt in dat aanhangseltje zitten he? ( Tassie, sorry Lost!) :wink:

Hope to see ya someday in our new home ( over minder dan een maand ) in the Sunshine Coast.
 
Welkom terug! Inderdaad goed nieuws voor jullie, hopelijk dat er een beetje schot in jullie aanvraag komt te zitten.
 
Hoi EenE
Wat leuk om jullie weer te horen op het forum en dan wel met dit goede nieuws

WIj hopen dat jullie ook maar snel deze kant opkomen
 
@steven80: ik zag die thread later, maar hij staat niet in het goede subforum. Dit is echt iets dat gaat over Skilled Visa's.

@Lost, RSenR: Leuke reacties van oude bekenden allemaal!

@skippie: Dat komt inderdaad wel heel dichtbij voor jullie, moeten nog wel even meeten voordat jullie vertrekken! En hoe durf je Tasmanie een aanhangsel te noemen, je mag blij zijn dat Lost je nog niet van het forum heeft gegooid :smile:
 
@skippie: Dat komt inderdaad wel heel dichtbij voor jullie, moeten nog wel even meeten voordat jullie vertrekken! En hoe durf je Tasmanie een aanhangsel te noemen, je mag blij zijn dat Lost je nog niet van het forum heeft gegooid :smile:

Lost vind me denk ik toch wel aardig :wink: ik heb nog niet op m'n donder gehad.

Euh... meeten? Kei leuk! :smile:
Maar dan moeten we niet te lang wachten om iets af te spreken. De weken dat we vakantie hebben ( vanaf 1 aug tot de 11e zijn we vrij ) kunnen we nog wel wat plannen.Kan goed zijn dat we geen vervoer meer hebben , dus kunnen jullie naar het zuiden afreizen?
Maar bel me maar als je wilt afspreken! ( als je of E (v) mijn nr niet meer hebt, even een PM-etje doen )
 
Voor ons is dit goed nieuws, wij hebben onze aanvraag begin 2008 gedaan en het beroep van E(m) stond niet op de MODL en CSL maar wel op de nieuwe SOL. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat wij nu opeens veel eerder geholpen gaan worden. Voor aanvragers met een beroep dat niet op de nieuwe SOL staat is dit natuurlijk zuur nieuws.


En of die wijziging impact heeft!! Minder dan twee maanden nadat ik bovenstaand berichtje schreef hebben wij dan eindelijk vandaag ons visum granted gekregen!
 
hello fellow applicants!

ook ik heb al lang niets zinnigs meer gepost, en nu net loer ik even op t forum en lees ik jullie fantastisch bericht!!
ik kreeg er zowaar koude rillingen van!! GEFELICITEERD echt keitof!!!
dit is het eerste echte positieve nieuws sinds juni hier op dit forum: superrr!

geniet ervan en erg veel mazzel met de exodus ;);)

greetz, kruisje en co
 
Dat is mooi nieuws.

Gefeliciteerd.

@ Skippie

PFFF, aanhangseltje.
Blijf dat maar vooral denken en aan anderen vertellen. Dan blijft het hier wel lekker rustig. :wink:
 
Back
Top