[quote author=traviesa link=topic=7002.msg89191#msg89191 date=1178516344]
Onze private health insurance ging in op de dag voorafgaand dat ons vliegtuig landde.
[/quote]
Kijk, dat is interessante informatie
Ik denk er zelf over om eerst in Oz een poosje rond te reizen en daarna pas ergens iets te gaan huren en werk te gaan zoeken (waarschijnlijk Sydney).
Ik dacht eerst hier ziektekosten / reisverzekering nog wat langer door te laten lopen; maar misschien is het slimmer om al een private health insurance af te sluiten in Australië voor het moment van aankomst. Zeker als ik bovenstaande verhalen lees. Geld die private health insurance voor heel Australië of mag je -evenals bij een reisverzekering- maar maximaal een x aantal dagen in een andere staat zijn?
Heb je voor die private health insurance ook een vast adres nodig? Of kan je het ook (tijdelijk) op een Nederlands adres afsluiten? Hoe hebben jullie dat gedaan?
En nog een laatste vraagje; welke ziektekosten verzekeraars heb je daar allemaal?
[edit]
Zojuist even bij HBA gekeken; en op zich zijn de
Young Singles Choice ($ 13.85 pw) en
Young Singles Saver ($ 11.05 pw) verzekeringen wel prima. Het verschil zit em in wat natuurgeneeswijzen en massage. Nog altijd een stuk goedkoper dan hier in NL trouwens. Per maand kom je -bij de duurste- op ((13.85 * 52)/ 12 =) $ 60.02 = € 36.38 per maand en hier in NL zit ik met de collectieve verzekering op mijn werk op € 106.39. Dat is toch € 46.37 duurder
Al lees ik wel boven dat je sowieso een standaard percentage belasting moet afdragen oid? Misschien toch maar wel de OHRA hier opzeggen en in Oz een verzekering afsluiten voordat ik vertrek?
[/edit]