Private Health Insurance

[quote author=mariekske link=topic=7002.msg103230#msg103230 date=1195727961]
Mijn advies; NOOOOIIITTT zonder dental verzekering...! Iedereen in zn leven krijgt te maken met gaatjes, kronen, afgebroken tand, etc etc... En dan gaat t je duur kosten... Moet eerlijk bekennen dat 700-1000 voor een kroon erg betaalbaar lijkt als ik t met Nederland vergelijk... Maar evengoed zuur geld ja...
[/quote]

Sja, ik zou toch overwegen het niet te nemen. Ik ben nu 33 en heb nog geen enkel gaatje. Bij de tandarts zit ik 1 minuut in de stoel en dan mag ik weer gaan.... En ik laat mijn verstandskiezen deze maand trekken voordat ik vlieg; heb ik dat ook gehad ;)

[quote author=Peer link=topic=7002.msg103401#msg103401 date=1195976465]
Als je private health neemt en je bent 30 jaar of ouder, doe het dan wel asap, zie:

http://www.health.gov.au/internet/phimprove/publishing.nsf/Content/lifetimecover-lp-1
[/quote]

Ja, maar als je migrant bent heb je een jaar de tijd -last ik elders op dit forum- om je private health insurance af te sluiten en dan hoef je die extra percentages niet te betalen en wordt je in feite gezien als 'iemand onder de 30'...

En wat zijn de ervaringen van de SIR 495'ers met de PHI? Die moeten wel private gaan omdat ze -afgezien van 1e hulp- niet onder Medicare vallen.

Hey allemaal

Ik sluit me aan bij de opmerking van Greenbrown... Wij komen in juni ook op een SIR 495 naar Down Under en het grote uitzoekwerk qua health care is nu ook voor ons begonnen...
Ben dus benieuwd naar de reacties!

Greetz
Aussiegirl

[quote author=henriette link=topic=7002.msg110483#msg110483 date=1202454171]

Ik heb dezelfde ervaring. Ik heb eigenlijk niets tot weinig aan een private insurance. Het enige wat ik moet uitzoeken is of de hospital cover premie minder gaat uitvallen dan de extra medicare levy! Nou, ik denk dat me dat nog wel lukt.....alhoewel...

henriette
[/quote]

De extra medicare levy geld toch alleen als je 50.000 per persoon per jaar of 100.000 dollar per familie per jaar verdient?

Groeten Sander

@4np het klopt dat je een jaar de tijd hebt om te beslissen als je boven de 30 jaar bent , besluit je na dit jaar een PHI af te sluiten dan betaal extra premie.

Iedereen moet het voor zich zelf weten natuurlijk of je het wel of niet doet maar ik denk als je het geld hebt het wel een slim idee is. Een ongelukje zit in een klein hoekje ook al leef je nog zo gezond en kijk je nog zo goed uit.
Ik denk altijd waarom wel een autoverzekering je krijgt toch ook niet elke dag een ongeluk, waarom wel een inboedelverzekering wordt er elke dag bij je ingebroken, ik hoop het niet, waarom wel een reisverzekering , raak je tijdens elke reis je koffer kwijt..... Zijn al die materialistische dingen belangrijker dan je eigen gezondheid....Ik hoop het niet.
In Nederland hoorde ik ook vaak zeggen ik betaal zoveel voor mijn aanvullende verzekering maar ik gebruik het nooit, natuurlijk zonde van je geld maar wees blij dat je gezond bent en het niet hoeft te gebruiken.

Een vriend van ons viel vorige week van zijn fiets af ( door niet oplettende voetganger) waardoor hij zijn sleutelbeen op 6 plaatsen brak, kon in een Private Health Hospital na een week geopereerd worden voor een operatie in een public had hij nog langer moeten wachten. Hij blij dat hij een PHI had en zal nu ook langdurig fysiotherapie moeten hebben wat ook niet goedkoop is als je het zelf moet betalen. ALtijd zo gezond als een vis geweest.
Maar goed wat ik al zei iedereen moet het voor zichzelf bepalen

[quote author=r2d2 link=topic=7002.msg110509#msg110509 date=1202468370]
[quote author=henriette link=topic=7002.msg110483#msg110483 date=1202454171]

Ik heb dezelfde ervaring. Ik heb eigenlijk niets tot weinig aan een private insurance. Het enige wat ik moet uitzoeken is of de hospital cover premie minder gaat uitvallen dan de extra medicare levy! Nou, ik denk dat me dat nog wel lukt.....alhoewel...

henriette
[/quote]

De extra medicare levy geld toch alleen als je 50.000 per persoon per jaar of 100.000 dollar per familie per jaar verdient?

Ja dat klopt. Anders vind ik het al helemaal geen issue (voor mij dan...). Maar ik snap dat dit iets heel persoonlijks is, net zoals Jan and Erna (was het Jan of Erna :) zeggen....

Groeten Sander
[/quote]

Back