Processing further.. maar wanneer Case Officer contact?

Jacob en Marije

New Member
Hallo!
Ik heb 30 december 2008 de aanvraag (online) voor een skilled visum gedaan (heb een beroep op de CSL) en wacht met smart op een case-officer.
Maar nu lees ik op de 'check progress' dat ze sinds 22-05-2009 'application being processed further'. Betekent dat ik nu een C.O heb?
Waarom neemt de C.O dan geen contact met mij op?
Wie heeft een antwoord op mijn vraag...
Dank!
Marije
 
Dat betekent inderdaad dat je een CO hebt. De CO neemt alleen kontakt met je op als ze wat van je nodig hebben, zoals medicals/VOG.
 
Wel vreemd dat je in een maand nog niks hebt gehoord. Ik dacht dat het meestal maar een maand duurde zodra je een CO had. Ik zou er achter aan gaan. Kan natuurlijk zo zijn dat de CO ondertussen op vakantie is...
 
Hoi Alie: Denk je dat (doelend op dat het meestal maar een maand duurde) of heb je er ervaring mee?
Ik heb al een mailtje gestuurd via dat online-formulier (contact the department) waarin ik de vraag stel wanneer de CO contact met mij opneemt..
 
Dat denk ik, door de antwoorden die hier op het forum zijn gegeven. Zelf geen ervaring mee. Dus ik kan er naast zitten. Maar dit is mijn idee erachter. Kijk anders eens naar wat handtekeningen en zie hoe lang het duurde.
 
bij ons duurde het 2 weken nadat we onze CO hadden.

Maar wij waren dan ook "vergeten" door hun.

we kregen in eerste instantie een mailtje van immi dat er een CO toegewezen was. met de CO zijn naam.

als je bang bent dat er iets fout gaat kan je altijd bellen.
ik raad aan met skype (praktisch gratis) en dan te bellen precies op het moment dat ze de dag beginnen (ergens in mijn post history staat hoe laat ze open gaan)

Groeten
 
Hallo Marije,

Wij vragen ons hetzelfde af als jullie.
Wij hebben inmiddels alle medicals en VOG opgestuurd en alles staat op ontvangen. Tevens staat er bij ons Health requirements finalised----application being processed further.
Dit staat er al sinds 11-5-2009. We vragen ons nu ook sterk af hoe lang het nu moet gaan duren........

Maar als dat betekend dat we een CO hebben, waarom weten we daar dan niets van af?  En wachten ze misschien alleen tot juli omdat het financiele jaar dan weer begint?


..... ik denk dat de toekomst het ons zal moeten leren.... Mischien hebben we over een week wel ons visum... [move].... :evil:[size=18pt]MAAR MISSCHIEN OOK NIET [/size] :evil:....[/move]
 
[quote author=stefmar link=topic=10169.msg141699#msg141699 date=1246221701]
En wachten ze misschien alleen tot juli omdat het financiele jaar dan weer begint?
[/quote]

Dat zal de reden wel zijn.
 
Ze zeggen (M2A) dat we inderdaad ook een CO hebben.... dus das wel ff weer een stapje dochter bij!!!! :up:
 
Hallo,
heb net een antwoord gekregen op mijn vraag aan het DIAC; het blijkt dat ik GEEN case-officer heb! De datum die genoemd wordt in dat 'check progress' systeem, is de datum waarop ik eens informatie heb gevraagd.
Dit is wat ik als antwoord krijg:

"At this stage your file has not been allocated to a case officer.  The
online status that states " my application is being processed further at
22/05/09" means that your application was accessed when we responded to
your online enquiry on 22 May 2009.
An email will be sent to you by the case officer if they need further
information.  That would be the indication your file has been allocated
to a case officer"

Goed, daar wachten we dus maar weer op... :-( We gaan hoe dan ook de medische keuring doen, volgende week.
Zolang kan het niet meer duren..
 
[quote author=alieNL link=topic=10169.msg141701#msg141701 date=1246223656]
[quote author=stefmar link=topic=10169.msg141699#msg141699 date=1246221701]
En wachten ze misschien alleen tot juli omdat het financiele jaar dan weer begint?
[/quote]

Dat zal de reden wel zijn.
[/quote]

Blijkt te kloppen. Zie hier op het forum en was net even aan het rondneuzen op het britse forum en daar blijken de afgelopen 3 dagen heel wat visums te zijn uitgegeven....
 
Dat is volgens mij niet voor ale visa zo, dat ze wachten tot het nieuwe financiële jaar weer begint. Voor recruiters die mensen kunnen sponsoren geldt dat wel. Die krijgen per jaar een aantal slots beschikbaar die ze met visa op mogen vullen zeg maar. Ik heb contact gehad met een recruiter die aankomend jaar 100 mensen mocht sponsoren. Dat ze zo ook werken met de andere visa heb ik nog nooit gehoord, maar dat wil niet zeggen dat het dan niet zo is.

Je kunt de medicals ook frontloaden natuurlijk. Gewoon de medicals doen en dan al opsturen zonder dat ze er naar gevraagd hebben. Of daar weer een speciaal forulier bij hoort weet ik niet, want wij hebben gewoon op de vraag van de CO gewacht toen.

Hoe het nu is weet ik ook niet, maar toen wij met het visum bezig waren las je regelmatig dat de DIMA liever niet heeft dat je vragen gaat stellen, omdat alles dan nog veel meer tijd in beslag gaat nemen. Ze hebben het daar al vreselijk druk en als ze dan ook nog eens van heel veel mensen mailtjes met vragen en telefoontjes moeten beantwoorden gaat alles nog langer duren.

Wij hebben op een gegeven moment wel gebeld met de DIMA, omdat we ineens een email binnen kregen waarin stond dat Maluka zich kon registreren voor die database waar werkgevers je makkelijker kunnen vinden (is een optie die je aan kunt vinken bij de Skilled Independent aanvraag). In de mail stond dat hij dan een naam, paspoort nummer en een 13 cijferig visum nummer nodig had. Tussen haakjes stond er dus een 13 cijferig nummer achter. Wij hadden alleen helemaal nog niets gehoord over ons visum. Dat was op 28 februari 2007. Toch maar een telefoontje eraan gewaagd en daaruit bleek dat wij sinds 10 december ons visum al hadden, maar dat ze op de 10e en de 11e een stroomstoring hadden gehad. alle Pre Grants die op die 2 dagen uit waren gegeven zijn nooit verstuurd. Het was maar goed dat we belden, anders had het vast nog langer geduurd voordat we wisten dat we ons visum hadden!
 
Back
Top