Processing time 189

Loeloe

Active Member
Deze morgen is spijtig genoeg weer een wijziging bekend gemaakt op de site van immi: de processing time voor 75% van de aanvragen voor een 189 visum is verhoogd van 4 maanden naar 8 maanden. Heel frustrerend voor mensen die nu net aan de 4 maanden zitten, dat het nog eens dubbel zo lang kan duren (zoals ons dus :mad::mad::mad:)

Wij zitten echt te wachten op ons visum om dan binnen max 4 maanden te kunnen vertrekken, dus dan is 4 maanden extra toch weer heel veel!

https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/189-

Poeh, da's jammer. Hopelijk geraken jullie er toch nog net sneller door, ik duim hoor!
Wij zitten nog in skills assessment en IELTS-fase, dus nog een langere weg te gaan, maar het kan blijkbaar erg variëren in tijdsbestek. Goed om rekening mee te houden...

Wij hebben 11 juni visum aangevraagd/betaald. Alles ingevoerd, medische keuring en VOG ook al gedaan en ingevoerd. Nog niks gehoord van een case officer of iets dergelijks. Hebben jullie wel al iets gehoord van een CO?

Wij hebben 11 juni visum aangevraagd/betaald. Alles ingevoerd, medische keuring en VOG ook al gedaan en ingevoerd. Nog niks gehoord van een case officer of iets dergelijks. Hebben jullie wel al iets gehoord van een CO?

Wij hebben 20/3 onze aanvraag gedaan en hadden 27/3 een CO die vroeg om medicals, police check en form 80. 22/4 hebben waren al deze dingen afgeleverd, en sindsdien niets meer gehoord... :(

H
Wij hebben 20/3 onze aanvraag gedaan en hadden 27/3 een CO die vroeg om medicals, police check en form 80. 22/4 hebben waren al deze dingen afgeleverd, en sindsdien niets meer gehoord... :(
Het is heel normaal dat je niets hoort als ze alles hebben voor een beoordeling van je visum. Niet leuk, maar zo werken ze nu eenmaal. Kun je er vast aan wennen hoe het hier gaat....

Afgelopen week 7/8 bericht van de CO gehad, We moeten nog enkele dingen aanleveren, Form 80 een Australische police clearance, meer bewijs van onze relatie en een vertaling van de Nederlanse VOG (Hier staat gewoon een Engelse vertaling) Hebben jullie deze ook nog een keer laten vertalen?
From 80 = ingevuld (nog een keertje na kijken
Australian police clearance = 8/8 aangevraagd 9/8 bericht dat het opgestuurd word naar Nederland 10/20 werkdagen onderweg
Nederlandse VOG= Brief geschreven met uitleg over de Nederlanse VOG
Relatie bewijs = gezocht naar oude tickets etc, brief erbij, oude link naar een fotoboek :D uit 2013 erbij

Dus komend weekend even alles controleren en uploaden en dan wachten op de post.

4 en 8 maanden? 6 jaar geleden was het nog 18-24 maanden. Ik snap dat dat jou nu niet helpt, maar misschien wat om te relativeren ;)

H
Het is heel normaal dat je niets hoort als ze alles hebben voor een beoordeling van je visum. Niet leuk, maar zo werken ze nu eenmaal. Kun je er vast aan wennen hoe het hier gaat....

Ik bedoelde ook niks gehoord als in geen visum .. we verwachten inderdaad dat het volgende dat we horen de grant is! :)

Afgelopen week 7/8 bericht van de CO gehad, We moeten nog enkele dingen aanleveren, Form 80 een Australische police clearance, meer bewijs van onze relatie en een vertaling van de Nederlanse VOG (Hier staat gewoon een Engelse vertaling) Hebben jullie deze ook nog een keer laten vertalen?
From 80 = ingevuld (nog een keertje na kijken
Australian police clearance = 8/8 aangevraagd 9/8 bericht dat het opgestuurd word naar Nederland 10/20 werkdagen onderweg
Nederlandse VOG= Brief geschreven met uitleg over de Nederlanse VOG
Relatie bewijs = gezocht naar oude tickets etc, brief erbij, oude link naar een fotoboek :D uit 2013 erbij

Wij hebben onze Police check ook laten vertalen, maar het was een Belgische dus dat is misschien wat anders :) Succes met het wachten! :up:

Dus komend weekend even alles controleren en uploaden en dan wachten op de post.

4 en 8 maanden? 6 jaar geleden was het nog 18-24 maanden. Ik snap dat dat jou nu niet helpt, maar misschien wat om te relativeren ;)

Relativeren is inderdaad echt wel key in dit alles .. Ik probeer vooral blij te zijn van de extra tijd met onze kat ;)
Het gaat op en af, soms zijn er dagen dat ik er niet echt aan denk, waarna er weer een vlaag volgt van frustratie .. Zal nog wel even blijven duren :D

Het word er niet beter op :(:(

75 per cent of applications processed
11 Months
90 per cent of applications processed
15 Months

Last updated 18 August 2017 (for month ending 31 July 2017)

Het word er niet beter op :(:(

75 per cent of applications processed
11 Months
90 per cent of applications processed
15 Months

Last updated 18 August 2017 (for month ending 31 July 2017)

Klopt, maar deze cijfers gaan blijkbaar altijd over de visa die de voorbije maand (juli dus) zijn uitgegeven. En aangezien alles in juni en juli zowat heeft plat gelegen qua visa, was dit wel te verwachten. Deze maand zijn er wel al terug veel visa uitgegeven, dus ik wacht nog even op de volgende resultaten voor een realistischer beeld .. Staying positieve! ;):up:

Klopt, maar deze cijfers gaan blijkbaar altijd over de visa die de voorbije maand (juli dus) zijn uitgegeven. En aangezien alles in juni en juli zowat heeft plat gelegen qua visa, was dit wel te verwachten. Deze maand zijn er wel al terug veel visa uitgegeven, dus ik wacht nog even op de volgende resultaten voor een realistischer beeld .. Staying positieve! ;):up:

Laten we het hopen :) Wij zijn nog aan het wachten op de VOG uit Australië. Hopelijk komt deze, deze week binnen. Uploaden en weer in de wachtstand :)

Wij hebben ons visum aangevraagd in maart. Alle gevraagde documenten werden toegevoegd.
Begin juli kregen we de vraag van onze CO om voor een extra bewijs van tewerkstelling te zorgen.

Nu ik lees dat de processing times zijn verschoven naar 11 en 15 maanden krijg ik toch wel wat schrik.
Onze police check is namelijk maar geldig tot januari 2018 :eek:

Mijn bezorgdheid is dat het visum niet in orde gaat zijn voor de police check verloopt.
Iemand hiermee ervaring?

Ik weet niet hoe jullie dit ervaren maar ik vind het hele visum proces slopend :(
Vooral de onzekerheid, het wachten en nog niets kunnen regelen (verkoop huis, opzeg werk) speelt parten.

Lichtpuntje zijn wel de verhalen hier op het forum ... geeft bij momenten een leuke oppepper :):up:

Ik weet niet hoe jullie dit ervaren maar ik vind het hele visum proces slopend :(
Vooral de onzekerheid, het wachten en nog niets kunnen regelen (verkoop huis, opzeg werk) speelt parten.

Het proces is slopend en ik ben blij dat we er doorheen geraakt zijn. Het belletje van M2A indertijd was meer dan welkom zeg maar.

Dus ja. ;)

Wij hebben ons visum aangevraagd in maart. Alle gevraagde documenten werden toegevoegd.
Begin juli kregen we de vraag van onze CO om voor een extra bewijs van tewerkstelling te zorgen.

Nu ik lees dat de processing times zijn verschoven naar 11 en 15 maanden krijg ik toch wel wat schrik.
Onze police check is namelijk maar geldig tot januari 2018 :eek:

Mijn bezorgdheid is dat het visum niet in orde gaat zijn voor de police check verloopt.
Iemand hiermee ervaring?

Lichtpuntje zijn wel de verhalen hier op het forum ... geeft bij momenten een leuke oppepper :):up:

Ik denk dat het het beste is om te wachten op de cijfers van volgende maand, aangezien de laatste cijfers een nogal misvormd beeld kunnen geven aangezien alles zowat 2 maanden heeft plat gelegen... Dat is toch wat wij doen, in combinatie met constant vingers kruisen ;)
Het wachten is inderdaad vervelend, en vooral dat er geen logica is in hun manier van werken.. Maar je kan er toch niets aan veranderen, enkel hopen! :)

Helaas, cijfers zeggen helemaal niks. Vandaar ook dat je pas je medicals en vog moet doen, als er om gevraagd wordt.
Zoals ons ook netjes werd gemeld om vooral het huis niet te verkopen voordat het visum er is. Logisch? Ja, vind ik wel.
Ik weet nog dat M2A en dit kan oa. @afterbang bevestigen lijkt mij, een hele lijst had samen gesteld wat je wel en niet kon doen in de voorbereiding op het emigreren.
Maar dat je er je wel van bewust moest zijn, dat er een kans zou bestaan, dat je geen visum zou krijgen. Gelukkig komt het allemaal goed (meestal) maar wees er wel van bewust dat je dat papiertje wel moet hebben. En dat dat heel lang kan duren en dat het proces niet heel erg soepel verloopt is de meeste mensen hier niet vreemd.

Het geeft je overigens wel een goed beeld van hoe het er hier allemaal aan toe gaat :rolleyes: generale repetitie zullen we maar zeggen.
Succes met wachten! Laat je niet kisten!

Wij hebben ook gewacht met onze medicals tot ze er om vroegen.. Maar ze vroegen er een week na onze application al om :D

We hebben bij de aanvraag van het visum alle documenten (incl. vog) ingediend, zodat ons dossier zo volledig als mogelijk was.
Had het (gekke ;)) idee dat het bij een volledig dossier vlotter zou gaan.
We kregen ook na ongeveer een week bericht om onze medicals te doen.

Toen we ons visum aanvroegen was er een wachttijd van 3 tot 5 maanden.
Ondertussen is dat opgelopen naar 11 tot 15 maanden.

Ik ben zelf dossierbeheerder en kan er met mijn verstand niet bij dat je je werk/dienst zo vierkant kan laten draaien dat de wachttijden verdrievoudigen :eek:

Maarja we shall wait! :)

Straya! (Welcome to Australia)

Sommige zaken gaan hier vlot en soepel. Sommige zaken duren hier eeuwig.

Waarom; No clue.

Back