project ontwikkelaar

Barb

New Member
Mijn man is projectontwikkelaar (vastgoed) en ik kan zijn functie niet op de lijst vinden. Hij heeft HTS Bedrijfs-/bouwkunde gestudeerd. Het meest wat er op lijkt is ‘project builder’, maar dan halen we de 120 punten voor de skilled visa niet en komen we uit op 105 punten.

Skill 50
Leeftijd 25
Engels 20
Ervaring 5
Bonus 5 

Heeft iemand een idee welke functie we kunnen gebruiken om toch aan de 120 punten te komen? Of op een andere manier misschien?
 
Hoi Barb,

Neem eens contact op met Sabien. Zij is ook bouwkundige en ik heb begrepen dat als het beroep voor 60 (i.p.v. 50) gewaardeerd wordt, de ervaring ook voor 10 telt (i.p.v. 5). Daarmee komen jullie wel aan 120.

Ik weet het niet echt, want ik ga via de makkelijke weg, maar volgens mij zijn er mogelijkheden. Succes, Frank
 
Je kunt ook voor het STNI visum gaan barb. Ik kom zelf ook 5 punten tekort, omdat ik de 34 al gepasseerd ben.
Voor STNI en SIR heb je maar 70 punten nodig.

SIR is tijdelijk, STNI permanent. Je wordt dan door een territory uitgenodigd, en je moet daar dan wel 2 jaar blijven.
Dit werd me aangeraden door George Lombard, waarmee ik in zee ben gegaan.

Groetjes, en succes.
Bart
 
[quote author=Barb link=topic=2735.msg29886#msg29886 date=1128012665]
Mijn man is projectontwikkelaar (vastgoed) en ik kan zijn functie niet op de lijst vinden. Hij heeft HTS Bedrijfs-/bouwkunde gestudeerd. Het meest wat er op lijkt is ‘project builder’, maar dan halen we de 120 punten voor de skilled visa niet en komen we uit op 105 punten.

Skill 50
Leeftijd 25
Engels 20
Ervaring 5
Bonus 5 

Heeft iemand een idee welke functie we kunnen gebruiken om toch aan de 120 punten te komen? Of op een andere manier misschien?

[/quote]

Hoi,

ik heb bouwtechnische bedrijfskunde aan de HTS gestudeerd en ontwikkel projecten voor de gemeente. Ik heb inmiddels mijn skill assessment gedaan voor IEAust: je moet wel een CDR schrijven, en gaan voor professional engineer in de ASCO building engineer not elsewhere classified of hopen op civil engineer. Gezien ik mijn competentierapport zo heb geschreven dat ik projecten ontwikkel incl. alle voorzieningen en infra hebben ze mij beoordeeld als civil engineer, staat ook nog eens op de MODL dus 15 punten extra...let op: IEAust bepaald wat voor een ing. je bent. Meer info over skill assessment en CDR kun je vinden iop de site en de Overseas assessment Kit downloaden (stappenplan voor erkenning), www.ieaust.org.au.

Overige info visum op www.immi.gov.au in booklet 6 skilled independent.

Dan kom je uit als building engineer nec uit op het volgende:
60        beroep en recente werkervaring
10        relevante werkervaring laatste 3 van 4 jaar in je beroep (dus niet 5...! geldt bij een 60 punten beroep zoals fritsie als zei)
25        leeftijd
20        engels
5          bonus opleiding volledig in het nederlands (wel bewijs aanleveren vanuit je opleiding)

totaal  120 (tenzij het je lukt om ook als civil engineer een assessment te krijgen nog eens 15 punten extra)

Project builder of construction projectmanager moet je meer zien als projectleider bij een aannemer, dus alleen op bouwnivo. Een aannemer komt pas kijken nadat er al maanden vooraf aan voorbereiding is gedaan. Het bouwproces kent 4 fasen, de aannemer alleen uitvoering. zoals ik het begrijp doet je man hetzelfde als ik, van initiatief tot en met oplevering en zou het dus zeker haalbaar moeten zijn om ook een assessment als building engineer of civil te krijgen. bovendien als je in de beschrijving kijkt van project builder heb je niet minimaal hts nodig, je kunt dit ook bereiken middels werkervaring. Als je voor deze asco gaat ben je dus eigenlijk overgekwalificeerd.....

Als je ing. bent zou ik dus zeker proberen als engineer een assessment te krijgen bij IEAust.....die allen 60 punten opleveren. Dus gaan voor het hoogste zou ik zeggen. Mocht het niet lukken heb je project builder als backup en kun je inderdaad voor een SIR of STNI gaan (had ik ook, maar is gelukkig niet nodig....!) Wat een luxe probleem he?

Hoop dat het wat duidelijker is, anders hoor ik het wel! :up:

Gr. Sab
 
Bedankt voor jullie reacties, hier heb ik wat aan!!

Ik ga de sites even checken en kijken wat we hier allemaal voor moeten doen.

Sabien, is het competentierapport heel persoonlijk of heb je het algemeen opgesteld, zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken??
 
Barb,

Vermoedelijk zou je die optie zelf al gezien hebben, dus misschien overbodig, maar toch maar effe: Heb jij of je man nog familie in Australie? Dan is er altijd nog de mogelijkheid van een sponsored skilled visum. SPonsoring (indien geaccepteerd) levert 15 punten extra op, en ik meen dat je dan zelfs minder punten nodig zou hebben. Woont die sponsor ook nog in een designated area, heb je helemaal geen punten nodig...

M.vr.gr.

Perthpete
 
Het competentierapport is toegeschreven op je persoonlijke werkervaring. Mocht je meer willen weten stuur me maar een PM.... :up:

Gr. Sab
 
Helaas hebben wij geen familie in Australië, alleen maar kennissen. Had graag die optie gehad. Dacht trouwens eerst dat je die 15 punten kreeg omdat je een partner hebt. Op het forum las ik inderdaad dat je familie in Australië moet hebben. Handig hoor dit forum. Heb er al onwijs veel info vanaf gehaald. Heb het idee dat sommigen wel een adviesbureau kunnen starten... 
 
Back
Top