prospective marriage visa Help!!

marina

New Member
Hallo allemaal.
Mijn vriend (in Aus) en ik gaan een visa voor mij en mijn kinderen aanvragen op basis van prospective marriage. Ik heb twee kinderen, we hebben geen kinderen samen.
Heeft iemand ervaring met deze procedure , wat komt er bij kijken en hoelang dat dat ongeveer duurt?
Kun je eventueel nadat je je aanvraag hebt ingediend ook naar Aus. gaan op een toeristenvisa en daar de procedure afwachten?
Graag jullie reactie!!!

Groetjes,
Marina

De vrouw van de neef van m'n man (jajaja) is zo binnengekomen. Ze moesten wel binnen 9 maanden trouwen. Maar die wetgevingen veranderen om de haverklap!

Misschien helpt het het consulaat in Sydney te bellen?

Cheers.

Hi, ik kan nog niet echt helpen,ga ook voor prospective marriage, ben zaterdag de 13e augustus ten huwelijk gevraagd door aussie vriend (YIPPIE), en zijn nu begonnen met invullen en verzamelen van papieren.
Maar als ik meer te weten kom over hoelang en wanneer, tips en trucs laat ik het je graag weten. Wil namelijk zo snel mogelijk vertrekken om weer bij hem te zijn.

Succes met je aanvraag, hoop dat alles snel gaat

groetjes lin

Hoi Lin,
Leuk dat we in hetzelfde "bootje" zitten (huwelijksbootje haha) Ik ben afgelopen dinsdag teruggekomen uit Perth en we zijn daar wel bij immigratie geweest daar. Na een gesprek met een immigratiemedewerker besloten we dat Prospective marriage de beste optie voor ons is. We moeten na aankomst binnen 9 maanden trouwen. Maar ik vraag me dus af hoe lang dat het ong gaat duren voor we weer bij elkaar zijn. (het afscheid was echt dramatisch!!)  Mijn vriend gaat nu de formulieren invullen (prospective marriage visa) en stuurt deze zsm door naar mij. Ik moet dan geloof ik mijn gedeelte invullen en dat opsturen naar het consulaat hier...
Ik zal je via dit forum op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Mischien kunnen we tips delen?
Leuk van je te horen!
Groetjes,
Marina

Hoi Marina,

Ook ik ga trouwen met een Ozzie (girl) en heb voor alle zekerheid info ingewonnen bij een migration agent (Buysse in Culenborg) en die hebben me weten te vertellen dat wanneer je het prospected marriage visum gaat gebruiken je er ongeveer 3 maanden over doet alle bewijzen te verzamelen. Zodra je je medicals hebt gedaan moet je binnen een jaar in Oz zijn. Ook je police clearences zijn maar een jaar geldig. Voor je visum moet je binnen 9 maanden na uitgifte van het visum trouwen. Je zal dus heel veel snel moeten regelen, wanneer je je application compleet hebt kan je via de schnell procedure in Berlijn een visum ophalen en die krijg je dan op de zelfde dag als dat je je interview hebt. Meer info hier over kun in in een ander draadje lezen  :wink:

:up: goodluck and keep us posted.

Groeten,
Koengaroo

May I join the club? 
Ik ben ook bezig met een prospective marriage visum   :up:
Heel veel aan het surfen op internet,lezen hier op het forum,uitzoeken en invullen van papieren.
Mijn vriendje ( fiance!,ik loop helemaal te glimmen als ik aan zijn aanzoek denk  :)  ) is er ook druk mee bezig vanuit Oz.

Hoi!
Leuk om de reacties te lezen. Hopelijk kunnen we elkaar opweg helpen. Bedankt voor de info zover.
Als ik het goed begrijp moet je je visa in Berlijn ophalen als het er door is? Moet je daar met zijn tweeen naar toe? of kan ik dat alleen doen?
Ik hoop dat ik niet te domme vragen stel maar het is zo'n ingewikkelde toestand allemaal als je het nog nooit hebt gedaan. Ik probeer me door alle boekjes en info te worstelen maar sommige dingen spreken elkaar weer tegen... Bij de immigratie in Perth waren ze ook niet zo behulpzaam. Ze gaven alleen de "platte" informatie, de rest moet je zelf maar uitzoeken. Waarschijnlijk om het een beetje te ontmoedigen, zodat alleen de echte diehards overblijven?
Als het goed is duurt het dan allemaal niet al te lang begrijp ik. Met zo'n 6 maanden na aanvraag zou ik toch wel moeten kunnen gaan?
Mijn oudste is nu net met groep 3 begonnen en gaat daar naar year 1. Het schooljaar begint daar na de kerst dus het zou ideaal zijn als hij niet al te veel zou missen daar. Hij spreekt al vloeiend engels dus dat wordt geen probleem.
Nou spannend allemaal, ik hoop jullie ontwikkelingen te mogen volgen. Ik houdt jullie op de hoogte!
Groetjes,
Marina

Hallo slachtoffers

Het is vaker geschreven "er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden"
tot zover geen probleem.  :-D
Op de site van Berlijn staat een lijst voor wat je allemaal moet meebrengen.
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/100_309.html
Je moet helaas veel lezen maar het is best te doen.

Gr. en succes Ton  :up:

Bedankt!
Is Berlijn een aparte optionele procedure of gaat het automatisch als je je aanvraag doet bij de ambassade in NL? Dat is me nog niet helemaal duidelijk...
Marina

Hoi Marina,
Als je je aanvraag opstuurt krijg je bericht dat je je paspoort op moet sturen wanneer ze het visum toekennen.
Als je zelf naar Berlijn gaat doen ze het daar,als het goedgekeurd word.
Ik wil naar Berlijn gaan met mijn hele dossier,ben zelf ook benieuwd of er nog meer prospective marriage applicants alleen zijn gegaan,of alleen met partner.
Ik zit ook heel veel hier te lezen en op internet te surfen voor informatie,alles wat ik maar denk dat belangrijk is,spit ik door en schrijf ik op. ( zelfs op mijn werk noteer ik meteen in mijn blocknote ( handig,als " zuster" hebben we die standaard op zak  :wink:  ) als ik ergens aan denk wat ik uit wil zoeken of nakijken.
Ik wil gewoon absoluut geen fouten maken of iets vergeten voor mijn aanvraag.
Straks ga ik mijn VOG aanvraag opsturen naar de Ambassade in Den Haag,met de vraag of ze willen tekenen,dan kan ik het meenemen naar de gemeente,en ook ga ik bellen voor mijn medical,het 1 en ander vragen en een afspraak maken.

[quote author=marina link=topic=2361.msg24880#msg24880 date=1124702682]
Bedankt!
Is Berlijn een aparte optionele procedure of gaat het automatisch als je je aanvraag doet bij de ambassade in NL? Dat is me nog niet helemaal duidelijk...
Marina
[/quote]

Marina je doet je aanvraag niet bij de NL ambasade, maar in Berlijn!!!!

Het verschil is dat je als alles compleet is, je met je papieren naar Berlijn
kunt gaan voor de "snell" procedure.
Is alles dan in orde krijg je het visum gelijk mee.

Gr. Ton

No problem Ineke,allebei op hetzelfde moment getypt,ik ramde alleen net iets eerder op " post"  :wink:

Oh gelukkig, dat scheelt weer een kastje! (van het kastje naar de muur!)
Hadden ze me toch doorgestuurd als ik in denhaag had aangeklopt met mijn aanvraag. Dat scheelt dus weer. Bedankt!
Fijn dat ik lotgenoten heb, dat doet me erg goed!
We zijn nu alweer een week uit elkaar en ik vindt het verschrikkelijk om zo uit elkaar te leven. Dat we moeten trouwen binnen 8/9 maanden na aankomst vindt ik niet zo erg, dat doen we waarschijnlijk al in de eerste week haha!
Nee, zolang ik maar aan diekant ben, daarna loopt het wel!
Gelukkig is er teledump en sms en email!!! Mijn lifeline dit moment!
Marina

Hallo allemaal,
Ik heb mijn visa aanvraag uitgedraaid en als concept ingevuld. Eindelijk eventjes tijd gehad om alles op mijn gemak door te nemen, te kladderen en opnieuw te schrijven voordat ik het op de "officiele versie" ga invullen.
Als je het interview in Berlijn hebt, moeten de kids dan ook mee? (lijkt me wel, maar heeft iemand ervaring?). Waar doe je je medical? Wordt je daarvoor opgeroepen? of moet je dit zelf regelen?
Mischien vraag ik wel naar de bekende weg hoor, maar het is zo'n bulk met informatie die op me af komt....
Groetjes,
Marina

Hier is een lijst met panel dokters, kan je zelf op plaats uitzoeken.
Je moet zelf bellen om een afspraak te maken.
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/doctors.html#netherlands

Suc6 Ton  :up:

oh geweldig zeg, ik ken de dokter die het hier in Breda doet!
Jullie zijn echt een geweldige hulp, dat scheelt me echt veel zoekwerk. Hardstikke bedankt!

Ik begin langsaamaan wat meer thuis te raken op de site van Berlijn....
Ik lees daar net op dat je als je alle benodigde papieren en gecertificeerde bewijsstukken bij elkaar hebt je je aanvraag in een dag kunt regelen. Of is het verstandiger om het in te dienen terwijl je je stukken nastuurt?
Mijn aanvraag is dus nog niet weg.. ik begin maar met verzamelen van de documenten.... Ik moet toch naar de gemeente deze week. Mijn vriend is op het moment een rental aan het zoeken dus dat is hopelijk binnen nu en een paar weekjes rond. Kan ik eindelijk mijn toekomstig adres invullen!
Zo langsaamaan zal de puzzel zich in elkaar schuiven.  :up:
Groetjes,
Marina

Back