prospective marriage visa Help!!

Hallo allemaal!
Ik heb nieuws!! Nouja, misschien niet te snel roepen want de papieren moeten nog in orde gemaakt worden. Maar we hebben een huurhuis gevonden wat ons wat lijkt. We zouden eerst richting Fremantle gaan, toen richting Safety bay, maar het wordt nu uiteindelijk Secret Harbour (vlak naast Mandurah, dus das maar 10 minuten rijden naar het werk voor mijn aanstaande.
Er zijn daar ook land/huis packages dus als het ons bevalt daar gaan we daar het huis bouwen. Spannend allemaal. Zaterdag heeft mijn fiancee een rondleiding gehad en ik heb het huis via internet bekeken en het ziet er echt gaaf uit, dus ik hoop dat hij alles rond kan krijgen en het niet voor onze neus weggesnaaid wordt... (aaaah).
Het toekomstig adres kan ik daarna gaan invullen op de aanvraag. Nog even een paar weekjes wachten op een paar money transfers en dan kan ik het visa gaan aanvragen.
Echt spannend allemaal.
Vertrekken nog meer mensen de kant op van Mandurah?
Ik houd jullie op de hoogte, dinsdag weten we meer.
Groetjes,
marina

Hoi Marina,

Gefeliciteerd alvast, tenminste, als het huis in Secret Harbour doorgaat. Ik heb daar een paar maanden geleden nog gesurft. Prachtig lang strand en goede golven, zeker voor beginners. De wijk zag er verder netjes en modern uit, grote ruime nieuwe huizen en vlak bij Mandurah. We vonden Mandurah erg gezellig, leuke cafeetjes, restaurants en lekker lively.

Succes met jullie plannen, Marielle

[move][glow=red,2,300]VAST VOORUITLOPEND OP HET EIND OORDEEL  :congrats:[/glow][/move]

:up:

Groeten,
Koen

Bedankt!! Ik kan niet wachten tot ik het nieuws te horen krijg.
Dan kan ik volgende week mijn spullen gaan verzamelen voor het visa. Er staan ook alvast wat dozen ingepakt klaar, die kan ik dan naar ons nieuwe adres versturen. AAAAAAAAAAhhhhh! spannend!!!! Het zou voor ons vrij straight forward moeten zijn met de aanvraag, dus met een beetje geluk pak ik nog een staartje zomer mee! Erg veel zin in het strand... beetje paranoid voor vissen maar ik moet en zal een keertje surfen!!
Marina

Hallo,

Ook ik zit in hetzelfde bootje... ga eind van de maand naar Berlijn, dus duimen hoor! Ik heb alleen nog een vraagje.. hoe zit het nu met die papieren die door een notaris getekend en gestempeld moeten worden...??
Wie weet hier een duidelijk antwoord op? Heb nu alles bij elkaar, volgende week alleen nog mijn medical...alleen die notaris zit me nog dwars...
HELP!!

Alvast bedankt allemaal..
Groetjes Ellen

Hoi Ellen,

Wij zijn vanmiddag op het gemeentehuis geweest waar je ook documenten kunt laten legaliseren. Dat kost wel 13,50 per document, maar dat bedrag schijnt per gemeente te verschillen.

Succes, Marielle

Dank je...ik zal meteen morgen even bellen...ik wacht nl. nog op mijn VOG...kunnen ze meteen dat ook voor mij doen. Ik kijk er niet meer van op dat je voor alles moet betalen. Mijn hemel...
Nogmaals bedankt,

Ellen

Ellen, je VOG moet je als orgineel inleveren, dus daar hoeft geen gecerfificeerde kopie van worden gemaakt.

Scheelt weer wat centen....

Succes, Marielle

Marielle...
Alweer bedankt, heb ook een geboortecertificaat gehaald, maar dat hoeft dan ook niet...is al gestempeld e.d.
Dus alleen bv. je paspoort . enig idee wat ik nog meer op het lijstje ben vergeten? Alle papieren die ik van hem heb gekregen zijn in orde... gecertificeerd, getekend, gestempeld, noem het maar op...
Zo stom dat ik dit forum pas gisteren heb ontdekt, ik ben al een tijd bezig met alles te regelen...
Gelukkig heb ik meteen werk als zijn PA, dus dat zit wel goed.
Ik heb nog geen verhalen gelezen van mensen waarvan het visum is geweigerd... ben zo bang dat het juist mij zal overkomen...

Ik hou jullie op de hoogte

Ellen

Hoi Ellen!
Welkom bij de club. Waar ga je precies naar toe?
Heb je al een afspraak staan in Berlijn? Ging dat snel of moet je daar op tijd voor bellen? Ik ben van plan ong. november/december te gaan.

Mike is inmiddels al in ons nieuwe huis! Hij is er twee weken geleden in gegaan!
Echt geweldig!
Ons huisje is dus geregeld, nu nog een sticker in het paspoort!
Marina

Hoi Marina,

Ik heb zelf 4 keer gebeld met Berlijn. De eerste keer hebben ze mijn naam genoteerd en zeiden ze dat ik teruggebeld zou worden. Toen heb ik eind van de middag weer gebeld, maar hetzelfde verhaal.
De dag daarop heb ik weer gebeld en toen had ik een hele aardige dame aan de lijn. Ze heeft weer gegevens genoteerd en beloofd dat ze de case-officer meteen zal aanspreken als ze er tijd voor had.
Op dezelfde dag (afgelopen vrijdag dus) werd ik om 17.00 uur gebeld voor een afspraak. Hij vroeg wanneer ikwilde komen en ik zei natuurlijk zo snel mogelijk. Ik dacht dat het weken zou duren voor het krijgen van een afspraak, maar ik kon al de 13e oktober komen. Maar dat was me iets te snel, want ik moet nog voor mijn medical deze en volgende week.
De case-officer gaf mij toen alle vrijheid om te zeggen wanneer ik wilde komen. Ik zei eind van de maand en hij zei meteen de 26e. Ik kon nog kiezen tussen 10, 11 of 12 uur...
Het is dus niet al te moeilijk om een afspraak te krijgen. Hij klonk erg relaxed, sprak engels met een duits accent en hij zei ook  nog dat ik niet nerveus moest zijn, alles komt wel goed.... (dat is natuurlijk nog maar afwachten...)

Gewoon bellen dus en de aanhouder wint. Als ik mijn visa krijg dan vertrek ik binnen twee weken naar Darwin...
Kan haast niet wachten...

Groetjes en succes Ellen

Oh dat is snel gelukkig!
Laat me weten hoe het is gegaan he!
Hoe ga je naar Duitsland? trein/auto/vliegen??
Blijf je daar ook een nachtje in een hotel?
veel vragen maar mischien helpt het bij het plannen van mijn trip!
Veel succes he!
Marina

Ja, heel veel succes ,en ik blijf ook graag op de hoogte (zelfde vragen als Marina)
Ben benieuwd wat je aan bewijs meeneemt ,en wat ze allemaal willen zien en weten.
Het wordt allemaal wel spannend, ben heel benieuwd of het ons allemaal gaat lukken
Moet wel !!

groetjes lin

Ik hou jullie allemaal op de hoogte... is vanzelfsprekend... Wel allemaal duimen voor me...

Groetjes Ellen

Wij zijn benieuwd over de hele gang van zaken, dus we houden je aan dat je ons op de hoogte houdt.

Veel sux6 alvast.

Rene

Hoi Ellen,

Succes alvast voor de 26e. Wij hebben vrijdag 7 oktober ons interview. Duim je mee? Ik laat zo spoedig mogelijk weten hoe het is gegaan....

Groet, Marielle

Ik duim voor jullie..... laat ons PLEASE weten hoe het gegaan is... enne...of het erg moeilijk was.... Ga graag goed voorbereid...

Heel veel succes... :up: :up: :up: :up:

Groetjes Ellen

Back