prospective marriage visa: uitzondering op de 9 maanden?

Lieve

New Member
Dag Allemaal,

Na een interview in Berlijn kreeg ik een Prospective Marriage Visa en daarmee 9 maanden de tijd om te huwen met mijn verloofde, Geoff, in Australië. Ik verhuisde begin maart van dit jaar naar Perth en de 9 maanden eindigen 11/11/05.
We konden ons huwelijk nog niet organiseren spijtig genoeg. Geoff heeft een depressie momenteel en kan de extra druk om het huwelijk, al is het 'maar' helpen, mee voor te bereiden, missen. De eerste weken dacht ik dat we het nog wel zouden halen maar het is nog maar drie maanden en er is niets geregeld.
Ik hoop dus dat er uitzonderingen zijn. Wie van jullie weet of DIMIA die periode van 9 maanden verlengt in bepaalde gevallen? Op hun website is er geen spoor van te vinden.
Gewoon huwen om het volgens de regels in orde te hebben, is geen oplossing daar ze bewijs willen dat onze relatie 'genuine' is.
Advies en bedenkingen zeer welkom!
Bedank alvast,
Lieve

Hallo Lieve

wat ontzettend sneu voor jou en je verloofde dat alles zo tegen zit. Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag maar wil je toch graag sterkte toewensen en veel wijsheid.

Wat mij wel een beetje puzzelt in je verhaal is, dat je zegt dat de DIMIA een huwelijk met feest en alles erop en eraan (mijn interpretatie van je voorbereidingen) een bewijs van een genuine relatie vindt en het eenvoudig met getuigen voor de wet trouwen, dus zonder sleep, bruidskinderen, etc. etc. niet?

Ik hoop voor je dat er een oplossing is (b.v. verklaring van de arts van je verloofde aan DIMIA, etc.), want het lijkt me voor je verloofde ook niet prettig dat jij na 11/11 a.s. het land weer moet verlaten?
Heel veel sterkte in ieder geval.

groetjes

Hallo Lieve,

Ik denk niet dat de DIMIA veel speling geeft, dit zegt genoeg.

Prospective Marriage visa conditions
If you are granted a Prospective Marriage visa, to then be eligible for a Spouse visa you:

must enter Australia and marry your intended spouse within 9 months of visa grant (the date the visa is approved). The marriage can take place either in or outside Australia provided you have entered Australia on your Prospective Marriage visa at least once before the marriage takes place.
Important: If you are granted the Prospective Marriage visa and then marry your partner before having entered Australia on that visa, your visa will be liable for cancellation.
may lodge an application for a Spouse visa in Australia after you marry your intended spouse. You must supply the extract from the marriage register showing your marriage and a copy of the notification of the grant of a Prospective Marriage visa letter from the department. (The 9-month Prospective Marriage visa validity period does not count towards the 2-year requirement in relation to Spouse visa processing).
Note: You must be living with your partner in a spousal relationship at the time you apply for a Spouse visa.
Important: If you move or your circumstances change, you must notify the office handling your application
See: Contact Us

Maar als jullie toch willen trouwen is een acte en het feit dat jullie
samen wonen volgens mij genoeg.
Als de relatie hapert zou ik alleen voor een visum nog eens nadenken.

Sterkte Ton  :up:

[quote author=Lieve link=topic=2284.msg23760#msg23760 date=1123855310]
Gewoon huwen om het volgens de regels in orde te hebben, is geen oplossing daar ze bewijs willen dat onze relatie 'genuine' is.
[/quote]

Hallo Lieve
Ik ben vorig jaar in Adelaide met een Australier getrouwd en heb daarna pas mijn spouse visum aangevraagd. Wegen omstandigheden hebben we er geen groot feest van gemaakt met alle toeters en bellen maar zijn getrouwd in de registry office in Adelaide. Alleen mijn mans ouders en een bevriend stel waren erbij. Met mijn visumaanvraag heb ik geen enkel probleem gehad om aan te tonen dat onze relatie genuine was. Volgens mij zijn de eisen voor een prospective marriage visum ongeveer hetzelfde als voor een spouse visum.
Voor zover ik weet gaat het bij je visumaanvraag om het totaalplaatje van je relatie en is je trouwdag daar maar een klein onderdeel van. En uiteindelijk heeft iedereen een eigen voorkeur voor de invulling van zijn/haar huwelijksdag. De een wil een groot feest de ander iets private. Het zou toch te gek zijn als DIMIA jou gaat voorschrijven hoe je je trouwdag moet invullen om hun te overtuigen dat je relatie oprecht is.

Succes,
Margot

Back