Queensland: werken & wonen wat is jullie favo plek?

jeroen240

Member
Ben benieuwd wat jullie favoriete plek om te wonen/werken in Queensland is en waarom.

Van ons is deze Townsville. Relaxed, groot genoeg om werk te vinden, AIMS om de hoek en natuurlijk een klimaat naar ons hart. We hebben hier een aantal weken rond gekeken en zijn zeer enthousiast.
 
Mt Tamborine, Canungra, Dalby... de laatste twee van die typische rural communities en daar hou ik wel van, al is het een beetje ver van het strand. ;) De eerste omdat het daar werkelijk prachtig is en je zit dichtbij de Gold Coast, wat weer handig is wat betreft werk en strand.

Verder noordwaarts zou het klimaat mij niet zo aanstaan denk ik, ik heb nog geen echte Qld zomer meegemaakt maar ik zie de komende zomer al met vrees tegemoet (hou niet zo van hitte)... Lol!
 
Een van mijn favoriete plaatsen is North Stradbroke Island, maar niet om er te werken. Als je er niet werkt is het ook niet handig om er te wonen, want de overtocht naar het vast land duurt toch ff en dan zit je nog maar in Cleveland. Het is een fantastisch paradijs om even te ontsnappen aan de stad.

Bribie Island precies hetzelfde. Het is wel makkelijker om daar te komen, want je gaat gewoon met de brug. We hebben een permit om de auto mee te nemen op het strand en gaan er in de zomer vaak voor een dag naartoe of voor een weekendje bush camping.

Maar voor wonen en werken is Brissie toch m'n favo plek. Ik heb een grote stad nodig voor m'n werk of de echte outback en daar pas ik voor. We wonen ver genoeg van de stad om toch niet de drukte te hebben, maar dichtbij genoeg om toch alle voordelen van een grote stad te hebben.
 
Back
Top