Queensland wijzigd 'skills-list' voor nominaties

Marika

XPdite Sponsor
Om nog maar eens een leuk bericht te brengen. Queensland heeft ook haar 'eligible skills list' aangepast.

http://www.workliveplay.qld.gov.au/dsdweb/v4/apps/web/content.cfm?id=13714

Ik weet niet of dat al bekend was? Zo'n beetje alle 'trades' zijn eraf gehaald. Je vraagt je zolangzamerhand wel af of - als je 't visum ooit bemachtigd  -  het nog wel zin heeft om te gaan: als je nergens werk kunt vinden. Zucht...ik zie het somber in.. :|

Marika
 
Weet je Marika, het is gewoon allemaal best raar:
In QLD staat geen een tradie meer op de state sponsored lijst, maar wel kun je een paar ( niet veel ) vacatures vinden voor in ons geval, tegelzetters.
In WA en SA staat tegelzetter wel op de state sponsored lijst, maar kun je geen een vacature vinden op banensite's.

Nu weet ik niet hoe het met jullie beroep staat, maar in het geval van veel bouwvakkers komen er vaak geen vacature's in de openbaarheid omdat mensen meestal zonder echte sollicitatieronde's bij een bedrijf binnen komen ( gewoon bellen of ze iemand nodig hebben , of via via ) Das in NL zo, dus zal in Oz niet anders zijn.
Ik hoor van meerdere kanten dat er toch echt nog behoorlijk gebouwd wordt en dat er ook best nog zat mensen nodig zijn.Zal niet in elk gebied net zo zijn als vroeger maar is dat niet overal zo?
En Australie is een van de weinige landen in de wereld die het niet zo slecht doet in deze economische crisis tijd.( zelfs al weer lichte groei meen ik gelezen te hebben )
 
Back
Top