RickenMariska
New Member
Onze voorkeur gaat ook uit naar Queensland, en dan vooral Sunshine Coast en Central Queensland.
we zijn verliefd... *zucht*
Groetjes,
Rick en Mariska
we zijn verliefd... *zucht*
Groetjes,
Rick en Mariska
Ursula said:Kan alleen maar zeggen dat wij Brisbane ook een hele mooie stad vinden, mooier nog dan Sydney.
Ons favo plekje was toch wel Southbank parklands en de botanical gardens.
Ursula
Ursula said:Kan alleen maar zeggen dat wij Brisbane ook een hele mooie stad vinden, mooier nog dan Sydney.
Ons favo plekje was toch wel Southbank parklands en de botanical gardens.
Ursula
Ursula said:Ja je kunt er met een mooie voetgangers brug (the Goodwill Bridge) naar toe!
Als we weer in Brissie zijn, gaan we zeker een paar dagen hier doorbrengen!
Ursula
"leena said:Bridgeman Downs ken ik helaas niet"]
Bedankt voor de tip. Ik ben gelijk op internet gaan kijken en het schijnt inderdaad een wijk te zijn met kleine kinderen. Er staan ook hele mooie huizen trouwens. We zullen er eens doorheen rijden eind september.
Gabriëlle
"Ron en Gabriëlle said:Forest Lake is een 'gefabriceerde' wijk inderdaad gericht op jonge gezinnen. Veel eensgzinswoningen, een meertje in het midden, scholen, winkels, alles is wel in een bepaalde mate aanwezig. Sommige mensen vinden het maar niks: geen karakter, niet Queenslands genoeg, anderen zweren erbij. Het grote nadeel vind ik de absolute auto-afhankelijkheid. De wijk ligt ver van het centrum (20-25km), waar nou eenmaal het meeste werk is, en openbaar vervoer is matig: de bus doet er bijna een uur over, of je neemt de bus naar het dichtstbijzijnde station en dan de trein, maar ook dan ben je in totaal al snel tegen een uur bezig. Als je er geen bezwaar tegen hebt elke dag minimaal een half uur naar de stad te rijden, is het geen slechte plek om te wonen, zeker met kleine kinderen. Als je je huis ook voornamelijk als investering ziet, is het denk ik verstandiger ergens anders te kopen: er is erg veel van hetzelfde in Forest Lake, en dus is alle groei in huisprijzen gestaag, niet spectaculair (niet dat het elders momenteel wel spectaculair stijgt trouwens...)leena said:Bridgeman Downs ken ik helaas niet"]
Bedankt voor de tip. Ik ben gelijk op internet gaan kijken en het schijnt inderdaad een wijk te zijn met kleine kinderen. Er staan ook hele mooie huizen trouwens. We zullen er eens doorheen rijden eind september.
Gabriëlle