Rail Away

R+J

New Member
Zojuist op NL 1 'Rail Away' gezien, het gaat over de 'Indian Pacific' treinreis.
Deel 1 (zojuist gezien dus) was van Sydney naar Adelaide, maar morgenavond om 18:00 komt het vervolg, dus van Adelaide naar Perth. Ze laten behalve treintjes ook genoeg van de omgeving zien, zo is de beschrijving van de uitzendingvan morgen:

We vertrekken vanuit het plaatsje Goolwa met de Cockle Train, ten oosten van Adelaide en gaan op weg naar de badplaats Victor Harbour. Vanuit de oude trein stappen we op nog een ouder vervoermiddel: de paardentram, hierna gaan we naar het plaatsje Mannum. Hier bezoeken we de Murray River, waar we meevaren met de Murray Princess. Terug in Adelaide gaan we aan boord van de Indian Pacific en vertrekken naar de oude mijnwerkersstad Kalgoorlie, waar we een bezoek brengen aan het goudzoekersmuseum en aan een kamelenfokkerij. Hierna brengt de Indian Pacific ons naar de prachtige stad Perth met o.a. een bezoek aan Kings Park en aan Freemantle

Ik heb geen idee of de uitzendingen ook herhaald worden ...
 
Ik had een tijdje terug ook iets gezien, een engels reisprogramma op Discovery ofzo, maar goed.. Ik heb niet alles gezien, maar die presentatrice zat dus ook op de trein, denk ik.. Duurt 3 dagen toch? Van kust naar kust?

Ik heb ook een stuk gezien daarna over een reservaat bij Perth in de buurt.. Was echt onwijs mooi daar! Je kon daar een soort survival doen en er was een natuurlijke glijbaan en drinkbaar water in de kleine stroompjes en in de meertjes.. Heel mooi.. Enige reden dat ik niet naar Perth zou gaan verhuizen is omdat het zo afgelegen ligt van alle andere plaatsen.. Ik ben een echt stads-persoon, en ik heb echt meerdere steden bij mij in de buurt nodig anders ga ik me vervelen.. Nu ligt alles in het zuid/oosten van Australie ook niet dicht bij mekaar, maar goed, gaat om het idee :p
 
[quote author=Anoukie1983 link=topic=1360.msg11239#msg11239 date=1111003340]
Ik heb ook een stuk gezien daarna over een reservaat bij Perth in de buurt.. Was echt onwijs mooi daar! [/quote]

In de buurt of in de buurt? Da's altijd maar afwachten, en helemaal in West-Australie natuurlijk.

Enige reden dat ik niet naar Perth zou gaan verhuizen is omdat het zo afgelegen ligt van alle andere plaatsen.. Ik ben een echt stads-persoon, en ik heb echt meerdere steden bij mij in de buurt nodig anders ga ik me vervelen.. Nu ligt alles in het zuid/oosten van Australie ook niet dicht bij mekaar, maar goed, gaat om het idee :p

Dat is juist iets dat me erg aantrekt in WA, lekker remote, heerlijk toch? Ik zit niet echt te wachten op een grote stad, mijdt het hier in NL ook zo veel mogelijk. Wij vertrekken 3 april naar Perth, we moeten wel beginnen in Perth, maar ik zie ons over een paar jaar wel afzakken naar het zuiden van Western-Australia!
 
[quote author=R+J link=topic=1360.msg11245#msg11245 date=1111006807]
[quote author=Anoukie1983 link=topic=1360.msg11239#msg11239 date=1111003340]
Ik heb ook een stuk gezien daarna over een reservaat bij Perth in de buurt.. Was echt onwijs mooi daar! [/quote]

In de buurt of in de buurt? Da's altijd maar afwachten, en helemaal in West-Australie natuurlijk.
[/quote]


Nou, ik weet niet precies, maar zeg maar binnen een 500 km afstand ofzo :p
 
Heb inderdaad gisteren een stukje gezien. Zaten we net lekker op het balkon (jaaaa, het kon weer) te eten, werden we gebeld door de moeder van Annemiek die dus vertelde dat Australie op tv was. Was wel leuk, want er waren een aantal locaties bij (vooral de Blue Mountains en Sydney (bij Harbour Bridge en Opera House) waar ik dus geweest was. Heb dus zelf ook in die scenic railway gezeten en die gaat dus echt wel steil naar beneden :)

Maar ja...toen hadden we onze volgende afspraak al weer staan en moesten we weer op pad!
 
Hallo
Ik heb in 2002 de reis van Ramon Stoppelenburg gevolgd
Hij ging liftend zonder geld 6 maanden door Australie.
Zijn verhalen en foto's zijn leuk om te lezen en te bekijken.
Je merkt dan ook hoe gastvrij en vriendelijk de mensen daar zijn
De site is nog steeds actief http://www.letmestayforaday.com/report/

Gr. Ton en Ineke :p
 
Back
Top