Re: medicals DIMIA

AuZN

New Member
Allen,

Uit de berichten van dit forum kan ik er afleiden dat je pas de medicals en VOG kunt doen wanneer de DIMIA het om vraagt.

Voor mijn permanente visa aanvraag, moet ik zowieso de medicals en VOG inleveren.

Kan het niet eerder, nu ik er tijd voor heb? Er zijn redelijk papierwerk die ik af moet werken.

Al het eerder kan, ken iemand dan het adres van de HSA-dokters in Utrecht?


Alvast bedankt
 
Er spelen meerdere dingen:

- Zowel Medicals als VOG is maar 1 jaar geldig.
- Geldigheid van of medicals of VOG (ligt eraan welke het eerste/laatste binnen was) was (van horen zeggen) bepalend voor vaststelling "Must enter before date".
Ga je dus nu je medicals doen en haal je je VOG op, dan komt daar een geldigheidsdatum op van 24 januari 2006. Krijg je dus misschien pas in december 2005 je permanente visum, dan moet je voor 24 januari 2006 al een keer in Australie zijn geweest om het visum te valideren....Ik zou mijzelf liever wat meer tijd gunnen....eer dat je een vliegtuig geboekt hebt op korte termijn en wellicht nog andere dingen geregeld hebt.....als ik jou was zou ik er nog even mee wachten...
 
Uit de berichten van dit forum kan ik er afleiden dat je pas de medicals en VOG kunt doen wanneer de DIMIA het om vraagt.

DIMIA vraagt inderdaad om jou Medicals en VOG.

Voor mijn permanente visa aanvraag, moet ik zowieso de medicals en VOG inleveren.
DIMIA bepaald als je een Permanente of Tijdelijke visum krijg.

Ik zou Mark zijn advies opvolgen en gewoon even wachten.

suc6
Rob











 
Je kunt alleen frontloaden (medicals en VOG opsturen voordat ze er om vragen) als je een visum aanvraagt in de "Family Class" partner categorie of de "Long Term Business" categorie. De datails over hoe het werkt en of en verder nog voorwaarden aan verbonden zijn weet ik niet.
 
Back
Top