ready to go...

skip

New Member
Hallo allemaal
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mij voorgesteld hebt.
Imiddels ben ik in juli alweer 1 jaar getrouwd met een aussie girl. Wij zijn 2 vrouwen en intens gelukkig met elkaar.
Mijn vrouw is hier (in Nederland) nu al zo'n 3 jaar, maar wilt toch wel heel graag terug naar Australie. En ik kan het daar alleen maar mee eens zijn. Ben daar inmiddels al een paar keer geweest en ik weet dat ik daar ook heel gelukkig zal worden.
Grappig vind ik wel dat het een stuk makkelijker was om haar in Nederland te krijgen dan dat het voor mij is om daar naar toe te gaan.
Ons plan is om begin 2007 te emigreren. Voor mij belangrijk omdat ik een eigen zaak hier heb en het voor de belastingafhandeling handiger is om gelijk aan het eind van een kalenderjaar te 'verdwijnen' om zo eventuele navorderingen in Australie af te handelen. Als ik dat namelijk hier zou doen, kan de belastingdienst daar nog wel eens moeilijk over doen heb ik begrepen. Verder zal ik ook nog wel op andere problemen stuiten zoals mijn lijfrente (moet ik proberen premievrij te krijgen). Maar genoeg bla...bla... Mijn grootste probleem zal zijn dat ik het mijn moeder nog moet vertellen.....ze zal absoluut een paniekaanval krijgen.... Ja,ja ik weet het, het is mijn leven etc,etc... maar toch.
Ik heb er heel goed over nagedacht en met mijn vrouw over gesproken. Wij zijn inmiddels 40 jaar en we weten dat het leven in Australie een stuk uitdagender, makkelijker en goedkoper kan zijn. Mijn vrouw is chefkok en hier wil het gewoon niet echt lukken om een baan te krijgen (taalproblemen). Dat komt natuurlijk ook omdat de banen in Nederland op dit moment niet voor het oprapen zijn. We weten dat zij in Australie zo aan het werk kan en dat ik als grafisch vormgever ook wel een goede baan kan vinden.
Maar onze grote droom is om daar iets voor ons zelf te beginnen, zoals een gezellig klein restaurant of bistro of zoiets.
Nu we dat nog aankunnen (LOL).
En als de zaak een goedlopende zal worden zullen we daar ook op onze 'oude dag' nog van kunnen genieten.
Enfin..... een heel verhaal maar ik vind het heel fijn om ook jullie verhalen cq ervaringen te lezen en als er nog goede tips zijn, houd ik mij van harte aanbevolen. :)

Hoi "Skip",

Het is inderdaad erg fijn alle verhalen hier te lezen!  :up:
Heb er al veel van opgestoken.
Hoe je alles aan moet pakken kan ik je niet mee helpen, we hebben zelf ook nog best veel te regelen.
Ook al willen we volgend jaar pas emigreren, ons huis gaat volgende week al in de verkoop.
We willen in ieder geval zeker zijn dat we daar vanaf zijn voor we weg gaan.
Ook mijn visa en alles voor de hond moet nog geregeld worden....
Maar George zijn pas wordt in december, als we er heen gaan voor een vakantie, pas geldig.

Ons financiële advizeur is al druk bezig alles met de lijfrentes en dergelijke uit te zoeken.
Alleen als je al een behoorlijke tijd betaald hebt loont het geloof ik de moeite hem premie vrij te maken.
Ze leveren in ieder geval maar weinig op heb ik begrepen.

Anyway, nu George zijn paspoort in huis heeft, hebben wij het afgelopen weekend aan mijn moeder verteld..... die was in het geheel NIET BLIJ!
George krijgt er de schuld van dat hij haar een dochter afneemt.... :-( (kennelijk had ik zelf geen inspraak om te gaan of niet...duh..)
We hadden niet echt een juichende moeder verwacht, maar goed.... beetje jammer was deze reactie wel!
Ik heb zelf erg weinig met mijn familie, maar dat kan je natuurlijk ook niet zo tegen je moeder zeggen hè? ("ma ik ga weg en ik zal jullie niet missen..")
De familieleden waar ik wel goed mee overweg kan stonden dus meteen met enthousiaste reacties klaar. :wink:
Die hoef ik dan ook niet te missen, want die komen ons wel opzoeken.
Mijn moeder durf dus echt niet te vliegen... die wacht dan een mooi boottochtje  :evil:

Bereid het "gesprek" met je moeder maar goed voor!
:up: succes ermee!

groetjes,
Franciska

Dank voor je reactie Franciska.

Vind het vervelend voor je dat je zo'n nare reactie kreeg van je moeder. Tja, ook ik ben bang voor zo'n reactie.... maar ja, ik heb de zelfde instelling als jij denk ik. Ik heb ook niet zoveel met familie, ok...het is mijn moeder, maar het is mijn leven... ik wil haar geen verdriet doen, maar als ze het mijn vrouw kwalijk gaat nemen...nou, dan weet ik het niet hoor.
Het zal wel een eerste reactie zijn ofzo. Maar ik kan het wel uitstellen om het te vertellen, maar dat maakt niks uit.
Ik hoop dat jullie een geweldige tijd tegemoet gaan daat in Australie.

Groet

Skip

Nou wij denken nu echt.. een olifant heeft de grootste hoor!
Er waren al zoveel mensen die het al wisten dat we het wel moesten vertellen... wil ook niet dat ze het van een ander zou horen  :wink:
(Mijn stiefvader werkte voor zijn pensioen bij het zelfde bedrijf als George en hij spreekt nog vaak mensen van daar.)

Het is wel mijn leven en ik heb me voor mijn gevoel al genoeg mijn best gedaan.
Nu is het mijn beurt om te gaan genieten van een geweldige kans!
Ze zal het wel moeten accepteren en anders heeft ze voor de rest van haar leven genoeg om over te klagen  :wink:

't kan nog verder weg hoor.... Nieuw Zeeland bijvoorbeeld  :-D

Waarschijnlijk kan je hier nog genoeg rond hangen voor je alles geregeld hebt.
Ik wens jullie ook veel succes en hou ons op de hoogte hoor!

groetjes,
Franciska

Nou, de kogel is door de kerk hoor!
Afgelopen week het grote nieuws aan mijn moeder verteld. En zoals ik wel had verwacht barste ze in tranen uit :cry:
Begrijpelijk natuurlijk. En natuurlijk kreeg mijn vrouw de schuld. Maar nadat ik het een en ander had uitgelegd, trok ze wel weer wat bij. Ze vindt het echt niet leuk maar ze doet gelukkig weer normaal.
Nu aan de slag om al die formulieren in te vullen etc.
Nu heb ik nog wel een vraagje aan jullie:
Als wij begin 2007 willen emigreren, wanneer moeten wij dan beginnen met het aanvragen van Verklaring goed gedrag en medicals. En wanneer moeten we ongeveer een afspraak maken in Berlijn, of moeten we eerst de formulieren opsturen?
Ik weet dat hier veel te vinden is wat mijn vragen betreft, maar misschien kan iemand mij globaal even de routing vertellen.

Alvast bedankt.

Skip

Hallo Skip

Als je vrouw een Aus paspoort heeft kan je met haar op een spouse visa terug
Kan met een "snell"procedure in Berlijn.
Ik ga met mijn vrouw ook op dat visum terug.
Als je het visum hebt moet je het binnen een jaar activeren in Aus.
Je kan dan toch terug naar NL om alles te regelen.
Die datum is vanaf  je Med of je VOG, welke het oudste is.
Maak eerst je papieren en dan je Med en VOG die gaan vrij snel.

Succes Ton en Ineke :up:

Hallo Ton en Ineke

Bedankt voor antwoorden.
Hoewel wij legaal getrouwd zijn hier in Nederland, zullen wij helaas niet voor spouse kunen gaan.
Wij zijn namelijk 2 vrouwen, dus het wordt interdependent.
Maar ook dit zal wel te doen zijn. We zijn in ieder geval al 3 jaar samen.

Skip

[quote author=skip link=topic=1692.msg15691#msg15691 date=1116665057]
Hallo Ton en Ineke

Bedankt voor antwoorden.
Hoewel wij legaal getrouwd zijn hier in Nederland, zullen wij helaas niet voor spouse kunen gaan.
Wij zijn namelijk 2 vrouwen, dus het wordt interdependent.
Maar ook dit zal wel te doen zijn. We zijn in ieder geval al 3 jaar samen.

Skip
[/quote]
Stom he ik dacht er niet bij na :blond: (grijs)

succes :up:

Hallo Skip,

Ik heb nog even gekeken, alleen de naam is anders
verder zelfde procedure als spouse visa.
Ook Booklet 1 en form 47SP

Succes :wink:

Hoi Skip!

Eindelijk tijd om even te reageren op jouw bericht. Wij zitten op dit moment midden in de procedure voor het aanvragen van het Interdependent visum #310. Wij gaan in augustus een afspraak maken voor een interview in Berlijn (voor in oktober).

Ik (33 jaar) woon op dit moment nog in NL en mijn vriendin (39 jaar) in Perth. Wij hebben een relatie van 2 1/2 jaar en zijn zo'n twee jaar geleden begonnen met het verzamelen van documenten, papieren, foto's, samen bank account geopend, huurcontract op 1 naam etc. etc. De VOG en medicals heb ik de afgelopen maand gedaan en deze moet je ook op het laatst doen i.v.m. de geldigheid.

Binnen de afgelopen 2 1/2 jaar hebben we inmiddels 1 jaar samengewoond in Perth en mijn vriendin is hier vorig jaar 3 maanden geweest en komt in oktober 7 weken  :).

Mocht je vragen hebben, brand maar los!

Groetjes, Marielle

Hallo Marielle

Bedankt voor de reply!
Ik inmiddels zo'n beetje alle formulieren gedownload dus nu nog invulllen, kopietjes maken etc. en dan wil ongeveer in januari of februari mijn VOG en medical gaan doen.
Vooralsnog heb ik geen vragen maar die zullen ongetwijfeld nog wel komen :?

Ik las dat jij het relationship pro forma formulier nog niet hebt... laat me dat ff weten dan ik het je mailen ofzo.

Het lijkt me wel leuk om elkaar op de hoogte te houden hoe alles verloopt, aangezien we in het zelfde 'schuitje' zitten.

Ik hoor het wel

skip (sandra) en Judy :up:

Dit hele draadje over het hoofd gezien!  :roll:
Hoe is het nu verder Skip, wat zijn jullie uiteindelijk gaan doen?

Groetjes Linda

G'day Sandra & Judy
smiliezwaaihandje.gif

Hebben jullie het nog laat gemaakt gisteren? hahahahaha (Ik was om 3 uur thuis)
Ik vond het een leuke avond met een toch wel onverwachte draai toen jij vroeg of ik ook op dit forum zit.
Later vandaag zal ik ff kijken om een post te maken bij "Voorstellen", want dat komt er steeds maar niet van.
Omdat ik hier niet elke dag ben zal ik mijn emailaddy ff geven als je nog wat info wil uitwisselen:
griotje@hotmail.com

Doei,
Griotje
(Petra)

Hallo Petra

Wij zijn net thuis gekomen.
Was een hele gezellige avond. We lagen om 2 uur in ons hotelbedje.
Opgestaan en nog wat in Rotterdam rondgelopen. Een paar kopjes koffie en even met de kop schudden :-o en toen ging het wel weer.
In ieder geval leuk je ontmoet te hebben en tot schrijvens, hier of in de room.

Groetjes

Sandra & Judy

Back