Redenen om wel te gaan

gho, er zijn zovele redenen om te gaan of juist niet te gaan. Kwestie van alles eens in de balans te gooien. Ze vragen me vaak: denk je nu echt dat het daar beter is? Dan antwoord ik altijd: niet beter, gewoon anders.
Ik voel meer en meer dat ik klaar ben met Belgie. Ik voel te vaak een krop in mijn keel als ik naar het nieuws kijk. Ik mis gewoon logica in de belgische politiek. Als je de regels bekijkt van Australie, dan dwingt dat alleen maar respect af. Een gezonde multiculturele harmonieuze samenleving! Super! Belgie staat bij gebrek aan duidelijke regels op barsten. Dit is niet de samenleving waar ik mijn kindjes in wil laten opgroeien.
Mijn man ging als kind kampen bouwen in de bossen. Zijn er nu nog kindjes van 10 jaar die alleen wat verder in de bossen mogen gaan spelen?
Ons huis is beveiligd met sloten op de ramen, alarmsysteem, dubbele sloten, omheining, BIN security ... Waar gaat dat naartoe?? Voor je gaat slapen, alles liggen checken. Onze vrienden in australie laten de achterdeur gewoon openstaan. De enigste indringers zijn de muggen! Dat op zich is voor mij ook een gevoel van vrijheid!
Het weer, gewoon een simpel kleedje met wat sletsen aan ipv je goed in te moeten duffelen voor de koude.
De geur van de natuur, de eucalyptusbomen, de struiken, de pijnbomen .... zo intens. De mentaliteit!! Het respect voor de natuur. In austalie is er het eerste dorpje waar winkels geen plastieke flesjes meer verkopen. Gewoon elke morgen kraantjeswater in de thermos. Simpel toch? Beter voorkomen dan genezen, hé! :)

In België zijn er toch ook wel plaatsen waar dit kan hoor.
Wij wonen in Grobbendonk, "de kempen" en onze zoon speelt alleen in de bossen en dit dagelijks. Onze auto gaat aan de winkel en voor de deur nooit op slot en het gebeurt regelmatig dat we thuis komen in de zomer en zien dat onze zijdeur nog openstaat...Ik heb zelfs geen fietsslot, maar...daar staat tegenover dat als ik naar mijn ouders in Antwerpen ga dit totaal anders is natuurlijk.
Ik denk dat het in Australië net zo is. Er zullen plaatsen zijn waar je met gemak je deur kan open laten en andere plaatsen waar dit absoluut niet kan.

Voor de rest volg ik je redenering wel hoor, was maar even een bedenking :wink:
 
Daar ben ik het mee eens in vele dorpen kan je de deur open laten zoals veel hier in Friesland maar in de stad moet je toch echt wel alles op slot hoor mijn vader zijn auto is in Melbourne gestolen en die stond zelfs op slot :angry: dus ja maar ik snap ook waar je heen wil hoor.
 
In Tasmanie moet het ook hoor (Devonport) mijn auto is daar gejat (wel weer teruggekregen, vraag alleen niet in welke staat). Auto stond op slot en niet aan de weg. Daarnaast is er ook in de auto van mijn nichtje (die ik in gebruik had op dat moment) ingebroken in Ballina (bij het strand).. en die auto stond ook op slot (ze hebben gewoon het slot eruit gesloopt), maar anderzijds zo'n 10 km verder hadden we de auto's gewoon op het erf staan, zonder ze op slot te doen.
 
Vooral de samengezindheid, vriendelijkheid, je mag jezelf zijn cultuur bedoel ik.
wink.gif


In tegenstelling tot de "we moeten maar een lening nemen want de buurman heeft een dikkere auto als wij en dat mag niet"

Wel dat de buurman een dikkere auto dan wij heeft kan me helemaal niets schelen (heeft hij ook meer kosten) :evil:

Ik zeg altijd dat ik niet met de wereld leef maar de wereld met mij, dat is hun pech :grin: :grin: :grin:

Wat ik bedoel is als ze mij niet kunnen repecteren om wie ik ben kunnen ze beter mijn deur voorbij gaan, ik ben altijd blij als andere mensen het goed hebben :up:

cheers
 
Precies en wij willen graag in een land leven waar meer mensen die mentaliteit hebben.
grin.gif

Want die hebben wij ook.
 
Toch denk ik na het lezen van alle verhalen wel eens : je moet het nog maar zien of het zo leuk / goed/ fijn is als je denkt.Je weet niet hoe het is als je er nu eenmaal woont. :unsure: Verschillende vakanties kunnen je een goed gevoel geven, maar er echt wonen en mee draaien in de maatschappij is toch ff wat anders.Daarom denk ik ook dat het niet perse uitmaakt of je er nu wel al eens bent gewesst of niet.

Ik ben er open minded over,ik kan me in veel opzichten misschien wat irriteren aan dingen, ik ga niet zeggen dat ik verwacht dat het allemaal zo geweldig gaat zijn, maar ik heb er wel veel zin in.Toch weer "dat gevoel" :wub: waarschijnlijk.
En dan komt het terug op maar een paar dingetjes, de schitterende natuur , de warmte en een wat rustigere omgeving.
En voor de rest laat ik me wel verrassen!
 
Back
Top