Referendum Europese grondwet

Hi M5

Goed punt, however ik vind het ongepast om in ons geval te stemmen aangezien wij al zo'n negen jaar weg zijn uit Nederland. Wij hebben nu onze rechten en plichten (behalve stem plicht  :)) in Australië. Hadden wij in Nederland gewoond dan had ik wel mijn stem uitgebracht, maar ik vind het nu ongepast (maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk :)
maar om nou te zeggen dat je het nut er niet van in ziet omdat je er zelf toch niet meer woont!!
  ?? Wij zijn nu ruim negen jaar weg uit Nederland, Wij  hebben zelf gekozen om in een ander land te gaan wonen. Als ik mij nu nog met de politiek in Nederland zou bemoeien (d.m.v.) stemmen dan zou mij dat het gevoel geven alsof ik vanuit een luie stoel ergens op afstand een stem uit breng. Voor mijn gevoel heb ik het "recht" dus verspeelt (ook al is dat wettelijk niet het geval)

Groetjes
Syl

[quote author=tinusv link=topic=1817.msg16710#msg16710 date=1117533771]
Ja, je kunt stemmen vanuit het buitenland.
[/quote]

Oh okee! Bedankt voor de link !

Maar ik blijf het lastig vinden om te gaan stemmen als ik amper weet wat er allemaal speelt in politiek Nederland !

Ik weet nauwelijks wat er in Nederland allemaal gebeurd. Ik heb het nieuws nu al 9 maanden niet meer gehoord of gelezen, mijn pogingen daartoe via internet mislukten jammerlijk..  :|

Hoe doen andere Nederlanders in Australie dat ?

Ingrid.

[quote author=Aussielover link=topic=1817.msg16821#msg16821 date=1117579837]
Ik weet nauwelijks wat er in Nederland allemaal gebeurd. Ik heb het nieuws nu al 9 maanden niet meer gehoord of gelezen, mijn pogingen daartoe via internet mislukten jammerlijk..  :|

Hoe doen andere Nederlanders in Australie dat ?[/quote]Ik kijk regelmatig teletekst via internet omdat dat het nieuws samengevat in korte berichtjes geeft: http://teletekst.nos.nl/?102-01
Verder hebben de meeste krantentegenwoordig ook een website, bv www.volkskrant.nl en www.nrc.nl
1x gratis aanmelden en je kunt alle berichten volledig lezen.
En verder www.nu.nl

[quote author=Aussielover link=topic=1817.msg16821#msg16821 date=1117579837]

Hoe doen andere Nederlanders in Australie dat ?
[/quote]

Via internet (www.nu.nl, teletekst.nos.nl, www.rtlnieuws.nl (handig per item filpjes bekijken!), www.uitzendinggemist.nl. Je moet er wel tijd voor nemen/maken, anders schiet het er makkelijk bij in!
Wat ik hier wel mis is goede actualiteitenrubirek ala Netwerk. Dat "A Current Affair" is meer een roddelrubriek en heeft een hoog popie jopie gehalte.

Toen ik in Aus zat viel in nederland het kabinet en moesten er nieuwe verkiezingen gehouden worden. Heb via internet gewoon appieren aan kunnen vragen (zelfs al ston dik in nederland nog ingeschreven en kon ik dus in principe 2 keer stemmen daardoor). Di ekreeg ik toegestuurd in een heel dik pakket. Daarop kon ik mijn stem uitbrengen en dat moest ik dan naar Canberra sturen. Was heel simpel, je moet wel er behoorlijk van te voren al bij zijn, inderdaad iets van 6 weken ofzo.

Aangezien ik tijdelijk in australie was wilde ik zeker mijn stem uitbrengen en ik vond niet dat afstand dat tegen mocht houden, zelfs al had ik het nederlandse nieuws al maanden niet gevolgd.

mooi zo !!! heb ik tenminste niet voor Jan Doodle dat hele end gelopen in de regen naar het stemburo.
Miel

Back