Regional Australia skilled worker

Kangaroo Jack

New Member
Hallo allemaal!

Ik heb (na alles een tijd goed te hebben overwogen) een kansbeoordeling laten doen door buysse. deze lieten me weten dat ik geen kans maak op een normaal skilled worker visum, omdat voor mijn beroep (timmerman) een eis van 5 jaar werkervaring geldt. Ook eisten ze een erkende beroepsopleiding.
Ik heb zelf nu ruim drie jaar werkervaring als zelfstandige zonder personeel, en heb deze opleiding nooit gevolgd (selfmade man dus;-)). Voor ik ging timmeren heb ik vier jaar als marinier gewerkt, en daarna nog een aantal jaar andere beroepen uitgeoefend. Weet iemand of deze regels werkelijk zo rigide worden gehandhaafd (Heb hier in Nederland immers aantoonbaar tevreden klanten!), of is het wellicht gemakzucht van de medewerker van buysse? :?

Tevens heb ik begrepen dat er voor "Regional Australia" (waar ik mij wil vestigen, in de buurt van vele ooms/tantes en neven en nichten) lichtere eisen gesteld worden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes!

Johan
 
He Johan

ook wij hadden bij Buysse een kans beoordeling gedaan en die zeiden meteen, geen kans...
Hierna hebben we nog wat nagevraagd en hebben weldegelijk kans om te gaan.

Vraag eens een beoordeling bij Start2Migrate (gratis maar wel goed) of move2australia (niet gratis maar ook goed).

Succes met alles en hopelijk lukt het je wel...

Gr Helmut
 
Hey Helmut!

Bedankt voor je reaktie! Toen ik het nieuws kreeg zonk de moed me dan ook even flink in de schoenen, maar het viel me op dat het wel een erg korte en bondige reactie van ze was. Nu na een avondje kickboksen mijn dopaminelevel weer op peil is, zie ik het allemaal weer wat vrolijker in; geloof namelijk niet dat ze helemaal gelijk hebben. Ga dus her en der wat contra-expertises aanvragen, en zelf ook in mijn vrije uurtjes de regeltjes uitpluizen.

Als verder nog iemand ervaring hiermee heeft?
Grtz Johan
 
HOi ,

dezelfde ervaring maar met Paul Hiltemann in zee gegaan en aan het wachten op de grand letter... :|
succes en niet opgeven hoor! ( electricien, maar ook zelfstandige... ) lijkt wel of buysse naar je uiterlijk kijkt en geen armanipak is geen kans :lol:?

grs
Hummer
 
Weet niet of het met Armani pakken te maken heeft. Ik vermoed dat ze het momenteel erg druk hebben na het emigratiebeurs-verhaal, en zich alleen focussen op de "makkelijk bemiddelbare" gevallen. En nogmaals; dat is maar een vermoeden.

Heb nu contact met Tamara van Start2migrate. Heb het formulier ingevuld geretourneerd, en wacht nu op een reaktie.

..En anders tóch maar even langs de Armani winkel :wink:

Laterrrrz Johan
 
Hier het zelfde verhaal volgens Buysse geen kans op een visum, volgens Move2Australia wel! Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om zelf mijn aanvraag te doen.

Enne ik weet niet wat dat met Armani pakken te maken heeft aangezien mijn kansbeoordeling bij Buysse niet in een periode viel waar ook een beurs werd gehouden.
 
Ik weet niet hoe de medewerker van Buysse het genoemd heeft, maar zij werken met een contract waarbij je een 98% kans van slagen gegarandeerd wordt. Als ze inderdaad besluiten met jou in zee te gaan en het gaat niet lukken dan krijg je een groot deel van je geld terug. Dat heeft natuurlijk zowel een voordeel (98% garantie) maar ook een nadeel (ze willen natuurlijk ook van hun kant de 98% kunnen waarmaken).

NB: Geef inderdaad zeker niet meteen op, probeer ergens anders ook eens inderdaad...
 
[quote author=perthpete link=topic=8573.msg113762#msg113762 date=1205548601]
Ik weet niet hoe de medewerker van Buysse het genoemd heeft, maar zij werken met een contract waarbij je een 98% kans van slagen gegarandeerd wordt. Als ze inderdaad besluiten met jou in zee te gaan en het gaat niet lukken dan krijg je een groot deel van je geld terug. Dat heeft natuurlijk zowel een voordeel (98% garantie) maar ook een nadeel (ze willen natuurlijk ook van hun kant de 98% kunnen waarmaken).[/quote]

Dit klinkt fair......alleen heb ik wat moeite met het feit dat ze van mening waren dat ik niet voor een STNI kon gaan aangezien mijn beroep niet op de tekorten lijst stond van welke staat dan ook. Zelf had ik deze lijsten al lang bekeken en voor zowel NSW als VIC kon ik een STNI aanvragen. Kan me voorstellen dat niet alle bureaus dezelfde mening hebben over een visum, is niets mis mee. Maar zeggen dat mijn beroep niet op de lijst staat en het staat er wel degelijk op vind ik toch wel erg slordig. Daarbij was het nou niet zo dat er enige verwarring kon ontstaan over mijn diploma, heb namelijk een bachelor in Life Science en op de lijsten stond gewoon de term Life Scientist, makkelijker kan gewoon niet.
 
[quote author=perthpete link=topic=8573.msg113762#msg113762 date=1205548601]
Ik weet niet hoe de medewerker van Buysse het genoemd heeft, maar zij werken met een contract waarbij je een 98% kans van slagen gegarandeerd wordt. Als ze inderdaad besluiten met jou in zee te gaan en het gaat niet lukken dan krijg je een groot deel van je geld terug. Dat heeft natuurlijk zowel een voordeel (98% garantie) maar ook een nadeel (ze willen natuurlijk ook van hun kant de 98% kunnen waarmaken).

NB: Geef inderdaad zeker niet meteen op, probeer ergens anders ook eens inderdaad...[/quote]

Wilde graag een reactie geven wat ik ervan dacht maar door even door te lezen had beste man Pete het al netjes beschreven.
Iedereen is aardig maar je bent maar een klant.
Met jouw moeten ze toch hun procent van slagen hoog houden.
Zien ze het niet 100% (98% in dit geval) zitten met jouw dan gaan ze heel theoretisch antwoorden
Dit antwoord van Buysse mag je zeker niet langs je neerleggen want er zit natuurlijk waarheid in anders zeggen ze dit niet tegen jouw.
Migrationbureau Amsterdam is nog harder/lomper zei mogen roepen een slagings kans van 99.8%, zei selecteren nog scherper.

Zoek het goed uit voordat je de invoices moet gaan betalen.

Cheers,

Jack :evil:
 
Mijn ervaringen met de TRA zijn tot nu toe ook niet echt makkelijk :cry:.
En dat met 2 MTS diploma's.
Zonder opleiding met traineeship of apprenticeship, maak je momenteel geen kans.
Aantoonbare ervaring is niet meer genoeg, sinds Pathway D geschrapt is.

Komende week gaat mijn 2e review gedaan worden, nog steeds op pathway D trouwens (dankzij M2A).

Bart
 
Dus dan rest de vraag.....
Heb je diploma's in het timmervak beste Johan.

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8573.msg113783#msg113783 date=1205582850]
Dus dan rest de vraag.....
Heb je diploma's in het timmervak beste Johan.

Jack :evil:
[/quote]

Hee Jack!

Nee die heb ik niet. Heb het mezelf eigen gemaakt door in het begin veel en hard op mijn bek te gaan.. :lol:
Nu, een paar jaar verder dus, beheers ik alle facetten van het vak pas.
 
Als ik je overtuiging lees zou ik je zonder twijfel aan al het werk over kunnen laten.
DIAC zal deze overtuiging ook hebben alleen de ''wet'' zegt dat je zoveel jaar opleiding met diploma's moet aan kunnen tonen.

Waarom ga je niet gewoon verder met het timmervak en in de tussentijd de opleiding volgen.

Hierna kun je gaan voor independent skilled 136, kun je gaan staan waar je wilt.

go for it Johan  :up:

Jack :evil:
 
Nou.. de opleiding tot volwas timmerman duurt ongeveer 4 jaar. Ik heb al geinformeerd naar een verkort traject, maar dat is niet voorhanden. Dan moet ik dus 4 jaar tussen de pubers in avondklas zitten, naast mijn fulltime werk, om zaken te leren die ik al lang beheers. Op zich geen probleem als ik wat jonger was, maar met mijn (bijna) 35 jaar begint de tijd de tellen helaas. De twee jaar werkervaring valt nog wel te doen, maar na vier jaar ben ik al aan de oude kant om überhaupt nog een working visa te krijgen.

Plus dat ik het erg zonde vind om nog zoveel jaar hier te moeten verdoen. Je leeft toch een beetje in een cocon hier. Gaat weinig contacten meer aan omdat je tóch weg wil.
 
He Johan,

Je hebt helemaal gelijk.
Maar als je geen diplomas kunt aantonen zul je waarschijnlijk Australia alleen maar binnenkomen als toerist.
Waarom schrijf je niet verschillende emigratie bureaus en kijk je wat hun antwoord is.
Is er niet een kans op de hulp van je familie, ben niet helemaal op de hoogte van deze regel, iemand wel misschien?.

En je meisje , kun je daar niet op mee liften.

Cheers,

Jack :evil:
 
Meisje is niet aanwezig, ben single.

Moet misschien daar maar even één of andere bushpig wat geld in haar handen stoppen om op papier met me te trouwen :lol:
Heb zoals gezegd Start2Migrate aangeschreven met het hele verhaal plus de gegevens van mijn familie. Ook ik weet niet hoe het zit met sponsorships van familie.

Ik heb echter nog niks terug gehoord, we wachten nog even af..
 
he johan ,ik zit in t zelfde schuitje 22 jaar ervaring als schilder 8 jaar zelfstandig met goede rezultaten maar geen opleiding als schilder, mag je toch wel verwachten dat je je vak verstaat maar nee tra moet een papiertje zien van je opleiding,in plaats dat ze je een test laten afleggen, desnoods in australie zelf, gek wordt je ervan groetjes guido
 
Och.. word niet zo héél gauw gek.. was het immers al :?

Misschien een gat in de markt om dit soort onzindiploma's blanco te leveren aan de juiste bieder :evil:
Heb net bericht gehad van S2M; inderdaad lastig om skilled visa te krijgen, maar heb wat gegevens uit mijn administratie moeten doormailen om te zien of ik voor een business visa in aanmerking kom.. Spannend!

En zo niet dan eerst maar eens een weekje tarpon gaan vissen in Florida om de teleurstelling te verwerken :up:
 
Ik zat inderdaad ook te denken aan business visa. Als je in Australie je eigen bedrijf opzet en je brengt wat centen mee om dat ook te doen, dan zit daar misschien nog een mogelijkheid..........

henriette
 
Weet alleen niet of ik voldoende centen heb om mee te brengen.. De bedragen die ik heb gelezen schud ik ook niet zo uit mijn zak met mijn eenmanszaakje..
 
Back
Top