Regional sponsored 119

brumby

Active Member
Weet iemand waar ik de te behalen IELTS score kan vinden voor een RSMS? Ik heb booklet 5 doorgelezen, maar het staat er voor dit visum niet specifiek in. Ook op de website waarnaar ze verwijzen voor meer info vind ik niets. Alvast bedankt.
 
Hoi Darwin!

Als je deze link aanklikt vind je meer informatie: http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/rsms/functional-english-requirement.htm

Voor dit visum moet je 'functional English' hebben, minimaal een 4,5 voor elke component van de IELTS. Als ik naar mijn situatie kijk, moet ik ook een mondeling en schriftelijk examen doen bij de beroepsorganisatie in Australia om daar bevoegd te zijn om mijn beroep uit te oefenen. Ik moet daarvoor minimaal een 6,5 halen voor alle componenten van de IELTS. Dus die richtlijn hou ik dan ook maar aan.

Ben benieuwd hoe jij de 119 aanpakt! Ik wil ook op dit visum binnenkomen, Ben jij al werkgevers aan het benaderen vanuit Nederland?

Succes en groetjes!
 
Hallo, erg bedankt voor je hulp! Ik heb begrepen dat je, als je gesponsord wordt, een lagere score op de IELTS mag behalen. Een 4,5 is zeker haalbaar. Nu twijfel ik of we niet beter voor een State sponsorship gaan, dan zijn we niet aan een werkgever gebonden. We hebben echter nog geen idee voor welke regio we willen gaan. Wij staan nog helemaal aan het begin van onze plannen. We zouden wel zo vlug mogelijk onze aanvraag willen doen, gezien mijn partner in augustus 40 wordt en dit al direct minder punten oplevert. Ik denk zelfs dat we op de IELTS hoger zullen moeten scoren dan een 4,5, omdat we anders aan te weinig punten geraken. Waarom moet jij een 6.5 halen? O ja, wij wonen in Belgie :up:
 
Ik ga even heel stout zijn en het heeft niks met je vraag te maken...

Een 4,5 voor IELTS ??? . Als je daar over twijfelt om die score te halen, waarom wil je dan uberhaubt naar een land waar ze Engels als voertaal hebben. Om een 4,5 (dus minder dan de helft, dus normaal gewoon gezakt toch?) te halen, moet je zo bijna enkel "Yes" en "No" kunnen zeggen... Een gemiddelde Nederlander of Belg haalt met gemak zonder studeren een 7 op alle onderdelen (General IELTS) met ons huidig (van de laatste 20 jaar) lessysteem toch?

Ik heb waarschijnlijk nu een heel deel mensen tegen het been geschopt? Maar ik kon het echt niet laten, zie dit zo vaak voorbij komen.
 
Ik heb waarschijnlijk nu een heel deel mensen tegen het been geschopt? Maar ik kon het echt niet laten, zie dit zo vaak voorbij komen.

Het is inderdaad even off-topic en het zal bij sommige mensen hard aankomen, maar je hebt wel gelijk. Als je moeite hebt met het behalen van een 7, zal het leven je hier ook nog best zwaar kunnen vallen. Ik woon hier inmiddels bijna 3 jaar, spreek buiten de deur alleen maar Engels, had voor mijn IELTS een gemiddelde score van 8 en sta nu nog regelmatig naar het juiste woord te zoeken om iets uit te drukken zoals ik het wil....
 
Ik ga even heel stout zijn en het heeft niks met je vraag te maken...

Een 4,5 voor IELTS ??? . Als je daar over twijfelt om die score te halen, waarom wil je dan uberhaubt naar een land waar ze Engels als voertaal hebben. Om een 4,5 (dus minder dan de helft, dus normaal gewoon gezakt toch?) te halen, moet je zo bijna enkel "Yes" en "No" kunnen zeggen... Een gemiddelde Nederlander of Belg haalt met gemak zonder studeren een 7 op alle onderdelen (General IELTS) met ons huidig (van de laatste 20 jaar) lessysteem toch?

Ik heb waarschijnlijk nu een heel deel mensen tegen het been geschopt? Maar ik kon het echt niet laten, zie dit zo vaak voorbij komen.

4.5 op 9 :) Dus exact 50%
 
Ik weet het ook niet hoor. Ik bedoel, de manier van examineren heeft ook invloed op de score, niet alleen je kennis van de taal. In een aantal gevallen zullen er mensen zijn die lager scoren, maar niet omdat ze minder goed engels kunnen. Mee eens, een 4,5 moet kunnen, maar als je bv niet gewend bent om te schrijven, dan kan ik me voorstellen dat het best lastig om een essay op te zetten onder tijdsdruk. Dan scoor je al gauw een punt lager dan iemand die net zo goed is in engels, maar vaker essays geschreven heeft...
Er zijn ook geboren en getogen Engelsen (Britten) die moeite hebben om overal minimaal een 8 te halen....
 
Hallo iedereen, ik wil even zeggen dat ik jullie reactie best wel begrijp. Ik zal dan ook even wat meer uitleg geven over onze situatie. Ik kan me goed behelpen in het Engels, heb zo goed als geen problemen om de juiste tijden te gebruiken en mijn woordenschat valt ook goed mee. Schrijven is mijn zwakste punt. Mijn vriend heeft echter zeer beperkt Engelse les gehad op school en kent dan ook alleen het Engels (Amerikaans) van TV. Hij zou ook veel moeite hebben om over een gevraagd onderwerp een essay te schrijven. Dit is zeker ook niet mijn sterkste kant, in het Nederlands zou dit me ook niet liggen. En dit is net het moeilijkste onderdeel van de test. Nu vind ik dat je de luistertest ook zeker niet moet onderschatten, die gaat wel erg vlug. Ik zou voor een independent visa op zijn minst een 7 moeten halen op academic niveau en daar ligt de lat toch al wat hoger denk ik. Ik ken iemand die die test 8 keer heeft moeten doen voor ze geslaagd was. Ik denk ook altijd, aldoende leert men. Wij zijn bezig om ons bij te scholen, lezen Engelse boeken, corresponderen in het Engels, enz, maar de taal leer je toch het best wanneer je ze elke dag spreekt, leest, ... We hebben helemaal geen problemen gehad met de taal toen we down under waren. Soms kan je niet op een bep. woord komen, maar dan leg je het gewoon op een andere manier uit.
We zijn nog niet helemaal zeker of we voor een RS 119 gaan, want elke visa heeft zijn voor en nadelen.
 
Hallo, erg bedankt voor je hulp! Ik heb begrepen dat je, als je gesponsord wordt, een lagere score op de IELTS mag behalen. Een 4,5 is zeker haalbaar. Nu twijfel ik of we niet beter voor een State sponsorship gaan, dan zijn we niet aan een werkgever gebonden. We hebben echter nog geen idee voor welke regio we willen gaan. Wij staan nog helemaal aan het begin van onze plannen. We zouden wel zo vlug mogelijk onze aanvraag willen doen, gezien mijn partner in augustus 40 wordt en dit al direct minder punten oplevert. Ik denk zelfs dat we op de IELTS hoger zullen moeten scoren dan een 4,5, omdat we anders aan te weinig punten geraken. Waarom moet jij een 6.5 halen? O ja, wij wonen in Belgie :up:

Hoi! Geen probleem! Hopelijk heb je wat aan de informatie op de site. Ik moet een 6,5 halen voor mijn skills assessment voor de beroepsvereniging van diëtisten in Australia. Dus ik houd die score aan. Ik ga natuurlijk voor een hoger cijfer, ik heb bijna 8 jaar in England gewoond en daarna 2 jaar in Australia. Maar ze zeggen dat je de IELTS test zeker niet moet onderschatten. Ik ben dus ook aan het oefenen. Je hebt veel gratis materiaal op internet en kijk ook elke avond BBC news. Op het forum staan een paar sites die je kunt bezoeken.

Succes met je keuzes!
 
Thanks Cappuccino! De IELTS gaat voor jou toch al een stuk gemakkelijker verlopen, daar zou ik me geen zorgen over maken :up: Gelukkig moet je geen academic doen. Veel succes in ieder geval !
 
Thanks Cappuccino! De IELTS gaat voor jou toch al een stuk gemakkelijker verlopen, daar zou ik me geen zorgen over maken :up: Gelukkig moet je geen academic doen. Veel succes in ieder geval !

Ik hoop het! Ik moet wel een academic doen hoor (voor mijn beroep). 12 april over drie weken, ben erg benieuwd!
 
Toch een academic... Het zal wel lukken met jou achtergrond en je bent je goed aan het voorbereiden :thumbs2:
 
Ik doe een 119/857 en het zou dom zijn als je academic gaat doen hier voor. Ik ben een mechanical engineer en werk als project manager, maar mijn bedrijf meld me aan als Civil Engineer Technician - ANZSCO 312212. Dit is de makelijkste manier om een permanente verblijfsvergunning te krijgen.Als je vragen hebt dan stuur maar een bericht.Groeten uit Townsville!
 
Ha, Townsville! Daar zijn we een paar dagen gebleven omdat we het er zo leuk vonden. The Strand is geweldig! Een echte vakantiesfeer daar. Nog veel plezier in Townsville :)
 
Back
Top