Regionale visumaanvraag South Australia

nicolevangerven

New Member
Hai,

Mijn familie en ik zijn momenteel bezig met de reginale visumaanvraag voor South Australia, daarna rest ons alleen de formele aanvraag nog.

Nu is het zo dat er bij de regionale aanvraag wordt gevraagd naar je finanaciele situatie. We hebben nu keurig het formulier Declaration of Financial Capacity ingevuld, alle bedragen genoemd (spaargeld, huis, auto's etc.) en wilden deze vervolgens laten certificeren bij de notaris. Hij merkte heel terecht op dat hij uiteraard bereid is om het document te certificeren en getuige is van onze ondertekening van het formulier, echter vroeg zich hierbij af of dit wel voldoende is?

Volgens hem moet er ook een bewijs meegeleverd worden dat ons huis ook daadwerkelijk waard is wat wij op het formulier vermeld staat (makelaar?) en moet de bank ook aangeven dat wij het bedrag op de bank hebben staan dat we aangeven. Is dit correct?

Weet iemand, welke extra bewijzen, naast het te ondertekenen formulier met de bedragen (Declaration of financial capacity) moeten worden meegestuurd voor de regionale aanvraag?? Ik kan me een verklaring van bank en makelaar nog wel voorstellen, echter hoe bewijzen we dan het bezit van bijvoorbeeld twee auto’s?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Niekje
 
Wat de notaris zegt is niet correct. Gewoon het formulier invullen en opsturen; als je meer info willen dan hoor je dat wel. Als je extra bewijzen zou moeten opsturen, dan zou dat op het formulier staan vermeld.

succes!
 
'Immigration SA' vraagt inderdaad niet om extra bewijzen. Het ingevulde formulier is voldoende.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Back
Top