Registatie/IELTS voor een 457?

Tommie

New Member
Ha mensen,

ik ben al tijden de website van de DIAC aan het doorploegen maar het duizelt me eventjes. :stretcher:

Mijn vraag is moet ik, als Mechanical Engineer op een 457 mij nu wel of niet registeren bij Engineers Australia? Want als ik het niet verkeerd heb zorgt een registratie er automatisch voor dat ik ook een IELTS moet afleggen.
Hoe ik me nu niet te registeren dan (correct me if i'm wrong) vervalt door mijn loon (boven de 77850) de eis om een IELTS af te leggen.......

toch? Of......

Tommie
 
Nee? Niemand met dat verlossende antwoord??? Weinig werktuigboukundigen/andere ingenieurs? :|

Okiedokie, misschien was het ook aan de specifieke kant....algemener gesteld dan:

Heeft iemand ervaring met het registreren van zijn/haar beroep op een 457 visum dan? Moest dat gebeuren of, gezien het tijdelijke karakter van het papiertje, was het niet nodig?


Bij voorbaad dank voor de info, mensen.

Tommie
 
Hoi Tommie,

Ik heb geen ervaring met een 457 Visa maar volgens mij is het voor een 457 hetzelfde als voor een permanent visum dat je als engineer je opleiding en werkervaring moet laten assessen door engineers australia. Bovendien eist engineers australia minimaal een 6 op alle onderdelen van de IELTS test. Dit moet je doen omdat je anders geen visum krijgt.
Als ik jou was zou ik de website van engineers australia eens goed doorlezen omdat dit instituut je als engineer moeten erkennen.
Je kunt anders ook even contact opnemen met engineers australia om het zeker te weten.

Waarom wil je trouwens voorkomen een IELTS af te leggen? Het bewijst alleen maar of je engels voldoende is om je beroep uit te oefenen.
Het is mij uiteindelijk ontzettend meegevallen terwijl ik er erg tegen opzag omdat mijn engels op de middelbare school niet echt geweldig was.
Je mag voor engineers australia trouwens de general test afleggen.

Ik laat me graag verbeteren door mensen met ervaring met een 457 visum en engineers australia.
Er is trouwens nog een topic waarin een aantal herenforum leden ervaringen hebben uitgewisseld over hun ervaringen met de voorbereiding van een skills assesment bij engineers australia.

Ik zal er even naar zoeken.

Gerrit
 
Hey Gerrit,

dank je voor je reactie. Ja, ik zal die website eens even goed doorspitten.

Over die IELTS, goed om te horen dat dat te doen is! Ik kijk er niet vreselijk tegenop hoor, in theorie zou een jaartje in Australie mijn engels op een goed genoeg niveau hebben gebracht. Echter, zoals ik het nu bekijk is geen registratie, geen CDR, geen IELTS, geen kosten, minder moeite. Onder het aloude thema: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Ja toch?

Maar ja, over de registratie; ik kom is iedere keer tegen dat het mogelijk noodzakelijk is. Zowel in Booklet 11 als in de Checklijst voor een 457 staat het zinnentje "If required"....er wordt dan doorverwezen naar de ASCO-lijst(voor mij nummertje 2126-11) en hierin staat het volgende:

"Before you can migrate to Australia as a skilled migrant you must have your skills assessed by the relevant national assessment authority. The assessment authority for your occupation is: Engineers Australia (IEAust)"

Waar het dus op neerkomt is of ik als 457er een skilled migrant ben......zou dat inderdaad het geval zijn of is een skilled migrant meer richting een permanent visum op????

Tommie
 
Hoi,

ik weet niet hoe het met jou beroep zit, maar op zich hoef je je voor het 457 niet te laten assessen.
Maar als je om te kunnen werken je moet laten registreren dan kan het natuurlijk zijn dat je daarvoor
wel een assessment moet doen en dus je IELTS moet doen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Groet Inge
 
Dit hele verhaal lijkt me iets voor de sponsoor, die vraag het visum aan en moet ook via alle mogelijke en nodige wegen kunnen aantonen dat de werknemer aan de eisen voldoet. Of denk ik nu veel te simpel.
En was het daar naast niet zo, en ik begrijp Tommie's verwarring dat als je boven de $75000 zit je geen IELTS hoeft te doen?

Ik ben benieuwd.

Succes Tommie
 
Hee die San_der,

nee idd, zoals ik hem begrijp hoe je geen IELTS te doen als je boven een bepaalde grens zit maar alleen als je je NIET hoeft te registeren qua beroep.

Ach ja, voor mij persoonlijk maakt het weinig meer uit. Ik kreeg laatst een mailtje van mijn sponsor dat door de economische crisis mijn baan niet meer beschikbaar is  :cry: :cry: :cry:........helaas is mijn Australiedroom aardig aan duigen.

Bedankt voor alle hulp iedereen...

Tommie
 
Jeetje zeg tommie dat is balen.
Maar geef de hoop niet op er vast nog een andere baan /mogelijkheid :up:
 
Back
Top