Registatie/IELTS voor een 457?

Tommie

New Member
Ha mensen,

ik ben al tijden de website van de DIAC aan het doorploegen maar het duizelt me eventjes. :stretcher:

Mijn vraag is moet ik, als Mechanical Engineer op een 457 mij nu wel of niet registeren bij Engineers Australia? Want als ik het niet verkeerd heb zorgt een registratie er automatisch voor dat ik ook een IELTS moet afleggen.
Hoe ik me nu niet te registeren dan (correct me if i'm wrong) vervalt door mijn loon (boven de 77850) de eis om een IELTS af te leggen.......

toch? Of......

Tommie
 
Nee? Niemand met dat verlossende antwoord??? Weinig werktuigboukundigen/andere ingenieurs? :|

Okiedokie, misschien was het ook aan de specifieke kant....algemener gesteld dan:

Heeft iemand ervaring met het registreren van zijn/haar beroep op een 457 visum dan? Moest dat gebeuren of, gezien het tijdelijke karakter van het papiertje, was het niet nodig?


Bij voorbaad dank voor de info, mensen.

Tommie
 
Hoi Tommie,

Ik heb geen ervaring met een 457 Visa maar volgens mij is het voor een 457 hetzelfde als voor een permanent visum dat je als engineer je opleiding en werkervaring moet laten assessen door engineers australia. Bovendien eist engineers australia minimaal een 6 op alle onderdelen van de IELTS test. Dit moet je doen omdat je anders geen visum krijgt.
Als ik jou was zou ik de website van engineers australia eens goed doorlezen omdat dit instituut je als engineer moeten erkennen.
Je kunt anders ook even contact opnemen met engineers australia om het zeker te weten.

Waarom wil je trouwens voorkomen een IELTS af te leggen? Het bewijst alleen maar of je engels voldoende is om je beroep uit te oefenen.
Het is mij uiteindelijk ontzettend meegevallen terwijl ik er erg tegen opzag omdat mijn engels op de middelbare school niet echt geweldig was.
Je mag voor engineers australia trouwens de general test afleggen.

Ik laat me graag verbeteren door mensen met ervaring met een 457 visum en engineers australia.