Registratie psychiatrisch verpleegkundige

Nimitz

New Member
Hallo,

Ik ben bezig de papieren bij elkaar te verzamelen om geregistreerd te worden als psychiatrisch verpleegkundige, in eerste instantie in WA. Nu is het nadeel dat ik in-service ben opgeleid, had ik de HBO-V gehad was het met een EU verklaring een fluitje van een cent geweest, nu komt er waarschijnlijk bridging course en supervised internship bij.

Voordeel van de bridging course in WA is dat je die als external kunt doen, dus dat kan van hier uit. :up:

Heeft iemand ervaring met registratie? Is het in andere staten misschien gemakkelijker voor mensen met hospital based education? Mij is verteld dat als je eenmaal in de ene staat bent geregistreerd een andere staat je niet meer mag weigeren, klopt dat?

Dank,
Frans
 
Hoi Frans

dit is een deel van mijn verhaal en er zijn meerdere in omloop.

groet,

Annelies

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3997.msg59773#msg59773
 
Hallo Frans,

Ik heb ook al verschillende zaken op forum vermeld, dus je zult even moeten lezen.

In het kort. Ik ben in-service opgeleid en in bezit van IC/CCU en spoedeisende hulp aantekening. Middels bepaalde EEG norm ben ik RN nurse. Deze verklaring heeft BIG afgegeven een zogenaamde EG-verklaring. Vervolgens hoop papieren. O.a allerlei verklaringen van opleidingsinstituten, de hele handel naar Australian Nursing and Midwifery Council. Deze hebben dit geaccepteerd . Ben nu bezig met aanvraag voor inschrijving Nurses Board South Australia.

groeten Ellen
 
[quote author=Nimitz link=topic=4737.msg60056#msg60056 date=1148163168]
Heeft iemand ervaring met registratie? Is het in andere staten misschien gemakkelijker voor mensen met hospital based education? Mij is verteld dat als je eenmaal in de ene staat bent geregistreerd een andere staat je niet meer mag weigeren, klopt dat?
Frans
[/quote]

Ik heb ervaring met registratie. Het is idd moeilijker en lastiger om met een inservice opleiding geregistreerd te worden. Maar wat jij beschrijft heeft een vriendin van mij in SA ook gedaan en zij is toch al heel snel hogerop geklommen ! En ja: het klopt dat je, als je eenmaal bij een van de staten geregistreerd bent je bij de andere staten ook erkend zult worden !  :up:

Veel suc6 met alles !

Ingrid  :cool:
 
Nog even in het kort, ik ben inservice opgeleid (diploma in 1977) en heb de kaderopleiding gedaan (diploma in 1987) en de VO- Leidinggeven & Management
(diploma in 1997).
Al met al ben ik nu in Australische begrippen een post-graduate, dus geen eis om nog een opleiding in Australie te doen.

Ook erg belangrijk om een geregistreerd te worden zijn de verklaringen die je moet aanleveren; allereerst moet je in NL een senior-nurse vinden die wil verklaren dat jij een goede verpleegkundige (het hoofd van je afdeling b.v.) bent en alle aspecten van het vak beheerst.
Daarbij moeten er nog 2 NL karakterverklaringen geleverd worden door 2 NL geregistreerde verpleegkundigen zoals de template bijgeleverd op de website van NSW Nursing Council.
Kun je die niet leveren dan moet je eerst in OZ werken om drie Australische verklaringen te krijgen.

In mijn geval heeft het bedrijf waar ik de laatste drie jaar gewerkt twee verklaringen geleverd en de derde verklaring komt van een collega hoofdverpleegkundige waar ik 8 jaar mee gewerkt heb.

Het feit dat ik meer dan 20 jaar in ziekenhuis-managent heb gewerkt heb ik in OZ absoluut niet meegenomen, want het is veel gemakkelijker om hier als "handen aan het bed" aan het werk te komen dan als leidinggevende.
Daarnaast heb ik er ook echt zin in om de komende jaren gezellig in een team te werken zonder de eeuwige druk van "boven" en "onder" op m'n schouders.
Veel succes met je voorbereidingen voor een loopbaan in OZ.


groet,

Annelies
 
He frans,

Ik weet niet of het nog nodig is maar ik heb samen met Jeniffer Hay van TIG vesteging in Nederland een manier gevonden om toch een visa te krijgen ondanks oude B-opleiding.
Je kan hiervan profiteren en met Jeniffer in zee gaan.

gr marc
 
[quote author=Tijlcarm link=topic=4737.msg79375#msg79375 date=1169288128]
Goed zeg!  :up:
Mag ik je vragen hoe de Academic Ielts was? Heb je die al moeten doen?
groet Carmen.
[/quote]

Ik heb de IELTS al moeten doen, want anders kom je niet in aanmerking om te registreren. Ik heb hem in Utrecht gedaan op 20 mei en ik had gemiddeld een 8,5 zonder voorbereiding. Ik vond het dus nogal makkelijk gaan, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk
 
Back
Top