reisroutes

brumby

Active Member
Kent iemand misschien een goede site waar verschillende uitgestippelde routes opstaan (auto)? Ik zoek routes tussen Melbourne en Cairns met bezienswaardigheden. :up:
 
Zoek ook even hier op het forum. Er zijn genoeg draadjes geweest mbt tips/bezienswaardigheden op deze route.
 
wat ook nog wel eens interessant kan zijn als je de toeristische attracties zoekt: bij een online reisbureau een paar georganiseerde reizen opzoeken en kijken waar zij heen gaan...
ik weet het, het klinkt heel erg want we willen natuurlijk allemaal dat ene prachtige plekje vinden waar niemand komt, maar wij hebben op die manier de great ocean road 'gevonden' en daar hebben we toen geen spijt van gehad...
 
Heb hier al wat brochures liggen :up: Ook enkele gidsen.
Wij zouden ook langs de great ocean road rijden en vooral willen kamperen in national parks wat op zich ook wel een attractie is natuurlijk.
Tips zijn nog altijd welkom! Wat moeten we zeker zien op het traject Victoria (Myrtleford) - Cairns? Zouden wel een stuk binnenland doen tussen Myrtleford en Sydney om wat tijd te sparen.
 
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je van Melbourne naar Cairns gaat rijden, kom je niet op de Great Ocean road...Tenzij je via Perth wilt gaan :evil:
 
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je van Melbourne naar Cairns gaat rijden, kom je niet op de Great Ocean road...Tenzij je via Perth wilt gaan :evil:

Oeps, sorry Sacha, dacht dat deze verder ging dan Melbourne :stupid:
We gaan inderdaad niet via ocean road, wel Melbourne - Sydney over het binnenland, dan Sydney - Brisbane - Cairns.
 
We gaan inderdaad niet via ocean road, wel Melbourne - Sydney over het binnenland, dan Sydney - Brisbane - Cairns.

Zou nog maar even goed nadenken of je de great ocean road inderdaad wil missen... Zelf zou ik deze meepakken en dan via de Grampians alsnog naar Sydney vertrekken. Ook al heb ik de laatste 2,5 jaar de Great Ocean Road al 4x en volgende maand 5x gedaan en de Grampians 3x bezocht, het blijft zeer de moeite waard!
 
Sluit mij inderdaad aan bij Tweety, een route die je gewoon niet mag missen ls je naar Australie komt. Verder is de directe route Melbourne-Sydney (Via Canberra) ook weer niet zo spannend, tenzij je het grootste merinoschaap ter wereld wilt zien en je wil onderdompelenin de geschiedenis van Ned Kelly.
 
Hoi,

Met onderstaande link kom je op de website van verhuurbedrijf Backpacker (=dezelfde organisatie als Britz). Op de website staat een leuke tool om interesante routes uit te stippelen.
Nog een tip: als je prijzen vergelijkt en offerte's wilt aanvragen, ze sturen niet vanuit beide bedrijven een offerte.

http://www.backpackercampervans.com.au/Pages/RoutePlanner.aspx

Ehh, Nee, ik heb heus geen aandelen hoor, zijn gewoon mijn eigen ervaringen!

Laat je weten wanneer je gaat?

Hartelijke groet,

Cor
 
Hey, bedankt allemaal! Bedankt Cor voor de tip, ga het zeker eens bekijken. De Great Ocean road gaat niet lukken wegens te weinig tijd. We hebben een kleine 5 weken om van Victoria tot Cairns te geraken. We zouden graag de laatste 4 à 5 dagen in Cairns verblijven voor het warme weer gezien we in de winter gaan. We vertrekken 26/6/'11 (aankomst 28/1), verblijven tot het einde van de maand bij kennissen en vertrekken daarna met auto en tent naar Cairns. Daar nemen we een vlucht terug naar Melbourne op 5/8 en van Melbourne terug naar Brussel op 6/8. Ik weet dat het zuiden veel mooier is en er veel meer te bekijken is, maar het is er ook veel kouder dan in het oosten (tentje :freezing: ). We zouden ook erg graag het great barrier reef zien en dat halen we niet als we ook het zuiden doen. Ik had ook erg graag Alice Springs gedaan, maar je moet keuzes maken. :wink:
 
OK, Juni dus.. neej, dan ben ik al terug... Too much to see, too right!

Het voordeel van reizen in de winter is, dat je niet teveel de indruk krijgt van een zonnige zomerbestemming. However,... op dit moment is het ook niet zo goed toeven in 'the sunshine state' ondanks dat het zomer is.

Anyway, goede tijd daar!
 
Van Melbourne naar Cairns dat is zo'n 4000km via de kust.
Ik zou ff goed plannen wat je echt wilt zien en daarbij wat slack inbouwen.
Wij zijn tijdens onze reis door Australie verschillende busjes tegengekomen
die 's avond laat aankwamen en 's morgens vroeg weer moesten vertekken.
De vraag is dan wat je dan van OZ ziet... de binnenkant van je busje? :blink:
 
In 2006 hadden wij 5,5 week de tijd om van Sydney tot aan Cairns te komen. We hebben het gehaald maar hebben ook erg veel bezienswaardigheden over moeten slaan vanwege tijdsgebrek. Ach nu heb ik het excuus om alles rustig nog eens te gaan bekijken.

Chantal
 
Wij hebben 1 x 9 maanden en 1x 6 maanden echt alleen vakantie mogen vieren in Oz met de luxe van een eigen camper. En nog zijn er plekken die we moesten bewaren voor een andere keer
cry.gif


5 weken van Melbourne naar Cairns.....kan je nu al vertellen dat het een gehaast word..Sydney - Cairns is al een hele prestatie in 5 weken! Niet te vergeten dat het s"avonds bijna onmogelijk is om te rijden ivm met de kangeroos!
Misschien is het het overwegen waard om je plannen om te gooien naar de West-kust? Over 4 maanden is het misschien niet optimaal om in Cairns/oostkust te zijn ivm Yasi...

We zijn weer lekker negatief zo
grin.gif


Succes met plannen
afro.gif
 
Hey, bedankt allemaal. We zullen sommige stukken inderdaad gewoon overslagen en af en toe een hele dag moeten doorrijden. Heb gelezen dat het stuk tsn Sydney en Brisbane niet zo interessant is. Dat stuk rijden we waarschijnlijk in 1 keer door. Volgens de brochure van Aussie tours is het mogelijk. Ook op de site van Totally campers staat dat het min. aantal dagen om dit traject af te leggen 34 dagen is, wat voor ons haalbaar is.
We zouden toch liever de oostkust doen met het oog op emigratie. Dan zouden we ons daar willen vestigen. Daarom dat we nu een kijkje gaan nemen om te zien of het wel iets voor ons is. Emigreren zonder er geweest te zijn leek ons toch iets te riskant.
Kan iemand ons een goede gids aanbevelen met campings en/of kampeerplaatsen liefst in national parks (geen ketens zoals big4)? :up:
 
Kan iemand ons een goede gids aanbevelen met campings en/of kampeerplaatsen liefst in national parks (geen ketens zoals big4)? :up:

http://www.campsaustraliawide.com/ is een gouden aankoop. Wel prijzig, maar meestal is camps 4 of 5 nog wel tweede hands te scoren.
 
Back
Top