Reisverzekering vanuit Australië

tinusv

XPdite Hero
In november gaan jufrebekka en ik voor het eerst terug naar Nederland. Volgende week ga ik op "zakenreis" naar de USA. Hiervoor ben ik op zoek gegaan voor een reisverzekering, maar nu blijken alle Australische (reis)verzekeraars een eis van "permanent residency" te hebben. Voor mijn reis van volgende week gelukkig geen probleem, want de universiteit heeft een corporate polis, die ook voor PhD studenten geldig is.
Maar voor onze trip in november is het wat lastiger. Heeft iemand een idee of weet een verzekeringsmaatschappij die niet alleen permanent residents verzekerd?
Ik weet dat Oom verzekeringen een optie is, maar zijn er ook Australische opties?
 
Informeer eens bij YHA travel, FlighCentre and Backpacker World travel of zo (als dat nog bestaat...). Daar zouden ze toch moeten weten hoe je je verzekerd!................Ben wel benieuwd naar het antwoord als je die hebt....
 
Ik ga na mijn trip wel eens rondvragen en informeren. Als ik nuttige info tegenkom, zal ik dat hier natuurlijk vermelden.
 
Vorig jaar heb ik via internet zelf wat gezocht; weet helaas niet meer hoe dat heette. Voor onze juli-trip heb ik gewoon een reisverzekering bij m'n ticket via Student Flight genomen: CoverMore. Was ongeveer zelfde prijs: een kleine 300 dollar voor 2 personen en voor 3 weken. Dat was wel met de TravelExpo korting; anders was het nog iets van 70 dollar meer.

Ik vind het hier wel duurder dan in NL; ik kan me herinneren dat ik in NL voor een paar euro per dag verzekerd was.

Ik ben dus ook wel nieuwsgierig naar (goedkopere!) ervaringen van anderen  :wink:
 
Back
Top