reizen en online blijven

Annelies

XPdite Sponsor
Een vraag voor de ervaren Globe-trotters onder jullie:

      hoe blijven jullie al reizend een beetje online met het thuisfront?

Ik heb de rearch-knop al gebruikt maar die geeft wel heel veel versnipperde info. Kan er geen touw aan vast knopen.
We willen dus i.p. een jaar gaan reizen, nemen mijn labtop mee en weten natuurlijk wel dat er Internet-cafe's zijn maar we zullen ook op plekken komen waar die niet zo dik gezaaid zijn.
Ik heb gehoord van WIFI en WAPS, maar wil heel graag weten hoe jullie dit nou in praktijk brengen of hebben gebracht op vorige reizen.
 
Annelies,

Misschien heb je wat aan onderstaande ideeën. Ik kan me voorstellen dat er nog collega-xpditers zijn die (al dan niet als aanvulling) die nog meer en betere ideeën hebben:

1. Laptop meenemen en een usb-memory stick. Kun je gewoon op je motel/hotel-kamer of tent je mailtjes voorbereiden. Vervolgens met de usb-stick naar een internet cafe of mensen die je daar ontmoet en waar je de pc even mag gebruiken om de mailtjes te versturen.

2. Als je iemand ontmoet hebt die dat goed vind: Met een gewoon telefoonkabeltje kun je meestal ook je laptop aansluiten aan de normale telefoon in Australie. Hebben die mensen dan b.v. een internet account, dan kan je b.v. met dat account van hen naar internet, en zo je mail afhandelen. Natuurlijk, e.e.a. afhankelijk van wat die mensen voor mogelijkheden hebben...

3. (Variatie op 2) Vraag een eigen account aan in Australie (zeker als je een jaar onderweg bent, zou dat zin kunnen hebben). Misschien hebben ze ook daar (alhoewel dat bij ons nu aan het verdwijnen is geloof ik) de mogelijkheid om een ´gratis´ account aan te vragen. Zo niet, dan zal er ongetwijfeld een goedkoop account ook mogelijk zijn...

M.vr.gr.

Perthpete
 
Ik zou de laptop lekker thuis laten, ik heb zo'n 5 jaar geleden ook een trip gemaakt en er zijn bijna overal wel internet cafe's te vinden, zelfs in remote areas als Noord Laos, Nepal, Zuid Amerika, etc. Of anders wel in een "grote stad" dichtbij.

www.travelblog.org is een hele aardige manier om je kennisen up-to-date te houden, je kan daar ook foto's uploaden.

Veel plezier, ik heb een fantastisch travel jaar gehad en ben erg jalours!!!!

Marco
 
Marco,

Ik denk ook dat er tegenwoordig bijna overal wel internet cafe´s te vinden zijn. En een laptop meenemen betekent wel extra sjouwen en in de gaten houden.

Maar toch is een laptop wel heel er handig om bij te hebben. In ieder geval de mogelijkheid om je mailtjes (verhalen) alvast lekker op je gemak voor te bereiden zonder dat je achter een ´x dollar per uur´ pc zit. Anderzijds als je veel (digitale) foto´s maakt, ook om je foto´s op te slaan. Want als je een jaar rondreist en je veel foto´s maakt, dan wil je niet uren per week kwijt zijn (weer tegen ´x dollar per uur´) om de foto´s te uploaden...

M.vr.gr.

Perthpete.
 
Hi Annelies,

Ik heb een paar links gevonden voor internet providers in Australië. Misschien HELEMAAL niets, misschien de moeite waard.
Bekijk ze maar, ik hoor het wel.

Gr. Rene

http://www.emailaddresses.com/email_internetaustralia.htm of http://www.net-roamer.com/index.htm
 
Annelies,

In de 6 maanden dat wij rondgereisd hebben, liepen we op weinig plaatsen tegen het feit aan dat er geen internet cafe's waren. In de grote steden in overvloed, de hele oostkust was het geen enkel probleem, erg goedkoop. Op de wat meer afgelegen plaatsen was bijna altijd wel een internetcafe te vinden, al waren de prijzen daar over het algemeen iets hoger.....Maar dan nog, telefooncellen zijn er altijd.

Ik zou niet aanraden met een notebook te gaan rondreizen, zeker niet als je van plan bent in hostels te gaan slapen. Het is toch een kostbaar product en het zou zonde zijn als het kapot gaat of gestolen wordt!!!

Succes!!! Groetjes Ilse
 
Zo daar ben ik weer na een weekendje doorzakken en ik ben hartstikkene blij met jullie reacties en tips. Ik heb ze allemaal bekijken en ben blij dat het niet zo ingewikkeld is als ik dacht.

Ik ben het helemaal eens met de meer praktisch denkenden onder jullie die zeggen:"Laat je labtop gewoon thuis", maar we hebben zo meteen geen thuis meer en mijn labtop is dan alles, onze internetbank, muziekleverancier, filmscherm, fotoalbum, onze kluis met scans van zeer belangrijke papieren, etc. etc.
Ik weet het, zeer riskant, maar ja, het is niet anders.
We hebben van alles een back-up gemaakt die in Nl blijft bij onze dochter en zo moet dan maar.

Verder spreken de varianten van Perthpete me erg aan want die zijn allemaal bruikbaar in de wisselende situaties waarin wij ons gaan bevinden.
Ik ga nu nog even kijken op de link die jij noemt, Rene.

Allemaal dus heel hartelijk dank.  :up:

groetjes

 
 
Back
Top