reizen met begeleiding

Katjavdl

XPdite Sponsor
Mijn ouders willen graag weer een bezoekje brengen dit jaar. Helaas kunnen ze bijna geen Engels spreken en zien ze er erg tegenop om alleen te reizen. Graag zouden ze bijvoorbeeld hulp krijgen bij het overstappen. Is iemand bekend hiermee, dus niet het soort begeleiding van mensen die slecht ter been zijn of iets dergelijks, maar die gewoon graag wat hulp hebben. KLM heb ik al benaderd, die doen daar niet aan.
Heeft er iemand ervaring mee of een idee over om dit te tackelen?
 
Het zou handig zijn als je andere vakantie gangers zou kunnen vinden, die ze hier en daar onderweg even kunnen helpen.
Ik neem aan dat ze niet heel veel hulp nodig hebben, alleen bij de overstap en direct na de aankomst?
Misschien een idee voor een FB Goup?
 
Neem eens kontakt op met de Qantas Special Needs helpline op 131313 vanuit Australie. Weliswaar niet vanaf Schiphol, maar wellicht kunnn ze in Londen of Dubai opgevangen worden vanaf daar worden begeleid.
 
Ja dat is waar @slatsr het probleem is, dat vliegen vanaf Amsterdam betekent dat je met emiraten vliegt. En ik heb heel eerlijk gezegd (gewoon vooroordeel hoor) niet zo heel veel vertrouwen in Dubai, aangezien het daar de vorige keer bijna mis ging met overstappen en toen was mijn broer erbij om het te regelen ed. Met Qantas vliegen houdt in dat ze via Londen moeten en dat maakt het onnodig lang allemaal. Maar bedankt voor je input.
 
Hoi Katja, Hoe het precies werkt bij Singapore Air weet ik niet. (als je het vooraf wilt regelen)
Wat wel gebeurt (en kan, mijn moeder is in December op zichzelf naar Sydney gevlogen) is tijdens de vlucht even een stewardess aanschieten met je vraag/wens. Deze zal dan een grond stewardess regelen bij de gate. Die neemt je mee naar de gate van bestemming (in zo'n electrisch golfkarretje)

Maar bel anders even Singapore Air zelf met je vraag. Het zou Singapore Air niet zijn als ze je niet kunnen/willen helpen.
 
Ja dat is waar @slatsr het probleem is, dat vliegen vanaf Amsterdam betekent dat je met emiraten vliegt. En ik heb heel eerlijk gezegd (gewoon vooroordeel hoor) niet zo heel veel vertrouwen in Dubai, aangezien het daar de vorige keer bijna mis ging met overstappen en toen was mijn broer erbij om het te regelen ed. Met Qantas vliegen houdt in dat ze via Londen moeten en dat maakt het onnodig lang allemaal. Maar bedankt voor je input.
Als je de luchthaven niet kent is het daar in Dubai idd wel even zoeken, maar was je niet juist op zoek naar begeleiding van de luchtvaartmaatschappij? Die zouden precies moeten weten hoe en wat.
 
De Emiraten plannen inderdaad wel krap met overstaptijd. Als er erg weinig tijd tussen zit wordt iedereen aan de gate opgevangen (met bordjes met bestemmingen) en dan ga je per groep naar de volgende gate. Vliegtuigen wachten wel altijd op passagiers die van andere vliegtuigen komen. Wij moesten de laatste vlucht ook nog even wachten op passagiers van een andere vlucht. Ik zou toch ook even bij de Emiraten informeren. De service is altijd heel goed en de laatste keer heb ik echt veel stewards gezien die mensen begeleidden, wel in een karretje, dat wel.
 
Nou inderdaad als de service zo netjes is als de email suggereert, dan komt het wel goed.
Emiraten heeft netjes aangegeven wat er allemaal mogelijk is en wat het kost. Ziet er goed uit vind ik.
Singapore geeft een standaard mail, met in het kort, ga bij aankomst naar de info balie en men zal u helpen.
Maar uit ervaring kan ik melden, dat dat niks gaat worden haha, dus ik denk dat het Emiraten wordt.
Tzt zal ik even melden hoe het allemaal is verlopen!
 
Ik vloog met Singapore met begeleiding. Je naam staat dan op een lijst en ze begeleiden je met een golfkarretje naar een wachtplaats en vandaar dan weer naar de juiste gate. Je krijgt een naamkaartje zodat ze weten wieze meenemen!
Ging heel makkelijk en ze beloven dat je zo je verbinding niet mist omdat je op die lijst staat en ze je op tijd wegbrengen. Viel heel goed mee maar ik doe het deze keer zonder hulp aangezien ik mijn weg nu wel ken en de kids weer twee jaartjes ouder zijn. Ik zou het dus niet nog s gebruiken maar voor je ouders lijkt het me wel wat. Het reisbureau heeft dit voor me geregeld dus ik weet niet of je het zelf rechtstreeks kan regelen met SIngapore!
 
Back
Top