Reizen met OV in Adelaide

Gwen

XPdite Sponsor
Hoi iedereen,
Ik weet nog niet op welke locatie ik stage ga lopen, maar bij 4 van de 6 zal ik de trein nodig hebben.
Nu heb ik wel een beetje lopen googelen, maar ik kan niet echt duidelijk vinden hoe duur de trein is.
Kan een van jullie mij misschien vertellen hoe ik dat op kan zoeken? En is er ook nog zoiets als een Maand kaart ofzo?
Hetzelfde verhaal met de bus.
Groetjes Gwenny
 
Voor trein, bus en tram in Adelaide heb je dezelfde tickets.
Singletrip en multitrip en wat concession soorten.
Zie de Adelaide Metro website: http://www.adelaidemetro.com.au/ticketing/fares.html
 
Hoi Martin,

bedankt voor je reactie. Die site ken ik al, en daar kom ik dus niet echt uit...

Is er dus geen maand kaart of zo iets?
 
Je kunt een single of multitrip ticket kopen. Zo'n multitrip ticket is valid voor een aantal ritjes. Tenminste dat maak ik op uit het volgende:

Multitrip tickets:

- can be used by more than one person, but not on the same trip (and only if the user is entitled to use that ticket type.)
- have no time restriction as to when all the trips on the ticket must be used.
 
hoi

Inderdaad bus,trein en tram gebruik je dezelfde kaart.

Enkele reis - section ticket (ong 3km) $4.40 kleine stukjes dus

Een normale strippen kaart is voor 10 trippen, geldigheidsduur 2 uur, $29.- full fee (studenten etc zijn goedkoper)
Dan heb je ook nog een goedkopere 10 strippenkaart voor reizen tussen 9.01am en 3pm. $15.90
Dagkaart $8.30
Geen week of maand kaarten dus.

Ik kocht altijd een normale en off peak mulit ticket.  nam ik de trein van 9.03 gebruikte ik de 15.90 kaart.  Ging ik om 7uur in de morgen weg gebruikte is de $29.- kaart.  Dus op deze manier van Adelaide naar Gawler was 2.90 of 1.59 per trip.

Je koopt dus gewoon een 10 strippenkaart en elke keer als je in OV stap moet je het afstempelen.  Reis je dus binnen de twee uur gebeurd er niets met je kaart, zit je er net over stempelt het weer af.

Hoop dat het helpt
Sidonia
 
Aah okee dat is al een stuk duidelijker.
Ik denk niet dat ik als student zo'n strippenkaart kan kopen, omdat ik niet ingeschreven sta op een uni in Australië.
Dus, als ik het goed begrijp, kun je met een 10 strippen kaart, 5x heen en terug.
Dus ben ik per week ongeveer 18 euro kwijt aan de ov naar mijn stage. Pff dat is nog best wel wat..  :|
 
Je weet dat wanneer je je OV in NL inlevert (en je aangeeft dat je naar het buitenland gaat), dat je dan een maandelijkse vergoeding krijgt. Hiermee kun je dan je OV in oz betalen.
 
[quote author=alieNL link=topic=10466.msg147754#msg147754 date=1254664144]
Je weet dat wanneer je je OV in NL inlevert (en je aangeeft dat je naar het buitenland gaat), dat je dan een maandelijkse vergoeding krijgt. Hiermee kun je dan je OV in oz betalen.
[/quote]

Hmhm, i know.. dat is 80 euro.. die aanvraag heb ik toevallig gister op de post gedaan. Maar die 80 euro heb ik bij mijn huur gerekend. Want met een uitwonende beurs van 250 kun je echt niet je huur betalen.
Hmm ik hoop gewoon zooooo dat ik stage ga lopen in het district centre in Woodville! Dan heb ik heel dit gezeik niet, en koop ik gewoon lekker een scootertje waar ik alles mee kan doen.
 
[quote author=Gwen link=topic=10466.msg147757#msg147757 date=1254665205]
dan koop ik gewoon lekker een scootertje waar ik alles mee kan doen.
[/quote]

maar dat kost ook geld.. (kopen, verzekering, benzine..)
 
[quote author=alieNL link=topic=10466.msg147760#msg147760 date=1254666734]
[quote author=Gwen link=topic=10466.msg147757#msg147757 date=1254665205]
dan koop ik gewoon lekker een scootertje waar ik alles mee kan doen.
[/quote]

maar dat kost ook geld.. (kopen, verzekering, benzine..)
[/quote]

Hihi, ja i know.. maar daar geef ik me geld liever aan uit  :grin: Nee weetje wat het is.. als ik met de trein naar mijn stageplaats moet, dan heb ik verder helemaal geen vervoer behalve me voeten, voor als ik gewoon boodschapjes etc wil gaan doen. Ik zal dan dus alles met het ov moeten doen als het maar een beetje ver weg is..
En als ik een stageplaats heb die met scooter te doen is, kan ik die scooter meteen voor alles gebruiken.
 
[quote author=Gwen link=topic=10466.msg147761#msg147761 date=1254667394]
En als ik een stageplaats heb die met scooter te doen is, kan ik die scooter meteen voor alles gebruiken.
[/quote]

Weekendje shoppen in Melbourne :-D (niet stoppen onderweg anders red je het niet.....)
 
Back
Top