Relationship bewijs meteen meesturen?

marc-el

New Member
Sorry
Het onderwerp zal al wel besproken zijn maar kan er niets over vinden. :oops:

Mijn vraag is moet ik bij de papieren die ik opstuur naar de dimia meteen al onze bewijzen meesturen van onze relatie, zoals huurcontract en gezamelijke bankrekening, etc
Of moet ik dat pas doen als we eventueel ons visum opgaan halen in berlijn?

Kan iemand me helpen of een link geven hier op xpdite waar het ergens bescheven staat.
alvast bedankt marcel :up:
 
Wij hebben alles digitaal gedaan, en alles tegelijk opgestuurd. Er stond ook bij volgens mij: "attach proof of..." en dan moest je weer wat erbij doen. Maar pin me er niet op vast. Want het is al weer bijna een jaar geleden dat we die papieren kregen. Ik ben ook defacto meegegaan. En ik weet in ieder geval zeker dat we alles zoveel mogelijk tegelijk hebben opgestuurd. En toen kwamen zij weer vragen om iets anders (vertaling huurcontract) en hebben we dat (elektronisch) nagestuurd.
 
Ik weet bijna zeker dat je dat gewoon meteen moet meesturen. En waarom namelijk ook niet....?
Het moet ook vast wel ergens staan, maar ja, dat vinden is vast een beetje moeilijk  :evil:

Succes :)

Simone
 
Dat lijkt me ook wel maar bij vraag 17 van formulier 47sk staat er niets over bij en bij vraag 8 van formulier 1244 ook niet dus......... :|
Maar ik doe het er gewoon bij dan is het altijd goed toch.... :up:

Bedankt voor jullie antwoord

marcel
 
Goedemorgen,

Op pagina 1, 2 en 3 onder de sub "How to apply for a Partner Visa", staat de hele lijst wat er meegezonden moet worden, dus ook bv. een huurcontract, rekeningen op beider naam...

Dus ga naar home van Dimia, Partner&Family Migration, How to applay for a Partner visa, punt 3. Daar staan 3 lijsten met een hele hoop papierwerk... Waar wat moet, dat moet...

Veel succes!  :up:
 
Maar met een partner visum, bedoelen ze dan niet wanneer je wederhelft al een australier is?
Maar voor dat visum gelden dus dezelfde normen als een defacto relationship ( of tewel het meeliften).
Uit de tekst van de dimia blijkt dat je gewoon alle bewijzen van een relatie mee moet sturen, maar ook brieven van familie en vrienden, etc.
Zal een heel gepuzzel worden. :?

Kan iemand mij in het kort vertellen wat hij of zij meegestuurd heeft naar de dimia voor haar of zijn meeliftende niet getrouwde partner?
Hebben jullie ook brieven van vrienden etc meegezonden?

Hoop hier een antwoord op te krijgen!!!!!
bedankt alvast :up:

marcel
 
Hans en ik hebben een skilled independent visum en we waren nog niet getrouwd op het moment dat we applieden. Ik was degene die op zijn visum 'meelifte'.  Wij hebben een gezamelijke 'statement' gemaakt met daarin een uitleg over hoe lang we bij elkaar waren en hoe we onze toekomst samen zagen. Daarnaast heeft ook Hans zijn zus en mijn vader een 'statement' geschreven die dan getekend is door een notaris. We hebben ook verschillende foto's van ons beide doorgestuurd, waarop duidlijk te zien is dat die met grote tussenpozen genomen zijn (lengte haar is anders, seizoen verschillend,...° We hebben ook zo oud mogelijke gsm-afrekeningen meegstuurd en onze telefoontjes naar elkaar gehighlight en een bewijs van de bank dat wij samen een bankrekening hadden.

Sara
 
Volgens mij moet je, als je gaat voor een Skilled visum en je gaat met partner, alleen maar bewijzen dat jullie minimaal een jaar lang een relatie hebben of een half jaar op hetzelfde adres te staan ingeschreven. Met een uitreksel van het bevolkingsregister die je dus laat vertalen, zou het voldoende bewijs moeten zijn (als je dus ook idd samenwoont).

Gezamenlijke bankrekeningen, foto's van vakanties enzo zullen wel helpen, maar als je bovenstaande al kan bewijzen lijkt me dus geen vuiltje aan de lucht.

Ellen, je was waars. in de war want een partner visum heeft niets te maken met Skilled Migration.
 
Hoi,

Je kan bij het bevolkingsregister ook per persoon een adresuittreksel vragen. Dit is een uitreksel die ze uit de GBA (gemeentelijke basisadministratie) kunnen verstrekken die meertalig zijn (bijv. een geboorteakte van de burgerlijke stand kan dat ook, heet vaak internationaal uittreksel). Ik heb gevraagd of ze naast het adres 'from.....(datum vanaf dat je daar woont)' wilden typen met een paraaf en stempel erbij. En .....dat ging. Ik heb ze voor ons allemaal laten maken.

Je hebt dan een uittreksel waar jouw naam, geboortedatum, - plaats, namen ouders, en adres opstaan. Dus....misschien een ideetje.

Groetjes Miranda  :)
 
Weer bedankt voor deze nuttige informatie, miranda en maluka!
Maluka heb je toevallig ook een link of een site waar ik die informatie kan doorlezen of zo, dat zou helemaal geweldig zijn.

Bedankt
Marcel
 
Maluka zal wel dezelfde link door geven, maar prober deze eens>>>>

http://www.australian-embassy.de/visa/visas/holiday/425.html

Sux6 Rene
 
Uittreksels uit het GBA zijn niet voldoende om aan te tonen dat je relatie 'genuine and ongoing is'. Bij elkaar op het zelfde adres wonen zegt niets over een relatie.

Probeer zoveel mogelijk relevante zaken op te sturen om je relatie aan te tonen. Foto's, rekeningen,gezamelijke kinderen  :-D en eventeel verklaringen van anderen.
 
Hallo mensen,

sarabeas zou je mischien nog meer punten op kunnen noemen waaraan jullie statements voldaan hebben.(ben namelijk niet zo'n geweldige schrijver)

Wij willen voor maart onze papieren naar de dimia opsturen en heb nog geen flauw idee wat ik zou moeten schrijven in onze statement.

Dus graag wat tips misschien  :?
Bedankt
marcel
 
Wij hebben als bewijs meegstuurd:
*Uittreksel persoonsregister van beide waarop hetzelfde adres staat
*Brief van de gemeente van ons beiden die we kregen toen we ons in lieten schrijven op het adres (1,5 jaar geleden)
*Gewaarmerkte kopie van de ondertrouw-akte
*gezamelijke bankafschriften over een periode van 1,5 jaar
*statement van onszelf over onze relatie etc.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes maike
 
o, en in ons statement hebben we beschreven hoelang we samen zijn, dat we samen in australie zijn geweest. (opeenlopende visum nummers, zelfde dag australië in en uit als bewijs geleverd) en hoe we onze toekomst zien
groetjes maike
 
Hoi maike,

Bedankt voor je antwoord.

Misschien niet zo'n slimme vraag maar wat kan ik zoal in die statement schrijven :|
Of hoef je geen heel verhaal op te schrijven?

Groeten marcel
 
Hoi Marcel

Wij hebben een verhaal opgesteld van ongeveer 1 A4-tje.
Hierin beschreven ons verleden, het feit dat we samen een jaar in australie zijn geweest met een WHV.
Vervolgens onze huidige situatie en onze motivatie om naar Australie te gaan.
Hierna hebben we beschreven hoe we onze toekomst zien.
Hierna heb ik de "bewijsstukken" beschreven die ik meegestuurd heb, gezamenlijke bankrekening, inschrijving op hetzelfde adres, ondertrouwcertificaat etc.
Ik hoop dat dit genoeg is.
Ik heb dit opgesteld aan de hand van de info die ik hier op het forum heb gevonden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt

Groetjes Maike
 
Heel erg bedankt voor de informatie Maike :up:

Ik denk dat ik nu ook wel genoeg er over weet.

Groeten en bedankt marcel
 
Back
Top