Relationship pro-forma

Sandra

New Member
Ik ga zoals jullie al wel weten voor een spouse visa. In booklet 1 staat dat mijn man en ik een 'written statement' moeten schrijven over de geschiedenis en andere relevante dingen van onze relatie. Op de site van de Aus. ambassade Berlijn staat dat alleen ik een Relationship pro-forma moet invullen. Ergens anders lees ik weer dat ik de relationship pro-forma moet invullen en mijn man een statement moet schrijven..

Hoe zit dit nu precies??? Ik vind dat je erg weining kwijt kunt op het formulier van de ambassade. De hokjes waarin je je tekst kwijt moet, zijn naar mijn inziens veels te klein om alles in te beschrijven..

Zou ik ook een 'written statement' mogen schrijven i.p.v. dat formulier invullen? Mag dit getypt worden op de pc en onderaan getekend worden? Of moet het ook handgeschreven zijn?

Hoe hebben jullie dit gedaan?
 
Ik zou gewoon het Pro Forma formulier invullen met korte antwoorden en een written statement bijsluiten. Beter teveel informatie dan te weinig (of onjuiste) informatie.
 
In booklet 1 staat idd dat je allebei een written statement moet schrijven. Echter, voor Berlijn hoef je in principe alleen de proforma in te leveren. Daar zit ik overigens met hetzelfde probleem; te weinig ruimte. Wat ik denk ik ga doen is zoveel als mogelijk op de proforma zetten en dan een extra a4'tje toevoegen met daarop het vraagnummer en resterende antwoord wat niet op het echte formulier past.

Dan nog kan ik daar niet echt mijn 'ei' kwijt dus wellicht dat ik nog een eigen statement/verhaal schrijf.

Dus, proforma moet en alles wat je extra wilt doen is aan jezelf...zo vat ik het maar op. Misschien zegt men daar wel "da's overbodig" en kijken ze er niet naar, maar liever (te)veel dan te weinig!

EDIT: proforma doe ik denk ik handgeschreven, maar de rest gewoon uitgetypt en ondertekend.
 
hoi sandra,

wij hebben beide gedaan - ik de pro-forma en mijn lief gewoon nog een A4tje over onze relatie - in dezelfde strekking als de vragen op de proforma (waar heb je elkaar ontmoet, wanneer kreeg je een relatie, wanneer ben je bij- en uit elkaar geweest, wat zijn je plannen voor de toekomst etc.)
gewoon kort en bondig - en 'it did the trick' - over 13 dagen vertrek ik naar perth....

groetjes en succes,

tanja
 
Wij hebben alleen de proforma ingevuld.
Ze hadden gezegd dat meer echt niet nodig was.
Maar wij hadden ook een interview, waar we het hele verhaal verteld hebben. En ons 'verhaal' is redelijk simpel.

Dus ja, vooral als je geen interview hebt, een extra ding toevoegen. Maar probeer het wel kort te houde,

Bij ons interview was het echt zo dat het ging om alles afchecken. Dat aanwezig? Check! Dat aanwezig? Check! enz

succes :)

Idd wel beter te veel dan te weinig, maar probeer wel kort en bondig! :D
 
hoi sandra,

even over de 'te kleine pro forma' - ik heb hem ook eerst een keer of tien met pen proberen in te vullen - VEEL TE KLEIN EN ABSOLUUT ONLEESBAAR.
uiteindelijk heb ik de proforma geprint, gescand en als een word document opgeslagen - hierna gewoon de antwoorden op de vragen in word 'getypt' met lettergrootte 8 en het pastte!!! er zijn vast wel computer whizzkids op de site die hier een snellere manier voor weten :wink: , maar wellicht dat je hier iets mee kunt!

succes, tanja
 
:idea: Bedankt voor jullie berichtjes, ik zal eens zien hoe ik dit gaan doen. Er zitten vele bruikbare tips bij
 
Mijn man en ik vullen ook beide in. Bij een aantal dingen in de visum aanvraag denk ik, liever teveel dan te weinig informatie. Ze kunnen het altijd negeren als het te veel is.
 
Nu ik de aanvraag in Australie ga indienen, hoef ik de relationship pro forma niet in te vullen. Die kennen ze hier waarschijnlijk niet eens.. Nu heb ik een statement van ca. 3 a4-tjes. En mijn man een statement van 2 a4-tjes.

In Australie hebben ze trouwens ook nog nooit van een sponsorship statement gehoord.  Die hoeft dus ook niet, alleen bewijs van inkomen van de afgelopen 2 jaar.
 
Wij zijn naar Berlijn geweest voor het interview en ook wij konden ons 'ei' niet kwijt op het relationship pro forma formulier. Dus heb ik het overgetypt, en in de vakken met een veel kleiner lettertype het verhaal gedaan. Onze case officer zocht tussen de stukken in de aanvraag of dit formulier er wel bij zat. Ze heeft het niet tijdens het interview gelezen overigens. Als er iemand is die mijn lege  :lol: bestand wil: prima, maar ik kan dat geloof ik niet aan deze post koppelen ??
 
hoi, ja als je mij dat via mijn mail kan door sturen.  :up:


( heidihummel@hotmail.com) onder vermelding ; emigratie australie
 
Back
Top