resort in Qld

sarabaes

XPdite Sponsor
Hee iedereen! Mijn partner en ik willen in februari graag een weekje op vakantie en hebben voor Queensland gekozen. We zijn op zoek naar een all-inclusive resort, ergens op een van de eilanden voor de kust. Heeft iemand ervaring met een van de hotels daar? Of suggesties?

Merci!
Sara
 
Hoi Sara,

Ik heb in Bawarra in een soort resort gezeten (voor heel even): mooie huisjes enzo.. maar waarom zou je naar all-inclusive resort gaan, joh? Waarom geen 5 daagse zeiltrip naar de whitsunday's? Dan kun je 1 nacht voor en na in Airlie overnachten.. is echt GEWELDIG! Zelf weten uiteraard  :roll: Ik weet dat op 1 van de ws islands een klein resortje is wat wel erg gezellig is, ken de naam niet meer, maar weet dat onze eigen "Jack Sparrow" zei dat het een rib uit je lijf kostte..
In ieder geval SHIPLOADS OF FUN!

gr. Cat
 
Hai Sara,

Hoe rijk ben je? :-D De ultieme luxe kan je vinden op bijv. Bedarra Island, Lizard, maar dat kost dan ook de nodige duiten. Hier kan je er een stel vinden: http://www.voyages.com.au/experiences/great-barrier-reef/

Zelf hebben we tijdens onze huwelijksreis 5 dagen Hayman Island gedaan (luxe, lui, maar geen zelf-catering, wat ik niet prettig vind, maar toch zou ik zó teruggaan), maar kijk er maar 's: http://www.hayman.com.au/ (echt heel vreselijk, hou je vast). Goedkoper maar/en erg populair is Hamilton Island.

Voor minder hebben wij het nog niet gedaan, (ohhh, erg toch hè), maar vrienden van ons waren zeer te spreken over het Hilton in Cairns.

Wat Cat ook al voorstelde, is een paar dagen te zeilen. Dat was de andere helft van onze huwelijksreis. Dat kan je ook zo luxe of basaal doen als je maar wilt. Hebben wij zelf via http://www.prosail.com.au/ gedaan (op de Madison, mocht je er kijken).

Maar zoals ik al zei, het ligt er maar aan wat je uit wilt geven, het kan voor veel, en het kan voor weinig geld. Mind you, ik moet wel zeggen dat we vonden dat we waar voor ons geld kregen, in het bijzonder bij het zeilen.

Er is zoveel, veel surf-plezier!

Ireen.
 
Hier de travel agent cum tourguide......

Pfffffffff, er is zoveel! Cruisen op de Whitsunday's in combi met bijv. Daydream Island (dat is dat kleine resort eiland......) is misschien wel DE combi en betaalbaar...

Je mag evt. wel contact met me opnemen dan kan ik beter achterhalen wat voor typen jullie zijn en wat daar bij past.....?

Prosail is niet meer....., de boten worden nu gerund door Oz Adventure Sailing. Anyways, er teveel om op te noemen. Van budget resort tot miljoenen investering!

Henriette
 
Wouw Ireen,

Ik heb ze snel opgeslagen onder favorieten.
Nu maar hopen dat m'n PC niet crashed voordat we zover zijn om te boeken. :grin:

Maar zeker de moeite waard. Bedankt voor de tip.

Mariette
 
Ja Henriëtte, dat zei je 's tegen me ja, maar zag dat hun website er nog wel was, en ik dacht daarom dat er wellicht de nieuwe eigenaars de website hebben overgenomen. Dus niet.

Maar kijk hier Sara en Mariëtte; http://www.ozadventuresailing.com.au, en daar staan ze inderdaad. Je vindt er hoopjes boten in alle maten en soorten.

Oh, check wel hoe het met het weer zit in February Sara! Niets is gegarandeerd; ik ben 2 keer in de Septembermaand gegaan. De ene keer zaten we met 6 gasten, hostess en skipper op onze luie reet (8 in totaal), de tweede keer zat ik met een vriendin, host en skipper (4 in total dus) en we sloegen de Kwells achterover bij het ontwaken. Bij elke omslag lieten we ons naar de andere kant van de boot vallen, in onze gele zuidwesters. 35 Knopen gehad, nouououououou..... dat wil wel!! LOL... Wij waren toen wel heel blij dat we maar met 2 gasten waren en niet een volle bak hadden! Maar weet je, met een schipper die weet wat 'ie doet, en die Kwells achter de kiezen is het absoluut magnifiek om die wind mee te maken en maar over je heen te laten komen wat er gebeurt. Want wisten wij veel van zeilen... :-D :-D Gaaf hoor! Henriët, weet jij hoe het zeilweer daar in Februari is, zal toch wel goed zijn hè?

Doei!
 
[quote author=sarabaes link=topic=6158.msg76814#msg76814 date=1165874270]
Hee iedereen! Mijn partner en ik willen in februari graag een weekje op vakantie en hebben voor Queensland gekozen. We zijn op zoek naar een all-inclusive resort, ergens op een van de eilanden voor de kust. Heeft iemand ervaring met een van de hotels daar? Of suggesties?
[/quote]

Ik hou erg van Kingfisher Resort op Fraser Island - het is een four star resort, maar als je op een Dingo Tour gaat (leuk, met een grote 4wd bus die je naar de interesantste gedeelten van het eiland brengt kan je in goedkopere lodge verbijven.

Zeker de moeite waard, en Fraser Island moet je zeker zien. Meer informatie hier: http://www.kingfisherbay.com/
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik zie een zeilvakantie wel zitten, ma mijn partner wil liever wat relaxen in een zwembad of oceaan, met drank en eten voorhanden  :wink: . Ik kijk zeker alle tips na.

THx  :up:  :up:
Sara
 
hALLO SARA,

JE KUNT OOK NAAR hINCHIN BROOK ISLAND DAAR ZIJN WIJ OOK GEWEEST. DAT IS BIJ CARDWEL DE BOOT OP NAAR HET RESORT EN GENIETEN MAAR, JE HEBT ER MOOIE STRANDEN EN EEN HEEL GOED RESTAURANT MET EEN GROOT ZWEMBAD.

gROETJES DANIELLE
 
...en prachtige krokodillen, hi hi

Nee, hoor, helemaal mee eens! Ik vind Hinchinbrook ook fantastisch!

Henriette
 
Back
Top