Restschuld

SteveSW

XPdite Sponsor
hallo,

Wij maken ons klaar om te emigreren naar Australië.
Grootste struikelblok zal de verkoop van ons huis zijn, of meer specifiek de restschuld.
Ons huis staat immers 'onder water' maar we willen nu toch al verkopen zodat we de handen meer vrij hebben als straks het echte werk begint en dus niet onder (tijds)druk (en dus met mogelijk nog grotere restschuld) moeten verkopen.
Het lijkt ons ook 'beter' om straks met een lening te moeten vertrekken dan met een totale hypotheek.
Zijn er nu mensen met soortgelijke ervaring?
Is er mogelijkheid om je NL lening over te zetten naar een AUS lening?

Groet
 
Maar je bent verplicht om je nieuwe adres door te geven toch?
Is het moeilijk om als nieuwkomer (met pr visum) een personal loan te krijgen in Australië en zijn de rentes gunstig(er)?
 
Mogen, kunnen, doen...

Als je netjes blijft betalen vinden ze je vast een fijne klant. Dan ben je al beter dan de een hoop anderen ;)

Dus ik weet niet wat de regels precies zijn. Maar als je nu afsluit en gewoon netjes blijft betalen benadeel je niemand. En laat ze er maar wat van zeggen als je eenmaal daar zit ;)
 
Is het moeilijk om als nieuwkomer (met pr visum) een personal loan te krijgen in Australië en zijn de rentes gunstig(er)?
De rentes zijn iets hoger dan in Nederland. Ik krijg zelfs rente op mijn betaalrekening. Personal Loan is rond de 10% en de rente is natuurlijk niet aftrekbaar. Het ligt natuurlijk aan de hoogte van de lening, maar denk eraan dat het hebben van een lening in Aus je ook beperkt in het aangaan van aanvullende leningen, bijvoorbeeld een hypotheek of auto lening.
Volgens mij is het handiger om de lening in Nederland te laten staan, dus dan hou je in Aus alle flexibiliteit! En de bank in Nederland hoeft niet direct je adres wijziging te weten hoor. Zelf heb ik in eerste instantie een correspondentie adres in Nederland doorgegeven. En ik heb dat nog niet gewijzigd.
Zolang je kan internetbankieren is er niets aan de hand.

Op zich kan het als nieuwkomer lastig zijn om een lening te krijgen zonder onderpand. De bank weet immers nog niets van je kredietwaardigheid.
Dat krijg je pas als je netjes de energie-rekening en huur betaald.
Voor mijn vrouw was het bijvoorbeeld lastig om bij Optus haar mobiele $30 prepaid om te zetten naar een $40 abonnement.
 
Back
Top