Results invitation round August 2012

stars

Member
De resultaten van de eerste invitation round zijn bekend. Het is niet uitgesplitst per beroepsgroep zoals ze gezegd hadden. Misschien omdat het in augustus maar om 100 invitations ging, 100 voor de 189 en 10 voor de 489 visa.
Zie: http://www.immi.gov.au/skills/skillselect onder Reports.

Groet, stars
 
Ja, op de skillselect website onder het kopje reports. Er is nog meer info te vinden ook o.a. over de maand juli en het aantal ingediende EOI's naar beroepsgroep in grafiekvorm.
En ik bedoelde natuurlijk 90 invitations voor de 189.
 
Als je die scores bekijkt, dan is het wel helemaal hopeloos als je maar net aan de 60 punten geraakt.
 
@ brumy, inderdaad, lijkt me ook. Als wij geen state sponsorship te pakken kunnen krijgen, kunnen we het op onze buik schrijven denk ik en aangezien we binnen 6 maanden ook al 5 punten verliezen door leeftijd, begin ik er voor ons steeds minder en minder in te geloven :-(
 
Maar wel nog even de beuk erin hoor! Wij hebben ook zo'n punt gehad waar we de donkere wolken zagen samen pakken boven ons visum. Maar uiteindelijk zijn we net door de dichtslaande deur geglipt!

Zet hem op!
 
@ brumy, inderdaad, lijkt me ook. Als wij geen state sponsorship te pakken kunnen krijgen, kunnen we het op onze buik schrijven denk ik en aangezien we binnen 6 maanden ook al 5 punten verliezen door leeftijd, begin ik er voor ons steeds minder en minder in te geloven :-(

Hier hetzelfde probleem. Maar je kan nog altijd voor een tijdelijk visum van 4 jaar gaan, waarvoor je geen 60 punten moet halen. Nadeel: je moet een sponsor vinden en dat blijkt niet altijd even gemakkelijk.
 
Wowwww.. Maar 1 social worker uitgenodigd... Zou dat komen omdat er niet meer aanvragen waren, of omdat ze extra streng kijken omdat de occupational ceiling niet zo hoog is?
 
@ Gwen
Ze kijken puur naar de punten, meeste punten eerst. Als de ceiling van een beroep bereikt is gaan ze andere mensen uitnodigen met een ander beroep.

Bij de volgende trekking zullen er al mensen met 65 punten uitgenodigd worden.
 
@ Gwen
Ze kijken puur naar de punten, meeste punten eerst. Als de ceiling van een beroep bereikt is gaan ze andere mensen uitnodigen met een ander beroep.

Bij de volgende trekking zullen er al mensen met 65 punten uitgenodigd worden.

Zo begrijp ik het ook ja. Eigenlijk raar toch, als er beroepen zijn waar significant weinig mensen met veel punten zijn, dan komen die pas laat eraan, ongeacht de noodzaak van die beroepen???
 
Het is inderdaad een rare manier, lijkt mij toch dat ze die beroepen juist zo snel mogelijk willen hebben.

Maar gezien het aantal aanmeldingen voor een independent visa en het aantal uitnodigingen die verstuurd worden op dit moment zullen er binnenkort ook mensen met 60 punten uitgenodigd worden. Tenminste als ik die EOI summaries goed begrijp, op dit moment tel ik ongeveer 300 mensen met 65 punten die hun EOI in juli en augustus ingediend hebben. Het aantal erboven is afgelopen loting al aardig minder geworden.
 
Wowwww.. Maar 1 social worker uitgenodigd... Zou dat komen omdat er niet meer aanvragen waren, of omdat ze extra streng kijken omdat de occupational ceiling niet zo hoog is?


Dat was bij WA state sponsorship van juli ook. 1 social worker.

Weet je wie die ene is? :D

Zo zie je maar dat de ceiling van 1250 SW'ers aardig ruim lijkt te zijn!
 
Dat was bij WA state sponsorship van juli ook. 1 social worker.

Weet je wie die ene is? :D

Zo zie je maar dat de ceiling van 1250 SW'ers aardig ruim lijkt te zijn!

Very true!!
Oh mensen, kan niet wachten totdat ik genoeg gespaard heb en aan die 3 jaar werkervaring voldoe om ook een permanent visum aan te gaan vragen!!
Wil in ieder geval tijdens mijn backpack reis proberen om wat contacten op te doen.. Als ik in een stadje ben wat ik leuk vind, uitzoeken welke social work instellingen er allemaal zitten en gewoon eens vragen of ik een dagje mee mag lopen.. Wie weet sleep ik er nog wel een sponsorship uit als het in een klein stadje is waar ze een tekort hebben..!! Maar dat is wel erg positief gedacht :rolleyes:
 
Super plan ;)

Kan je al skills assessment doen? Ik dacht dat je die wel nodig hebt voor employer sponsorship als social worker. Nadeel is dat die wel maar 2 a 3 jaar geldig is.

Mocht je d optie serieus overwegen, dan zou ik alle papieren bij elkaar zoeken om de s kills assessment te doen en als de kans zich dan aandient, kan je meteen voor skills assessment gaan :)
 
Ik heb wel mijn diploma enzo, maar nog geen 3 jaar werkervaring. En die punten zou ik wel nodig hebben voor skilled independent. Voor sponsorship heb je dat niet nodig toch?
 
De puntentelling geldt niet bij employered sponsored (meen ik) dus daar zou je de werkervaring niet voor nodig moeten hebben. En voor skills assessment van de AASW heb je (ook) geen werkervaring nodig :)
 
Very true!!
Oh mensen, kan niet wachten totdat ik genoeg gespaard heb en aan die 3 jaar werkervaring voldoe om ook een permanent visum aan te gaan vragen!!
Wil in ieder geval tijdens mijn backpack reis proberen om wat contacten op te doen.. Als ik in een stadje ben wat ik leuk vind, uitzoeken welke social work instellingen er allemaal zitten en gewoon eens vragen of ik een dagje mee mag lopen.. Wie weet sleep ik er nog wel een sponsorship uit als het in een klein stadje is waar ze een tekort hebben..!! Maar dat is wel erg positief gedacht :rolleyes:

Als je toevallig in dezelfde hoek zoekt als wij, kunnen we misschien samen zoeken
(zie post: http://xpdite.net/forum/threads/niet-langer-dromen-maar-doen.11823/page-4#post-184138 )
 
Ik ben nog nooit in Tassie geweest, dus weet niet of ik in dezelfde hoek zoek.. Maar neig nu meer naar WA (maar niet de grote steden!)..
 
Back
Top