Returning resident visum

Technisch gezien zou het denk ik wel op die manier kunnen, maar het lijkt mij toch stukken eenvoudiger om die RRV te nemen. ;-)

Wel grappig om te zien hoe Nederlanders reageren tav hun beperkingen mbt emigratie en dubbele nationaliteit, soms met veel verbazing, terwijl de Nederlandse immigratiepolitiek veel beperkender, en grimmiger, is en dat toch regelmatig in het nieuws is...
 
Tja, ik verveelde me gisteren. :blush:

Het is inderdaad grappig, ik ken een aantal die hier op een partner visum wensen te komen.
Die computer aan de telefoon voor je Nederlands toets is geen pretje, zelfs voor een Nederlander niet.
100 vragen over het Nederlanderschap. :wacko:
En wij maar klagen over een goed geregelde IELTS ;D
 
Marlies heeft ook 2 nationaliteiten. Hier is echt veel discussie over in NL ( in verhouding met andere landen in de EU lopen ze hier wel een beetje ouderwets te doen..). De discussie gaat meer om wie eerst een andere nationaliteit heeft en daarna de Nederlandse aanvraagt. Dan moet je in veel gevallen je andere inleveren.

Australie accepteert sinds een aantal jaren wel dubbele nationaliteit. Als ik de regels van OZ goed heb begrepen hoef je, je Nederlandse paspoort niet op te geven. Wel kan het zijn dat NL hier weer moeilijk gaat doen als je voor een Australisch paspoort gaat onder het mum van; " je kiest vrijwillig voor een andere nationalteit, dan mag je geen Nederlander meer zijn". Beetje kort door de bocht en duf.

Deze site geeft veel info:http://www.rnw.nl/nederlands/article/hoe-zit-het-nu-met-dubbele-nationaliteit?page=3


Ook op de site van het IND of Rijksoverheid kun je een boel vinden. Moet wel eerlijk toegeven, het staat er allemaal niet logisch.

Om een Australisch visa aan te vragen moet je je wel door een papiermolen heen worstelen, maar je vindt snel en makkelijk op de site wat je allemaal nodig hebt. De Australische sites, ook die van de ambassades in NL en Berlijn, zijn zeer overzichtelijk. Kan de NL overheid nog jaloers op zijn!!

Het inleveren van je NL paspoort moet misschien, omdat ze bang zijn in NL dat je, je loyaliteit tov dit land verliest.
Als je het kwijt raakt, dan kan ik ze dat garanderen!!
 
Ik heb gelukkig een brits paspoort met een permanent verblijfvergunning voor NL.
Ik kan mijn Brits paspoort gelukkig houden en zal ook voor een Australisch paspoort/nationaliteit gaan.
Brits paspoort is toch weer handig voor het reizen naar Europa, of voor onze kinderen later die dan ook gewoon de Britse nationaliteit kunnen aannemen, je weet nooit waar het van pas kan komen.
smiley.gif
 
Back
Top