Rijbewijs gehaald

Gwen

XPdite Sponsor
:happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

Ik wil het even met iedereen delen!!!
Vandaag heb ik na 2x zakken dan toch eindelijk mijn rijbewijs gehaald!!! Ben zoooooo blij!!   :drive:
Eindelijk van die kosten af.. Of tenminste, eerst nog even mijn ouders terugbetalen.. maar de kosten lopen iig niet meer op!
Nu kan ik beginnen met sparen voor Australië!

Joehoe!!
 
Dacht dat je je rijbewijs al had.
Kan je in Adailade je scooter uitzoeken.

gefeliciteerd

groetjes  Johan (Pamandgeorge)
 
Gefeliciteerd :up: Fijn gevoel he!!! Nu kun je ook lekker rondcrossen in australie!
Spaarse :up:
 
Hoi Gwen,

Van harte gefeliciteerd met je rijbewijs! :drive: :drive:

en nu vele veilige km-ers toegewenst!

groetjes heidi
 
Gefeliciteerd!
En je ziet maar: alle goede dingen in 3-en .. / 3-maal is scheepsrecht .. etc... (kreeg ik allemaal ook te horen toen ik mijn rijbewijs haalde bij de 3e poging ;-) ;-)).
En dat was trouwens ook (?) in Tilburg..
 
Gefeliciteerd Gwen :up:

Met de afstanden in Australië lijkt me een rijbewijs :drive: zeker geen overbodige luxe!

Groet,

Wim.
 
Gefeliciteerd!!!!

En wordt het dan nog steeds een scooter in Oz of wordt het een oude barrel die je 1km van te voren hoort aankomen???  :grin:
 
[quote author=perthpete link=topic=10241.msg143779#msg143779 date=1248355528]
En dat was trouwens ook (?) in Tilburg..
[/quote]

Nou volgens mij meer Berkel Enschot en Moergestel. Ben Tilburg niet in geweest, door de kermis waarschijnlijk.
Maar ja ik woon inderdaad in Tilburg  :up:


[quote author=Kathren link=topic=10241.msg143784#msg143784 date=1248359588]
En wordt het dan nog steeds een scooter in Oz of wordt het een oude barrel die je 1km van te voren hoort aankomen???  :grin:
[/quote]

Haha nee toch nog steeds de scooter denk ik. Ik heb het een en ander uitgevraagd bij de transport department, en ik mag met mijn Nederlandse Auto rijbewijs een scooter rijden van niet meer dan 50cc, en die niet harder gaat dan 50km per uur.
De scooter die ik al een tijdje op het oog heb is 49 cc, dus dat komt mega goed uit.
Een auto is ook wel heel handig, maar zitten toch meer kosten aan. Maar goed, we zien wel wat het uiteindelijk wordt..
 
Hangt er denk ik vanaf wat je plannen zijn en waar je (uiteindelijk) gaat wonen.
Als je veel wilt reizen (en onafhankelijk wilt zijn) dan kom je al snel op een auto uit. Tours zijn ook niet goedkoop en de greyhound brengt je ook van A naar B en niet verder. Afhankelijk van wat je wilt zien/doen moet je dit overwegen.
Maar auto brengt wel weer parkeerkosten met zich mee (dus hangt af van waar je gaat wonen)
Ook zullen de verzekeringen hoger liggen dan bij een scooter (veel hoger gok ik vanwege jouw leeftijd), maar ja, het is wel warm in de winter ;) Hangt er ook vanaf hoe ver je van je werk woont en hoe je naar je werk teo wilt (auto/scooter/ov)

Anyway.. succes!!
 
Ja precies, het hangt van veel dingen af.
Ik had al zo ongeveer besloten dat als ik een van de drie verste stages plaatsen krijg, ik de trein pak.
En inderdaad, de verzekering zal voor mijn leeftijd denk ik ook heeeeeeeeeeel hoog liggen..
De tours zullen zeker niet goedkoop zijn, maar ik dacht dat ik dan altijd nog beter voor een paar dagen een Wicked Busje kan huren als ik een tour wil doen. Die kun je namelijk al wel huren vanaf de leeftijd van 18 jaar of ouder.
Mijn tripjes naar Alice springs en Darwin zou ik graag met de Ghan willen doen. Lijkt me super om dat mee te maken.. Maar goed, het blijft gewoon afwachten hoe dingen zich ontwikkelen.
 
[quote author=Gwen link=topic=10241.msg143813#msg143813 date=1248378689]
Ja precies, het hangt van veel dingen af.
Ik had al zo ongeveer besloten dat als ik een van de drie verste stages plaatsen krijg, ik de trein pak.
En inderdaad, de verzekering zal voor mijn leeftijd denk ik ook heeeeeeeeeeel hoog liggen..
De tours zullen zeker niet goedkoop zijn, maar ik dacht dat ik dan altijd nog beter voor een paar dagen een Wicked Busje kan huren als ik een tour wil doen. Die kun je namelijk al wel huren vanaf de leeftijd van 18 jaar of ouder.
Mijn tripjes naar Alice springs en Darwin zou ik graag met de Ghan willen doen. Lijkt me super om dat mee te maken.. Maar goed, het blijft gewoon afwachten hoe dingen zich ontwikkelen.

[/quote]

Toch is soms een tour doen erg leuk. Je leert veel mensen kennen en ook krijg je zoveel uitleg die je vaak mist als je alleen gaat. ik heb destijds een aantal geweldige tours gedaan die ik echt niet had willen missen en waarbij ik zoveel informatie heb gekregen. Soms is dat het dus best wel waard.
Maar een beetje rondscheuren in een eigen busje of auto is natuurlijk ook erg gaaf!
 
Gefeliciteerd met je rijbewijs Gwen, goed gedaan  :applaus: :happysun: :clap: :cheer: :clap2:
 
haha gefeliciteerd hoor!
zal wel een flinke opluchting zijn.

ik zal iig de komende tijd tilburg en omstreken mijden  :p
 
Hihi!
Morgen om 10:40 kan ik eindelijk mijn rijbewijs ophalen bij de stadswinkel.
Eerst even stukje met mijn moeder rijden, en dan afzetten bij haar werk, en dan zelf nog de stad onveilig maken.
Rijden kan ik wel, maar het is echt even wennen aan de auto!! De spiegels zijn een andere vorm, onze achterruit is kleiner, en de koppeling is zooooooooooooo soepel!
Net even met mijn vader mijn telefoon aangemeld bij de carkit, zodat die boetes iig al vermijd worden  :up:  :cool:
 
Nou vandaag mijn rijbewijs opgehaald, en meteen wat gaan rijden.
Joh wat eng zeg!!  :shocking:
Ik heb natuurlijk gelest in een diesel, die al heel wat versleten was door al die leerlingen die hem elke keer uit laten vallen enzo. Onze eigen auto in een benzine, en nog gloedje nieuw.. De koppeling is zooo soepel!
Je kan het al raden; bij bijna elk stoplicht liet ik dat ding uitvallen. En auto's achter mij maar toeteren omdat ik niet ging rijden bij groen licht  :shout:.
Grr mijn hartje ging heel veel sneller kloppen!
Op zich ging het rijden heel goed, en rijdt onze auto fijn, maar die koppeling is echt een hel.
Morgen ochtend maar weer eens gaan rijden, en dan maar hopen dat ik hem heeeeel snel onder de knie krijg!!
 
Hehe. Dat ken ik. Maar ik had dat aan de hand met de auto van de rijschool zelf.
Maar dat komt wel in orde, hoor. Eens je de auto een beetje leert kennen, gaat dat vanzelf.
Komt wel goed. :wink:
 
Ga maar eens van een VW transporter met verlengde kofferbak, maar eens in een normale personenauto rijden.. echt hel! Het voordeel van leren rijden in zo'n grote auto is dat ik nu elke auto in elk mini gaatje kan parkeren (bij voorkeur achteruit..)  :grin:
 
Back
Top