rijbewijs halen

Hmm.. ik had begrepen dat je op een 457 niet mijn Ned rijbewijs kan inwisselen voor een Aus..
pas als je PR hebt
(http://www.vicroads.vic.gov.au/Home/Licences/NewToVictoria/OverseasDriversLicences.htm)

Maar me vriend moet het rijbewijs uberhaupt nog halen, vandaar de vraag.. Maar volgens mij moet dat wel lukken als ik het zo lees.. en anders ervaren we het wel :)

Tanx voor alle reacties!
Als ik die website lees, kun je met een temp visum (457 of anders) gewoon een VIC rijbewijs halen, het hoeft niet, maar het kan wel:

If you are in Victoria on a temporary visa, you can drive on your overseas driver licence for as long as it is current providing it is in English or accompanied by an English translation or International Driving Permit. There is no requirement to get a Victorian driver licence.


Maar je moet wel al drie jaar je buitenlandse rijbewijs hebben:

To obtain a Victorian full driver licence you must have held and provide evidence that you have held an overseas driver licence for at least three years from your 18th birthday. Your overseas driver licence must be current or not expired by more than five years.
 


OFX
Back
Top