Rijbewijs

[quote author=Fletch link=topic=4914.msg62854#msg62854 date=1150381102]
Ik heb begrepen dat zelfs als je in Nederland woont en het laat verlopen je opnieuw examen moet doen.
[/quote]

Ben je gek  :-D, dat was vroeger zo (voor 1986 geloof ik), als je goed kijkt op je rijbewijs zie je ook een geldig tot datum
staan, die tot je 65 (of was het nu 70) is. Het is wel zo dat je je rijbewijs moet vernieuwen (lees:
gewoon een heel nieuw rijbewijs met foto). Als je aangehouden wordt met een niet vernieuwd
(lees: verlopen) rijbewijs krijg je (of je moet een hele aardige agent krijgen) wel een prent.

groetjes Miranda
 
[quote author=tum link=topic=4914.msg62882#msg62882 date=1150392514]
Ben je gek  :-D, dat was vroeger zo (voor 1986 geloof ik), als je goed kijkt op je rijbewijs zie je ook een geldig tot datum
staan, die tot je 65 (of was het nu 70) is.
[/quote]

Kep even gekeken maar de geldig-tot-datum op mijn rijbewijs is 10 jaar na de datum waarop ik het rijbewijs gehaald heb.

:-(
 
Ja bij mij ook slechts tot 2013 geldig en dan ben ik ECHT NIET 65 of 70  :x

Vroeger stond dat inderdaad in je rijbewijs Miranda maar nu is het allemaal anders  :|
 
Hé Fletch en AJ,

Keb ook even gekeken en IEIEIEIEKKKKSSS ben ik al zo oud  :wheelchair:,
ik zit inderdaad nog met mijn hoofd bij het vorige rijbewijs model  :cry:.
Dus jullie hebben helemaal gelijk  :-D :-D

Maar gelukkig hoef je niet meer opnieuw op en krijg je je rijbewijs
normaal gesproken wel tot je 70e las ik op de website die je in je
post hebt gezet  :up:

groetjes Miranda  :)
 
wij zijn hier ook op een 457 visa en binnen 3 maand had ik het aussie rijbewijs, gewoon naar vicroads gegaan met mijn internationale en nederlandse rijbewijs paspoort en een rekening voor het adres en geld natuurlijk geen probleem alleen een stempel op het roze vod de dame heeft een aussie rijbewijs.
P.s ja je nederlandse rijbewijs en paspoort kin je verlengen hier bij de ambassade duurt wel even maar dan heb je ook wat....zolang deze niet verlopen is dan kan het per computer en als het is verlopen dan moet je je gezicht laten zien bij de ambassade
 
idem dito. Ik heb een twee jaar defacto visum.
Een afspraak gemaakt met VicRoads, address, identiteit, en visum bewijsmateriaal meegenomen (en wat AU$) ff lachen voor de foto en klaar ben je.
Suc6

Marco
 
Ik heb vandaag mijn queensland rijbewijs gehaald. Hiervoor moest ik mijn paspoort, mijn nederlands rijbewijs en door een door hen goed gevonden vertaler laten vertalen, mijn australisch bankpasje en mijn visumsticker in mijn paspoort laten zien en een bewijs van onze real estate agent dat het huis ook door mij betaald wordt en ik er ook in woon. Voor de zekerheid had ik ook ons bewijs van trouwen meegenomen. Dit in verband met de verwarring van mijn getrouwde naam en mijn meisjes naam. Verder moest ik 30 vragen beantwoorden en toen ik die goed had, werd er een pasfoto genomen en moest ik ook nog even betalen. Daarna stond ik met een blij gezicht weer buiten in het zonnetje met een rijbewijs zo groot als je bankpasje. :-D

astrid
 
He Astrid: ik heb afgelopen maandag m'n QLD rijbewijs gehaald maar ik hoefde geen vertaling van rijbewijs te laten zien hoor! Moest dat of heb je het gewoon maar voor de zekerheid gedaan?

Over NL rijbewijs verlengen; kan dat via ambassade? Dat wist ik niet. Als je het in NL wilt verlengen moet je toch aantonen dat je er woont. Niet dat het uitmaakt want ik was niet van plan terug te gaan... :wink:
 
Het Nederlandse rijbewijs kun je schriftelijk vernieuwen, ik doe dat 1 x per 10 jaar en het moet via de Rijbewijs centrale in Veendam.
Heel simpel en ik zou aanraden om dit elke 10 jaar te doen. Waarom?  Het is "wel eens handig" dat je 2 rijbewijzen hebt.
Het NL rijbewijs is gewoon geldig in OZ en het OZ rijbewijs is gewoon geldig in NL en je hoeft van beide kanten geen Internationaal rijbewijs er bij te hebben.
Als je in OZ gaat "wonen" dan mag je ik geloof 3 maanden (officieel) met je NL rijbewijs rijden, maar ik ken mensen die hebben er wel 2 jaar mee gereden voordat ze een OZ rijbewijs haalden.
Dus je kunt dit niet via Consulaat of Ambassade doen, die hebben er niets mee te maken. Voor het NL rijbewijs maakt het niet uit waar je woont, de mijne staat gewoon op mijn Australische adres.
Jan
p.s. Het verkrijgen van een OZ rijbewijs is in elke staat verschillend.
 
Hallo!

Ik heb mijn Internationaal Rijbewijs vanuit Oz verlengt. Vanuit NL een formuliertje meegenomen (maar iemand kan dat ook naar je opsturen), deze ingevuld en getekent en samen met m'n NL rijbewijs naar m'n moeder verzonden. Zij is naar de ANWB geweest en heeft een nieuw Internationaal Rijbewijs geregeld. Geloof wel dat ze een opmerking maakten over mijn afwezigheid, maar gewoon afgegeven.

Heb later mijn Australische rijbewijs geregeld. In North Queensland gewoon een theorie testje (10x simpeler dan de NL versie) en vervolgens met tonen van NL / Internationaal Rijbewijs mijn Qld rijbewijs ontvangen. Geen P rijbewijs, gewoon vol rijbewijs. Geen vragen over mijn visum gekregen, dus lijkt me niet zozeer van belang.

Succes
Heleen
 
Back
Top