Rip off country

Ah, een Yahoo7 site. Niet echt serieus te nemen dus.

Bart
Nee Bart vind ik ook ik heb als duik instrukteur gewerk in eeen hotel op Madeira in geloof ik in 2005 een fles water koste in het hotel 5 euro in een shopping centre 100 mtr verder op 0.76 euro cent.
Ja Australia is niet het goedkoopste land eens????
 
Nee Bart vind ik ook ik heb als duik instrukteur gewerk in eeen hotel op Madeira in geloof ik in 2005 een fles water koste in het hotel 5 euro in een shopping centre 100 mtr verder op 0.76 euro cent.
Ja Australia is niet het goedkoopste land eens????
Nope zeker niet het goedkoopste.

Maar eerst voor een Pint naar de UK vliegen,
daarna voor een Big Mac naar de USA en
dan nog eens de bus of trein nemen in HK is volgens mij wel wat duurder dan wanneer je alledrie gewoon in OZ doet. ;)

Bart
 
Maar eerst voor een Pint naar de UK vliegen,
daarna voor een Big Mac naar de USA en
dan nog eens de bus of trein nemen in HK is volgens mij wel wat duurder dan wanneer je alledrie gewoon in OZ doet.


Ja Bart, zo ken ik er nog 2500

Als ik zie wat dingen in Europa kosten en wat zaken er hier voor durven te vragen dan weet je zeker dat je zwaar afgezet wordt en al helemaal als je weet wat de inkoop prijzen zijn die Oz bedrijven betalen voor de troep die ze uit China halen....
 
Ja Bart, zo ken ik er nog 2500QUOTE]

Sla jij effe de spijker op zijn kop :)
Je kan zo'n "onderzoek" dus alle kanten op laten wijzen. Het is maar net waar je naar toe wilt.
Denk dat de gemiddelde Nederlandse tourist blij verbaasd zal zijn, met onze benzine prijzen. :up:

Zoals ik al zei; typisch Channel 7, 9 ,10 etc........

Bart
 
hmm, ik zou willen dat het niet zo was maar het is wel waar ....
Voor alle dagdagelijkse dingen zoals boodschappen, internet, telefoon, school, huur, sport, dokter, tandarts, etc betaal je echt wel veel meer. Toch in ieder geval veel meer dan in België.
Benzine is goedkoper maar dat verschil valt eigenlijk weg als je de enorme afstanden in rekening brengt.
Kortom: lonen mogen mss hoger zijn, maar zijn in mijn ogen niet hoog genoeg om het verschil te compenseren ....
 
het is helaas wel waar. Na 2 jaar hier blijven de hoge prijzen voor alles mij choqueren....
 
Ja, vooral huren is belachelijk duur. Voor een huis vol met oude apparatuur en voorzieningen. Je betaalt al gauw rond de 500 per week en als je dat omzet naar Euro's is dat zo'n 1500 Euro per maand. daar kun je in Nederland toch een heel leuk optrekje voor krijgen....
 
Maar voor dat geld zitten wij dan ook midden in Sydney in een hardstikke nieuw appartement met alles erop en eraan. En over het algemeen gaat hier de zon wel voor niks op :p:D;)
 
Mis het benoemen van koopkracht in het artikel, om op basis van toerisme zoiets te noemen is natuurlijk shit.

Vergelijk dan meteen ff Indonesië en Australië, dan is het nog negatiever.

Op m'n huidige job (mining), zit ik op bijna 2k p/wk en dat is een beginners loon. Ben je ervaren dan zit je op 3-4k p/wk op een 3:1 rooster.

Dus ja, die hoge kosten komen ergens vandaan ;-)
 
In Australie zijn de salarissen redelijk goed, maar met alle penalty rates kun je heel veel meer verdienen met over-werk en zat / zon werk.
Werk vooral zaterdag, zondag en avond en je hebt genoeg geld voor een Big Mac en een huur huis.
 
Maar ook de clerk op $700/wk moet hier leven.
Ja, met een 9-5 basis salaris lijkt het me moelijk om rond te komen maar dan krijg je wel weer huur subsidie en weet ik veel wat voor extras allemaal.
Je kan ook op zondag voor $35 per uur tassen checken in de winkels en dat aanvullen met afwassen op public holidays voor $42 (ongeschoold werk, minimum loon met penalty rates). Door dit soort belachelijke salarissen is het zo enorm duur in Australie denk ik. Hoge lonen en lage productiviteit moet door iemenad betaald worden.
 
Back
Top