Rob en Petra to Dandenong regions / Visa Granted !! 30-09

rob en petra

New Member
Na een lange omweg eerst skilled .... TRA  :evil: nu dan toch op een sponsored visum (457) naar Australie!!
Omdat het niet wilde lukken met de TRA (3x aangevraagd) besloten we hier verder geen energie meer in te steken.
Via een kennis in Nederland contact met een aannemer in Australie die ons wel wilde helpen. :up:

En nu... gaat alles echt snel. Ons medical vorige week gehad de kinderen hielden zich gelukkig keurig.
Ons visum aanvraag ligt getekend klaar en wacht op de laatste werkgeversinfo en kan dan naar DIAC.
Maar na al die moeite hebben we nu echt vertrouwen dat het helemaal goed komt.

We durven zels al opties voor vluchten te bekijken. Ons doel is 7 december te vertrekken. Waarschijnlijk wordt dat
wel echt een cultuurschok in temperatuur maar ach who cares!?  :happysun:

Er lagen al offertes van transporteurs en ook in november hebben ze gelukkig nog ruimte. Nu maar afwachten tot we het sein krijgen
dat DIAC akkoord gaat.

Wel zijn we erg blij met de lokatie van onze nieuwe werkgever. We zijn hier al eerder geweest en vonden het gebied prachtig. Wel moeten we ons nu verdiepen op scholen voor de kinderen wellicht hebben mensen uit dit gebied tips! altijd welkom. Het is gelukkig niet ver van Melbourne dus shoppen moet dan ook wel lukken. Dit i.v.m. glutenintolerantie van onze oudste.

We houden jullie op de hoogte. Info en tips altijd welkom!!!

Groetjes Rob en Petra

Hoi Rob en Petra, geen tips, wel een felicitatie!  :up:

Weer een droom die toch waar gemaakt gaat worden!

Ben wel een beetje jaloers ;) Wij wonen zelf in Brisbane, maar de Dandenong regio is inderdaad prachtig! Er zijn wel wat forummers die daar wonen, dus tips moeten dacht ik wel lukken! Veel succes met het versturen van de aanvraag en het wachten! Hoop voor jullie dat het gaat lukken.

Groetjes,
Annemiek

Vandaag weer even contact met nieuwe werkgever en is nog altijd erg enthousiast. Wij dus ook. Morgen een kijker voor ons huis dus erop vertrouwen dat ook dat goed komt.
Wij dachten voor transport container 5/6 weken wie heeft er andere ervaring?
En wellicht mensen die ervaring hebben met scholen in de omgeving waar wij naar toe gaan?  :up:

Hoi, hij gaat lekker zie ik! :up:
Succes morgen met jullie huis, ik zal een kaarsje aansteken.(heeft bij ons ook geholpen en bij Magda ook!)

:bye: :bye: Marie

Doe er dan nog een
kaarsje3.gif
bij.
Wij hebben morgen ook kijkers :grin:

Bart

OK Bart, jij ook succes!  :up:

ps Petra, op pomsinoz.com kun je misschien ook info over scholen vinden.
    Op pomsinperth in elk geval wel(moet nog even wennen dat jullie de andere kant op gaan :wink:)

[quote author=rob en petra link=topic=9210.msg124701#msg124701 date=1220533184]
Wij dachten voor transport container 5/6 weken wie heeft er andere ervaring?
[/quote]

Ons is verteld dat je van deur tot deur op cir. 8 weken moet rekenen en dan moet alles heel gladjes gaan. Transport over zee is redelijk constant, een dag of 30. Na aankomst in de haven heb je dan nog quarantaine, douane etc. (volgens afspraak) voordat de spullen worden 'vrijgegeven' en daadwerkelijk naar je nieuwe plek kunnen worden gebracht.
Hope this helps.

Veel succes!

Hoi Rob en Petra

Zeg, ik hoop dat het allemaal gaat lukken voor jullie. En succes met de kijkers......stuur ze maar door naar ons als het niets wordt want wij hebben al een visum op zak (willen ook héééél graag voor het eind van het jaar richting Mt Dandenong) maar wij krijgen maar geen kijkers voor ons huis. Errrrg frustrerend want aan het huis en de vraagprijs ligt het volgens de makelaar (en ons) niet. Hopelijk dat het bij jullie betere wil vlotten. Zo'n sponsor visum kan best snel gaan, dus het zou mooi zijn als het huis verkocht is.

Groetjes Mariette

HAllo..

wij zitten in Cockatoo, de kinderen in Emerald op school.
Je kunt hier alles krijgen, dus gluten intolerantie lijkt me ook geen probleem. (staat dat erg raar?)

Als je meer wilt weten, PM me maar even.

Bedankt voor de reacties!

Onze kijker is geweest en ... afwachten of hij reageert. Zei niet direct NEE. Bart ging het bij jullie ook goed?
Maar als we lezen dat spullen 8 weken duurt voor transport betekend dat dat eind volgende maand alles al weg zou moeten.
Dat is echt snel  :lol:

Het frusterende is dat je zelf zo graag wilt maar dan moet alles eromheen natuurlijk wel meewerken.
Gelukkig nu wel een contactpersoon in de vorm van werkgever en hij zei van de week ook al huisvesting te kunnen regelen.
In ieder geval voor het begin. Zelf wonen zij in buurt van Berwick dus vlakbij Monbulk en Emerald. Wij zijn hier al eerder geweest echter jaren terug maar
omgeving vonden we prachtig. Kerst rond Emerald lake een hele ervaring. Het moet dus allemaal gewoon goed gaan vanaf hier.
Leuk te lezen dat er veel mensen in en rond dit gebied zitten. Mariette wanneer willen jullie gaan?

Groetjes Petra

Nou ik zal duimen Petra dat het wat wordt met die kijker!

Wij hadden de bedoeling om voor het eind van het jaar te vertrekken zodat de kinderen ook in het nieuwe schooljaar naar school konden. Maar dat zie ik toch wel erg somber in. Wij willen wachten tot dat het huis verkocht is, en aangezien wij in 6 maanden tijd pas één kijker hebben gehad krijg ik het toch een beetje benauwd en vrees ik dat het waarschijnlijk niet gaat lukken voor het eind van het jaar. Maar je weet maar nooit.

Nog een fijne zondag

Mariette

[quote author=rob en petra link=topic=9210.msg124835#msg124835 date=1220770945]
Onze kijker is geweest en ... afwachten of hij reageert. Zei niet direct NEE. Bart ging het bij jullie ook goed?
[/quote]
Volgens de makelaresse ging het wel goed, ook niet direct afwijzend.
Een dame alleen (was ze nu 36 jaar en getrouwd geweest, of 36 jaar getrouwd geweest??), dus de kleine kinderslaapkamers zijn geen probleem :up:
En stoelen bekleden als hobby en daar is onze grote geisoleerde aangebouwde schuur ideaal voor. :grin:
Maar zoals je al zei, afwachten hoe het loopt.

Bart

Hoi Petra en Rob

zit wel vaker te lezen wat er zoal geschreven wordt maar reageer nooit, nu komen jullie naar de Dandenongs en wij zitten in Monbulk.
zal me even voorstellen ik ben Joke ( leuke naam trouwens als je het hier moet spellen) en ben de vrouw van Paul alias "Gringo"
we hebben twee jongens van 10 en 13, en zitten hier nu dertien maanden.

Hoe oud zijn de kinderen en wat wil je het liefst? Katoliek of regulier onderwijs? veel meer is er niet behalve dan een vrijeschool in
Emerald.In welke sector gaan julie werken? allemaal vragen die ik graag een beetje weet om een goed advies en tips te geven er is hier heel veel te koop op natuur gebied en net als Aukje al zegt het moet echt geen probleem zijn.
En ik je al wel kan zeggen de enige bakker in de weide omgeving die donker bruin brood ( wel met gluten) maakt zit in MT.Dandenong
en lekker dat dat is...........
Er zitten hier ontzettend veel nederlanders die elkaar tips en truks leren dus ook daar zie ik geen problemen in. stuur maar een pmetje als je zin hebt.

Ik heb het zelf ook moeten uitzoeken en ondervinden dus laat maar horen.

groetjes Joke en veel succes

Goed te horen dat we ook (weliswaar) glutenbevattende broden kunnen halen.
Vorige week tijdens werk een toerist die "toevallig" uit Dandenong region kwam een adres gekregen waar ik alle glutenvrije spullen kan aanschaffen. Geweldig gewoon.
Als je je ervoor opensteld gebeuren er soms prachtige dingen!

Als het goed is is nu alle informatie en gegevens van ons medical binnen en krijgen we hopelijk snel goed bericht. Eerst was de doorlooptijd 4 weken maar nu al weer langer.  :oops:
Iemand ervaring? Er maar vanuit gaan dat ze snel gaan inlopen.

Groetjes Petra

hallo Ingriddh,

Tickets nog niet geboekt maar we hebben een optie op een vlucht 7 dec. as.
Het is de bedoeling gewoon op deze vlucht te gaan uiteraard!

Petra

grappig; ik hoorde van onze principal dat er een Nederlandse mevrouw had gebeld...

klinkt dat bekend??

Back