Rocky Road

Gwen

XPdite Sponsor
Ik had deze week in mijn status gezet dat ik zin had in Rocky Road.. Kreeg meteen leuke recepten toegestuurd!!
Gisteren geprobeerd om Rocky Road te maken voor mijn bday picknick van morgen, maar de eerste portie was gruwelijk mislukt, hihi. Had alles in de gesmolten chocolade gedonderd, maar daardoor smolten de marshmallows en de Turkish Delight en werd het een raar zooitje..

Vandaag poging 2, en die is een stuk beter gelukt! Ben benieuwd wat iedereen er morgen van gaat vinden..

Mislukte Batch:
RockyRoadMislukt.jpg


Gelukt!
RockyRoad2.jpg
 
Ik heb het de 2e keer zo gedaan:

Verkante/rechthoekige schaal met bakpapier bekleden en zorgen dat het bakpapier nog uitsteekt, zodat je het als het hard is makkelijk eruit kan tillen om te snijden..
Marshmallows in stukjes knippen, Turks fruit (turkisch delight) in stukjes knippen, macadamia noten kapot meppen en kokos schaafsel klaarzetten. Vervolgens pure chocolade smelten, au bain marie stijl, en een laagje chocola in de schaal doen. Daarna de marshmallows, turks fruit, noten en kokos erop verspreiden, weer een laagje chocolade, weer een laagje van de rest en afsluiten met een laagje chocolade en kokos schaafsel. Daarna in de koelkast zetten voor een aantal uur en snijden.
 
Heeft niks met emigreren te maken, maar de ideeën zijn uitstekend!
Ik zal dit als hint naar mijn keukenprinsesje sturen:rolleyes:

Ik twijfel er niet aan dat ook de eerst batch ondanks mislukken heerlijk is opgepeuzeld.
 
Ik twijfel er niet aan dat ook de eerst batch ondanks mislukken heerlijk is opgepeuzeld.
Nope.. Toch echt de prullenbak ingegaan :p.

Hoezo niets met emigreren te maken!? Rocky Road is toch echt Australisch :D
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Rocky_road_(dessert)

Rocky Road was invented in Australia in 1853 as a way of on-selling confectionary spoiled by the long journey from Europe. Gold miners in towns outside of Melbourne, such as Ballarat, were wealthy but uncultured. Unscrupulous businessmen took advantage of these men, mixing the spoiled confectionary with low quality chocolate and other 'filler' ingredients, such as locally foraged nuts. The name Rocky Road is derived from the 'Rocky Road' travellers had to take to get to the gold fields.
 
Haha!! Denk je een delicatesse in huis te halen, loop je eigenlijk afgekeurde rommel te eten!!
 
Die is er idd met opzet bij gefoto-t :)
Wat is daar zo bijzonder aan dan?

Overigens,... ze verkopen geen turkish deligt in onze supermarkt. Waar halen jullie dat dan?
Kunnen we ook is beginnen, ben benieuwd.

Overigens ken ik Gwen wel een extra puntje toe voor presentatie, die zag er echt wel smakelijker uit!
De volgende test is het proeven, ik stel voor dat jullie allebei een stukje inleveren bij de jury (mijn persoontje dus).
:D
 
Overigens,... ze verkopen geen turkish deligt in onze supermarkt. Waar halen jullie dat dan?
Kunnen we ook is beginnen, ben benieuwd.

Overigens ken ik Gwen wel een extra puntje toe voor presentatie, die zag er echt wel smakelijker uit!
De volgende test is het proeven, ik stel voor dat jullie allebei een stukje inleveren bij de jury (mijn persoontje dus).
:D

Thank you, thank you.. :D
Maar ik vind de foto er anders ook erg lekker uit zien!!

Ik heb de turkish delight in een turks winkeltje gehaald. Hier ook niet in de supermarkt te krijgen. Maar ik woon in het centrum en daaromheen zitten de wat meer allochtone wijken met veel Turkse winkeltjes e.d.
 
Back
Top