Roseville, Gordon, Pymble, Chatswood, St. Yves or Turramurra?

Sammie

New Member
Hi There,

De huizenjacht is gestart!:) En zoals het er nu naar uitziet, wordt het 1 van bovengenoemde wijken zodat we een wat groter huis kunnen veroorloven en mijn man met de trein naar Sydney CBD kan.

Wil iemand zijn/haar ervaring delen over deze wijken? Wellicht woon je er zelf of ken je anderen die er wonen. Wat voor ons belangrijk is, is een fijne sociale omgeving geschikt voor onze kleine kids (3,5 en 2) en daarnaast de reistijd (max 1uur) naar CBD. Tips over andere wijken zijn uiteraard ook welkom..

Ben benieuwd naar jullie ervaring!

Groetjes,
Sammie
 
Sammie, Chatswood centrum is leuk om te bezoeken, ik weet niet hoe het wonen daar is. Maar als je van hoog gehalte Aziatisch houdt dan zit je daar goed.

Al die anderen zijn feitelijk kleine dorpjes. De volgende redelijk grote suburb is Hornsby, nog steeds binnen het uur van CBD. Ik heb daar zelf een aantal jaren fijn in een apartement gewoond.

Vwb beschikbaarheid van huizen voor een familie van 5 heb ik geen idee.
 
Wij gingen vaak golfen op de golfbaan van Turramurra. Ik vond die wijk erg leuk. In Pymble wonen ook veel gezinnen. De laatste jaren zijn er veel Aziaten komen wonen in St Yves. Onze ervaring met onze zoon is dat Aziaten, op een paar uitzonderingen na, moeilijk integreren met Europese en Australische jongeren. Roseville ken ik niet. Chatswood en Gordon lijken me een beetje druk met verkeer voor kinderen en in Chatswood wonen inderdaad veel Aziaten. Wahroonga, naast Turramurra, is trouwens ook leuk, ruim en rustig. Inderdaad lijken dit soort suburbs een beetje op kleine dorpjes. Kijk op Real Estate wat beschikbaar is en ga veel huizen bekijken. Praat met de makelaars, zij kennen de suburbs ook goed, hoewel ze altijd geneigd zijn hun eigen werkgebied meer te promoten. En rij rond. Zo leer je de wijken ook een beetje kennen.
 
Slatsr en Janneke, dank jullie wel voor jullie reactie. Daar hebben we echt veel aan! De omgeving moet idd niet te druk zijn en we willen graag een sociaal netwerk kunnen opbouwen in de wijk. Hornsby en Wahroonga voegen we toe aan onze lijst; daar zijn we nog niet geweest. Wij maken gebruik van een reallocation agent en het komt er op neer dat wij een aantal wijken moeten opgeven. En op basis daarvan gaan ze zoeken. We zijn al wel gaan rondrijden, maar blijft lastig inschatten hoe het 'echte wonen' er is:)
 
Nog een tip: ga naar de plaatselijke shopping centra. Dan krijg je een goed beeld van de mensen die er wonen en natuurlijk ook van het winkelaanbod :)
Of zet de auto aan de kant en ga eens rondlopen in de wijk. Dan krijg je ook een goed beeld. Ik weet dat in bv Wahroonga mensen op straat elkaar altijd vriendelijk gedag zeggen. Dat kan van buurt tot buurt verschillen.
 
Hahaha, dat is inderdaad een goeie, het bezoeken van de shoppingcentra! Daar zijn we wel steeds langsgereden, maar bezoeken is veel effectiever.. Om meerdere redenen idd:)
 
Gezien de kinderen denk ik dat je ook even naar de scholen moet gaan kijken. Scoren die goed, zijn ze gemakkelijk te bereiken etc. Je bent met school verbonden aan waar je woont, dus als je dat in de hand hebt...
 
Gaan we zeker doen, thanks! We hebben een wijkenlijstje met jullie input doorgegeven aan de agent. En dit weekende gaan nog even wat rondrijden en dan verwachten we snel de eerste bezichtigingen te kunnen doen:)
Ik hou jullie op de hoogte en ik weet niet waar jullie wonen maar feel free om zodra we verhuisd zijn een echt Hollands bakje koffie te komen doen:)
 
Haha, ik woon bij Brisbane, een beetje ver voor een Hollands bakje koffie. Ik heb vier jaar in de Hills gewoond, maar ben in die tijd wel regelmatig in de wijken geweest die jij noemt. De Hills is trouwens ook leuk wonen voor als je je budget moet bijstellen of ruimer wil wonen. Alleen is het verder van het CBD.
 
Hahaha...had nog niet van een flat white gehoord, dus meteen gegoogled:) Blijkt niet alleen dat er strijd is tussen Melbourne en Sydney over de ontdekking ervan (terwijl het waarschijnlijk veel eerder in Nieuw Zeeland werd gedronken:)), maar zijn er ook verschillende meningen over wat er in hoort.... Dus ik waag me er nog niet aan!:)
 
Ik weet nog toen ik hier in 1994 (vorige eeuw) voor het eerst kwam en koffie ging halen een heleboel vragen kreeg.....ik wilde alleen maar koffie :Do_O
long black, cappucino, flat white, latte, regular milk, skim mild, soy.....wow keuze te over hier!
 
Ik weet nog toen ik hier in 1994 (vorige eeuw) voor het eerst kwam en koffie ging halen een heleboel vragen kreeg.....ik wilde alleen maar koffie :Do_O
long black, cappucino, flat white, latte, regular milk, skim mild, soy.....wow keuze te over hier!
Heel herkenbaar! Ik heb in het begin ook de fout gemaakt door ergens 'gewone koffie' te bestellen. Gelukkig konden ze er wel om lachen.
 
Die koffie keuzes konden wij juist erg waarderen. Als het gaat om goede koffie, dan kan Nederland nog veel leren van onze Australische vrienden;)
Flat white blijft overigens ook onze favoriet! Al is hij hier in Nederland niet zo lekker als daar;)
 
In ieder geval doet George Clooney zo af en toe nog zijn best om Nederland hele dure koffiesmaakjes aan te leren.
 
Hi Sammie, hoe is het met de huizenjacht? Ik las deze post en dacht aan het openbaar vervoer. Soms lijkt een wijk goed te doen qua reisafstand (auto of bus), het verkeer kan verschrikkelijk vertragend zijn. Overweeg om een wijk te kiezen met een treinstation! Een van mijn collega's lijkt dicht bij CBD te wonen, maar zit 3/4 uur in de bus, terwijl je in een uur met de trein (stuk relaxter) van de lower blue Mountains op Central bent. Wij treinen allebei naar de city en onze auto staat lekker werkloos te zijn door de week. Het scheelt ons een extra auto en veel reiskosten. Met een opalcard reis je voor max. 60 dollar per week, terwijl als manlief met de auto zou gaan, hij 30 dollar aan toll en parkeergeld moet betalen.... per dag, niet te spreken over brandstof/autokosten. Parkeren in CBD is helemaal kostbaar. Het is maar een overweging!
 
update, haha, vooralsnog zit de gratis reizen versie nog op de Opal kaart. Dus voor 8 tripjes maal minimum busfare 2.10 dollar = nog geen 17 dollar per week en de rest reis je gratis!!! Ik vind em geweldig, die Opal kaart!
 
Hallo Sammie, ik ben benieuwd waar jullie uiteindelijk terecht zijn gekomen. Zoals het er nu naar uitziet vertrekken wij in oktober naar Sydney, mijn man, zoontje (2,5) en ik. Ook wij gaan zo'n zelfde zoektocht ondernemen als jullie. Heb je tips voor ons? Wij zoeken nl net als jullie voor een fijne, sociale, kindvriendelijke wijk max 1 uur van het CBD. Ik zit nu nog in Drunen, en al googlend kom ik er nog niet echt uit ;-) Zou fijn zijn om jullie ervaringen te horen!
 
Back
Top