RRV / Citizenship

Met de blik op de toekomst zijn we wat gaan spitten in de regelgeving. Wie kan er (wat zinnigs) roepen over onderstaande?

1.
Wij zijn permanent resident en hebben > 2 jr gewoond/gewerkt in Aussie. Ons orginele visum verloopt over een jaar of drie.
a. tot die tijd (dus nog een jaar of drie) kunnen wij zo vaak als we willen Aussie in & uit?
b. daarna moeten we een RRV aanvragen die max 5 jaar geldig is (en die krijgen we omdat we > 2 jr hier geweest zijn?)
c. trick question: stel dat we 10 jaar weg willen blijven uit Aussie. Kunnen we dan gewoon net voor de vijf jaar om zijn naar Australie gaan en een nieuwe RRV aanvragen of geldt daar weer voor dat je > 2 jr gewoond/werkt moeten hebben hier?

2.
Het officiele standpunt van de NL'se regering (laatste gewijzigd voorjaar 2003) is dat als je uit vrije wil Aussie citizenship krijgt, je de NL'se verliest. Ik hoor geruchten dat daar nog steeds aan gesleuteld wordt, is dat zo?

Laat maar horen, mocht het zover komen dan zal ik eea met DIMIA checken maar ik ben benieuwd wat jullie denken.

groet,
MICHIEL
 
[quote author=michielsylvia link=topic=2611.msg28200#msg28200 date=1127097962]
Met de blik op de toekomst zijn we wat gaan spitten in de regelgeving. Wie kan er (wat zinnigs) roepen over onderstaande?

1.
Wij zijn permanent resident en hebben > 2 jr gewoond/gewerkt in Aussie. Ons orginele visum verloopt over een jaar of drie.
a. tot die tijd (dus nog een jaar of drie) kunnen wij zo vaak als we willen Aussie in & uit?
b. daarna moeten we een RRV aanvragen die max 5 jaar geldig is (en die krijgen we omdat we > 2 jr hier geweest zijn?)
c. trick question: stel dat we 10 jaar weg willen blijven uit Aussie. Kunnen we dan gewoon net voor de vijf jaar om zijn naar Australie gaan en een nieuwe RRV aanvragen of geldt daar weer voor dat je > 2 jr gewoond/werkt moeten hebben hier?

2.
Het officiele standpunt van de NL'se regering (laatste gewijzigd voorjaar 2003) is dat als je uit vrije wil Aussie citizenship krijgt, je de NL'se verliest. Ik hoor geruchten dat daar nog steeds aan gesleuteld wordt, is dat zo?

Laat maar horen, mocht het zover komen dan zal ik eea met DIMIA checken maar ik ben benieuwd wat jullie denken.

groet,
MICHIEL
[/quote]

Hi Michiel

Jammer genoeg niet.van de 5 jaar moet je 2 jaar in Aus wonen,
hoeft niet aan een stuk door maar op getelt 2 jaar.
Ik weet het zeker ,want dat is de reden dat ik een aus pasport heb genoemen.
Mijn plan was om 4 jaar weg te blijven.
Bijna over,lekker weer terug.

Gr Ineke :up:
 
Hallo Michiel

1a. Klopt je zo vaak in en uit als je wilt.

1 b. Een RRV kan je ook via Internet aanvragen:
http://www.immi.gov.au/e_visa/migrate.htm

1 c Zoals Ineke al schreef Je moet als je een permanent visum hebt, die is voor 5 jaar,
minimaal twee jaar in Aus zijn geweest voordat je een RRV kan aanvragen.
Zolang je Aus niet uitgaat, hoef je geen RRV aan te vragen.
Ga je zonder RRV Aus uit kom je er niet meer in.
Voor je RRV geldt hetzelfde als voor je visum, je moet twee van de vijf jaar in Aus zijn
voor je een nieuwe kunt aanvragen.

2 Volgens mij zijn ze er nog niet uit, Ineke moest haar paspoort inleveren toen zij hier kwam.

Gr. Ton
 
Hallo Michiel,

Hier kan je lezen wat op dit moment staat op de site van
Het ministerie van Buitenlandsezaken.
http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=936C2A8791BE4424A3AE471AB6BFF230X3X46044X65

Gr. Ton
 
Hallo Michiel,

Met het oog op wat Ineke en Ton schreven, en e.e.a. na te kijken op de RRV webpagina, zijn er toch wel een paar vragen.
Op de webpagina http://www.australia-migration.com/page/Resident_Return_Visa/91 staat het volgende;
For a five- year RRV, applicants must have spent two years out of the last five years in Australia as a permanent resident or have substantial and beneficial ties to Australia. Applicants who have been absent from Australia for more than five years must also have compelling reasons for their absence of more than five years.
Daaruit concludeer ik dat je als je “compelling reasons” hebt gehad, je gewoon weer terug kan. Het kan ook zijn dat ik het verkeerd lees.
Lijkt mij dat je als je weggaat uit Oz, je dus wel terug kan keren.

Dual Nationalities? Daar zijn meerdere mensen mee bezig. O.a. (zoals je al hebt gelezen hierboven) Ton en Ineke en ik sowieso.
Ik ben bezig om hier meer info over te krijgen.

Is er een laatste vraag aan Ton;
Jij schrijft; 2 Volgens mij zijn ze er nog niet uit, Ineke moest haar paspoort inleveren toen zij hier kwam.
Begrijp dit niet helemaal. Waarom moest Ineke haar pasport inleveren. Ik heb die van mij nog steeds in mijn bezit.

Rene
 
[quote

Is er een laatste vraag aan Ton;
Jij schrijft; 2 Volgens mij zijn ze er nog niet uit, Ineke moest haar paspoort inleveren toen zij hier kwam.
Begrijp dit niet helemaal. Waarom moest Ineke haar pasport inleveren. Ik heb die van mij nog steeds in mijn bezit.

Rene


Hi Rene.

Ik heb vrijwillig de Aus nationaliteit genoemen, dat betekent toen ik me hier moest in schrijven,
Moest ik mijn pasport inleveren, kreeg het wel terug hoor maar met groote gaten er in geknipt.
Anders zou ik nog door europa kunnen reisen zij de aardige vrouw achter het burau,
en dat is iligaal.
Meer weet ik er ook niet van.
Over de vraag  van een specialen reden om langer of zonder RRV weg tegaan uit Aus,
Jaren geleden ben ik de eerste keer zonder RRV weg gegaan uit Aus,
Ik wist niet dat ik dat moest hebben, toen ik terug wou na korte tijd kon dat niet.
Heb ook gevraag voor specialen uitzondering, mooi niet.
Moest alles opnieuw aan vragen het heeft 12 maanden geduurt.
Zelfs dat mijn twee kinderen de Aus Nat hadden was geen reden.
Antwoord was die kunnen dan toch met je man mee ( hij was een Ozzzie).
Ik denk dat je wel een heeeeel goede reden moet hebben.


Gr Ineke  :)
 
[quote author=Ineke link=topic=2611.msg28229#msg28229 date=1127117182]
Hi Rene.

Ik heb vrijwillig de Aus nationaliteit genoemen, dat betekent toen ik me hier moest in schrijven,
Moest ik mijn pasport inleveren, kreeg het wel terug hoor maar met groote gaten er in geknipt.[/quote]

Toen ik mijzelf in mijn gemeente inschreef, kon ik mijn pasport houden. Is ook niets verteld dat ik er geen gebruik van mocht/kon maken.

Over de vraag  van een specialen reden om langer of zonder RRV weg tegaan uit Aus,
Jaren geleden ben ik de eerste keer zonder RRV weg gegaan uit Aus,
Ik wist niet dat ik dat moest hebben, toen ik terug wou na korte tijd kon dat niet.

Was dat omdat je permanent terug wou, of alleen voor een vakantie iod?

Moest ik mijn pasport inleveren, kreeg het wel terug hoor maar met groote gaten er in geknipt.

Had je dus wel een "Holy passport". :-D

Rene
 
[quote

Over de vraag  van een specialen reden om langer of zonder RRV weg tegaan uit Aus,
Jaren geleden ben ik de eerste keer zonder RRV weg gegaan uit Aus,
Ik wist niet dat ik dat moest hebben, toen ik terug wou na korte tijd kon dat niet.

Was dat omdat je permanent terug wou, of alleen voor een vakantie iod?

Moest ik mijn pasport inleveren, kreeg het wel terug hoor maar met groote gaten er in geknipt.

Had je dus wel een "Holy passport". :-D

Rene

Was in NL voor 6 maanden op bezoek,  :blahblah: Is even langer geworden   :angry1:

Maar ik ben ook Holy, Mijn Man heet Saint Antonius.   :lol1:

Gr Ineke :lol:
 
[quote author=Ineke link=topic=2611.msg28251#msg28251 date=1127123612]
Was in NL voor 6 maanden op bezoek,  :blahblah: Is even langer geworden   :angry1:
[/quote]

Da was Balen zeker!!!!! Koude winters etc!!!!!!!!1 :x

Maar ik ben ook Holy, Mijn Man heet Saint Antonius.   :lol1:
Gr Ineke :lol:

:lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1:

Rene
 
Back
Top