RSMS-Visa

S

Sandy

Hallo mensen,

Wie heeft er ervaring met het RSMS-Visa? Dit is een soort skilled visa waarmee je alleen in regional Australia mag werken.  Voor mij geen probleem maar ik moet een werkgever zien te vinden die me wilt sponseren voor 2 jaar en met het contract kan ik pas het werkvisum krijgen. Bijna onmogelijk om een baas zover te krijgen om je zonder proeftijd gelijk voor 2 jaar aan te nemen!??  :oops:
Ik ga binnenkort maar naar Oz om een baan te zoeken. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik vind het een heel gedoe allemaal maar het moet toch lukken..................? :|
 
Ik wil ook wel wat meer ins en outs weten over een RSMS visa.
Volgens mij zijn er op dit forum weinig mensen die nog zo'n visa hebben of er mee bezig zijn.
Naar aanleiding van het lezen van het booklet en de info op de site van DIMIA zijn er nog wat onduidelijkheden.

Het is mij namelijk niet helemaal duidelijk of dit nu een tijdelijk visa is of een permanent.
Volgens mij bestaan er zelfs van beide mogelijkheden een aparte versie.....zowel tijdelijk als permanent.
En hoe wordt dan dat onderscheid gemaakt? En hoe of wie bepaalt de keuze van permanent of tijdelijk?
Heeft iemand daar ervaring mee?

één van de voorwaarden van zo'n RSMS visa is, dat je een contract hebt/krijgt bij een werkgever voor tenminste 2 jaar.
Stel.....Je hebt een tijdelijk RSMS en een contract voor 2 jaar.
En wat dan als je na 2 jaar kunt blijven bij die werkgever?
Moet je dan weer een nieuw visum aanvragen of blijft dat eerste RSMS visa nog van kracht?
Weet iemand dit?

Wanneer je na bijvoorbeeld die 2 jaar geen contractverlenging krijgt van je werkgever dan mag je nog 2 jaar in Australië blijven (in een RSMS gebied)........althans als het om een tijdelijk RSMS gaat.
Weet iemand toevallig hoe het dan zit als je een andere werkgever vind in het RSMS gebied?
Kun je dan op hetzelfde visa weer aan de slag? En zo ja.....gaat er dan weer een nieuwe periode in van 2 jaar?

Zomaar even een paar ingewikkelde kwesties, waarvan ik hoop dat er mensen zijn die daar wat antwoorden op hebben voor mij.

Bert
 
Ja ik zou ook graag meer info willen over dit visum!!

Is dit als furniture removalist wel haalbaar??
ASCO code : 7311-13

Ben ook erg benieuwd!!!
 
Ik ga dit visum aanvragen zodra ik aankom in Cairns, eind augustus 2006. Voor zover ik weet is het als volgt; het is een permanent visum (voor 2 jaar) waarna je verlening aan kan vragen, maar ik geloof dat je dan ook aanspraak kan maken op Australian residency.... Tenminste, zoiets is mij verteld. Ben er verder niet ingedoken, doe ik tegen die tijd wel.
Voor mij is dit het makkelijkste visum omdat je niet perse werkervaring nodig hebt. Er moet een (erkende) positie zijn binnen het bedrijf dat je sponsert (dit moet door lokale/regionale instantie erkend worden)
En dan moet je naar DIMIA duidelijk maken waarom jij zo geschikt bent. In mijn geval het spreken van meerdere talen (nou ja, basis van de talen), kennis van Europa, jong en dus goede kijk op markt en het bedrijf is bezig met internationalisering richting Europa. Moet nog mooi verhaaltje van maken:)
Maar in principe ben je er dan, geen gezeur over zoveel jaar werkervaring enzo!!!

Janine
Ps. ik ga in hostel werken als manager
 
Back
Top