rubriek recepten?

Zuidema

New Member
Is er hier op het forum een topic over recepten? Het lijkt mij leuk en bovendien lekker om Australische recepten uit te wisselen met bijv. mensen die al in Australie zijn. Is letterlijk een goede manier om mensen in je omgeving "lekker" te maken voor Australie en je voorgenomen emigratie :Cooking:
Zij er mensen die hiervoor te porren zijn?

Groeten,
Cooking Connie :-D
 
Wij zitten al in Australië, maar willen juist Nederlandse recepten. Er zijn op het wereldwijde web al een heleboel receptensites. Ik denk dat je daar al veel kunt vinden. Ben bang dat al;s er een receptentopic komt, het heel erg snel off-topic zal worden met reacties als: Oh dat is inderdaad lekker. Nee daar moet iets minder  bloem in.  Maar als we dat zouden kunnen voorkomen, dan is het misschien wel wat.
 
Ik geloof dat ik mij juist meer op de Hollandse keuken heb gestort sinds we hier zijn :D. Maar daar staat genoeg van op internet.
 
Heb inderdaad al wat Australische receptensites bezocht; nog niets uit gemaakt overigens. Kan daar een hoop vinden; mijn vraag was wat dat betreft wat voorbarig! :?
 
Misschien is het dan een idee om in dit topic linkjes te plaatsen naar lekkere recepten. Dan krijgen we hier niet een opsomming vanrecepten, maar wel een goed startpunt om ze te vinden.
 
Goed plan zeg!  MMMMHHHHHHH (NB Ineke het is me nog niet gelukt hoor om de roast lamb te maken, maar wil het in de winter doen als verrassing voor hubbie dus laat het je dan zeker weten)

Groetjes Miranda  :)
 
Tot nu toe mijn meest favo Ozzie recept!

http://dessert.allrecipes.com/AZ/strlinngllishTrifl.asp

En deze is helemaal geweldig!!! :cool:

http://www.recipegoldmine.com/desstrifle/desstrifle.html#TRIFLES

Groetjes Lin :bye:

(Erg slecht voor de lijn overigens! Maar ja dat is bijna alles wat lekker is!)
 
Wat ook heel lekker is je eigen meatpie makken.
Moet natuurlijk wel een family size zijn.
Ook niet goed voor de lijn.

Gr Ineke  :roll:
 
Oh ja Ien dat is ook zo lekker! Heb ik regelmatig in Canada gegeten, steak and kidney (ja sorry :p) is ook zoo lekker!!
 
Heb een heerlijk recept van Australian Meat Pie gevonden!
Gemaakt en iedereen vond het super; zelfs mijn dochtertje die bijzonder kieskeurig is! Moest wel twee keer mijn woordenboek raadplegen voordat ik uitgevogeld had wat ik nodig had en hoe het bereid moest worden (dat vergeet ik in ieder geval niet meer). Had gelukkig nog een cup/spoonsetje uit Amerika over....

Gevonden op:

http://www.foodnetwork.com

Is een Amerikaanse website met links naar Australische recepten. Ben helemaal in de mood voor méér, dus ik zal es kijken op de aangeraden sites. :drinking:
 
Lin,

Als je het recept voor trifle hebt gemaakt dan moet je eens de sponge cake doordrenken met Jamaican Rum.....erg lekker (weet niet of het dan nog lekker smaakt met de wine gelatine....) Toen ik in Engeland zat maakte ik het regelmatig. In Nederland kent bijna niemand het, tenzij ze eens bij mij op bezoek zijn geweest.... :-D

Het valt me op dat de Australische keuken op veel punten gelijk is aan de Engelse keuken. Wellicht ook niet zo verwonderlijk. Wel lekker!
 
Heb het hier al vaker op het forum gezegd, maar je kunt bij Oil&Vinegar heel wat Australische producten kopen. Het meeste in de zin van kruiden en olijfolieen. Aanrader is de Screaming Seeds Rainforest Season. Strooi dat rijkelijk over je kipfilet en grill deze dan in de grillpan... Om je vingers bij op te eten!!
 
voor de Lamb liefhebbers- ik heb zojuist afgelopen zondag a leg od lamb uit de oven met baked potatoes and pumpkin gemaakt- was heerlijk en heeeeeel simpel.
Mijn advies is als je lamb koopt ga dan naar een turkse slager of als je in de buurt woont naar Beverwijk (oosterse markt) het vlees daarvan is heerlijk mals en een heel stuk goedkoper dan bij een slager vandaan die de lamb meestal importeerd uit Nieuw Zeeland. Ik heb bij mijn laatste bezoek in Oz een vlees thermometer gekocht en sindsdien is mijn vlees perfect-niet te rauw-niet te gaar-
miel
 
Wat dacht je van een hele kip in een echte Australische BBQ, zo eentje die je af kan sluiten. Maar dan op een open kan bier.
Zie foto.

Bbqchicken.jpg


Een foto spreekt boekdelen.

Rene
 
Kip 1: (handen afwerend omhoog) nee nee ik heb echt niets gedaan :dunno:
Kip 2: (ja handen in de zij) ja het zal wel, het is altijd wel iets met jou blaah blaaah blaaaah :blahblah:
 
Back
Top