Rugzak hulp

Gwen

XPdite Sponsor
Hoi (ex)backpackers!!

Ik ben vandaag even naar de Bever sport geweest om mij te orienteren op backpacks, voor mijn trip volgend jaar. Ging 20 min voor sluitingstijd, dus niet heel veel kunnen doen, maar in ieder geval wat kunnen zien.
Blijkt trouwens dat het nog aardig moeilijk gaat worden om een goede backpack te vinden door mijn korte rug :confused: Een aantal geprobeerd, maar er zat er maar 1tje lekker.

Vraag aan jullie is: Wat voor soort backpack is handig? Waar moet hij aan voldoen? En vooral, hoeveel liter heb je ong nodig... De backpack van 55 liter zat mij goed, maar hij leek zo klein!!!!
En ik weet wel dat je niet veel mee moet nemen omdat je niet telkens dat gewicht mee wil sjouwen, maar toch :eek:..

Hoop op jullie expertise :up:
 
Vriendin van ons gaat ook vaak backpacken.
Die heeft er 1 speciaal voor vrouwen.
Ik zal haar eens voor je vragen. :up:
 
Vriendin van ons gaat ook vaak backpacken.
Die heeft er 1 speciaal voor vrouwen.
Ik zal haar eens voor je vragen. :up:
Ik had ook een hele goede (en dure) speciaal voor vrouwen aangehad.. Maar die zat bij mij toch niet lekker, en volgens de verkoper paste die rugzak inderdaad niet goed bij mijn lichaam.. Ik ben raar denk ik..
 
Goede pasvorm is wel belangrijk.
Natuurlijk moet je zo weinig mogelijk meenemen, maar uiteindelijk heb je het ding niet vaak op je rug. Met een goede weekender kom je ook een heel eind. Maar er zijn weleens situaties waarin je een paar honderd meter moet lopen en dan zit-ie wel lekker op je rug...

Hangt ook helemaal van af wat je gaat doen. Ik kocht op een gegeven moment een auto, Wat is dan het voordeel van een backpack? Ligt toch maar in de auto te slingeren? En ga je met de bus mee, dan gaat-ie onderin het luik.

Met een grote rugzak kun je veel souvenirs kopen en meenemen, maar dan wordt-ie wel erg zwaar en dat moet je ook weer meeslepen (of met een pakketje naar huis sturen).

Voor bijvoorbeeld Thailand heeft het wel veel voordelen. Als je een stuk moet lopen, of een stuk achterop een brommer mee gaat...

Kies maar wat voor jou van toepassing is...

Ik heb er een met een daypack die je eraan kunt ritsen. Is handig voor wanneer je backpack buiten handbereik is, zoals in het vliegtuig of met de bus. Alleen is dat zo'n slap flubberding, dat je er nog niet echt veel aan hebt. Denk wel aan je kostbaarheden, vooral in Azië. Bij reisgenoten is tijdens de busreis in Thailand, terwijl de backpacks in het ruim lagen, de hele boel opengesneden met een mes (schade) en spelcomputers eruit gejat.
 
Thanks Hardcore!

Ik had gisteren een tas (van 55 liter dus) gepast die wel lekker zat. Deze tas had ook een daypackje die erop geritst zat, maar dat was wel een goede stevige! De tas was daarnaast ook een ander model dan de standaard backpack. Deze tas kon je namelijk helemaal open ritsen aan de voorkant zodat het meer een weekend tas idee krijgt en je wat makkelijker bij je spullen kunt. De schouderbanden kon je ook 'weg ritsen' zeg maar, zodat je ook letterlijk een weekend tas kreeg. Erg grappig bedacht allemaal! Maar die zat wel echt lekker. Maar de 55 liter was wel incl de inhoud van de daypack.

Dit is um: http://www.bever.nl/index.cfm/produ...e/2142C10001/id_colour/4324/group/641/level/3
Hier lijkt hij wel alleen heel klein op de foto, maar je moet even bedenken dat die tas toch wel mijn volledige rug bedekte hoor! Hij is wat breder dan de echte backpack, maar daardoor wel wat korter, wat voor mij dus juist wel goed zat.
 
Thanks Hardcore!

Ik had gisteren een tas (van 55 liter dus) gepast die wel lekker zat. Deze tas had ook een daypackje die erop geritst zat, maar dat was wel een goede stevige! De tas was daarnaast ook een ander model dan de standaard backpack. Deze tas kon je namelijk helemaal open ritsen aan de voorkant zodat het meer een weekend tas idee krijgt en je wat makkelijker bij je spullen kunt. De schouderbanden kon je ook 'weg ritsen' zeg maar, zodat je ook letterlijk een weekend tas kreeg. Erg grappig bedacht allemaal! Maar die zat wel echt lekker. Maar de 55 liter was wel incl de inhoud van de daypack.

Dit is um: http://www.bever.nl/index.cfm/produ...e/2142C10001/id_colour/4324/group/641/level/3
Hier lijkt hij wel alleen heel klein op de foto, maar je moet even bedenken dat die tas toch wel mijn volledige rug bedekte hoor! Hij is wat breder dan de echte backpack, maar daardoor wel wat korter, wat voor mij dus juist wel goed zat.
Osprey is een fantastisch merk in mijn ervaring.... voor day packs. Voor backpacks zou ik gaan voor Deuter, Lowe Alpine, Fjalraven (of zoiets, ergens moeten daar puntjes op). 55 liter is een vrouw aanzienlijk, maar goed ingepakt gaat dat qua gewicht best wel. Ik was toen ik ging backpacken 1,88m (Nog steeds) en 67kg (nu 'iets' zwaarder) en dan is een 65+ liter al goed te doen.
 
Vandaag naar een andere winkel geweest om backpacks te passen.
Daar hadden ze ook het merk Deuter (genoemd hierboven door Zwerver). Ik trok de eerste tas aan, en deze paste perfect!! Sloot heel mooi aan bij de schouders en zat gewoon goed. Leuk kleurtje ook!
De tas was in de aanbieding, van 199 naar 159, en nu weet ik waarom. Het is een 2011 model, dus daar willen ze natuurlijk vanaf. Maar terug thuis zag ik op internet ook dat het eigenlijk een mannen model is, en dat ze van Deuter ook vrouwenmodellen hebben. Nu heb ik deze gezien op een website, en die ziet er ook echt gaaf uit: http://www.outdorado.com/Deuter_Aircontact_Pro_55_15_SL.jsp
Evenveel liter als de ander (alleen is deze 55+15 en de ander 55+10), maar dan dus speciaal voor de vrouw. Zou deze Deuter rugzak waarschijnlijk goed zitten als de ander ook goed zat, of kan dat toch nog veel verschil maken?
Misschien ga ik gewoon de rugzak van de link bestellen, en als hij niet bevalt kan ik hem weer terug sturen..
 
In een vrouwen-pack zitten airbags in gevuld met helium.
Een kleiner formaat hiervan word ook wel handtasjes genoemd.

Website ziet er goed uit! Maar is meer dan een uur rijden voor mij :rolleyes:

Een uurtje rijden!!...........
:confused::D:up:, naar welk land ging je ook alweer backpacken? , Switzerland?

Jack
imagesCAL19JB0.jpg
 
OK, Daypack van de Deuter is dus helemaal niks. Terwijl een goede daypack wel erg handig is. Even goed over nadenken dus.
Draagcomfort is wel belangrijk (als je hem ook gaat dragen tenminste). En uiteraard altijd testen met volle belading en alle riempjes op jouw lichaamsbouw afgesteld. De Deuter ziet er wél een stukje professioneler uit dan de Osprey. Terwijl de review een beetje leest zoals: "Jij krijgt van ons een rugzakkie cadeau, maar dan moet je er wel een positief verhaaltje over schrijven" (mijn gevoel, hoeft niet zo te zijn natuurlijk).

Anyway, succes met de zoektocht.
 
OK, Daypack van de Deuter is dus helemaal niks. Terwijl een goede daypack wel erg handig is. Even goed over nadenken dus.
Draagcomfort is wel belangrijk (als je hem ook gaat dragen tenminste). En uiteraard altijd testen met volle belading en alle riempjes op jouw lichaamsbouw afgesteld. De Deuter ziet er wél een stukje professioneler uit dan de Osprey. Terwijl de review een beetje leest zoals: "Jij krijgt van ons een rugzakkie cadeau, maar dan moet je er wel een positief verhaaltje over schrijven" (mijn gevoel, hoeft niet zo te zijn natuurlijk).

Anyway, succes met de zoektocht.

Hoezo is de daypack van deuter niks? Eigen ervaring?.. Want snap even niet waar je dat vandaan haalt, haha.

@Zwerver: Een vrouwen rugzak heeft anders lopende schouderbanden die meer om de borstpartij heen gaan en een andere heupband. Staat in een andere hoek ofzoiets.
In principe kan ik ook gewoon die rugzak kopen, maar ik ben zo'n doos die zich dan altijd af blijft vragen of die vrouwen rugzak nog veel beter zou zitten of niet. Kan ik niet zo goed van me af zetten :oops:

@Jack: Ik vind het niet erg om een uur te rijden, haha, maar het is dan goedkoper om de tas gratis te laten verzenden en tegen kosten terug verzenden als hij niet goed zit, dan de benzine voor 2 uur rijden.. Is duur voortaan!!! En moet nu alles wat ik kan sparen he :p
 
Hoezo is de daypack van deuter niks? Eigen ervaring?.. Want snap even niet waar je dat vandaan haalt, haha.

@Zwerver: Een vrouwen rugzak heeft anders lopende schouderbanden die meer om de borstpartij heen gaan en een andere heupband. Staat in een andere hoek ofzoiets.
In principe kan ik ook gewoon die rugzak kopen, maar ik ben zo'n doos die zich dan altijd af blijft vragen of die vrouwen rugzak nog veel beter zou zitten of niet. Kan ik niet zo goed van me af zetten :oops:

@Jack: Ik vind het niet erg om een uur te rijden, haha, maar het is dan goedkoper om de tas gratis te laten verzenden en tegen kosten terug verzenden als hij niet goed zit, dan de benzine voor 2 uur rijden.. Is duur voortaan!!! En moet nu alles wat ik kan sparen he :p
Als dat het geval is, vraag dan eens of ze bij de winkel de girls-pack ( :) ) niet kunnen bestellen zodat je die kan passen?
 
Hoi Gwen,

Wij hebben begin dit jaar ook nieuwe backpacks gekocht, mijn vriendin heeft idd ook een "vrouwen" backpack gekocht vanwege de "vrouw vriendelijke" pasvorm.

Belangrijkste voor mij was dat die gewoon lekker zit en het gewicht in de tas echt door je heupen gedragen wordt, waardoor je rug/schouders ontlast worden. Wij hebben toen ook vele backpacks geprobeerd met gewichten zodat we dit konden testen. Daarnaast vind ik het persoonlijk wel handig dat het niet 1 zak is, maar dat je vanuit verschillende kanten je spullen kan bereiken.

Dit gezegd hebbende, toen ik ging backpacken een aantal jaar geleden in Oz heb ik van North Face zo'n Base Camp Duffel gekocht. Dit is eigenlijk gewoon een tas die je ook als rugzak kan dragen. Heb in 3 maanden tijd denk ik 1 keer langer dan 5 minuten met een tas op mijn rug gelopen, vond die tas ideaal en makkelijk herkenbaar. Als je van plan bent om ook trekking te gaan doen ofzo is backpack natuurlijk beter.

Succes met de keuze!

4leaf
 
Staat in de review die jij hebt gelinkt...
Wel helemaal lezen hè;)!
Oh ik snap hem al! Hahaha Blont :rolleyes:. Je hebt het over de bovenkant van de backpack die je als daypack kan gebruiken.. Ja dat was ik sowieso niet van plan.. Gewoon een fatsoenlijke daypack kopen. Maar die heb ik ook een fijne van Deuter gevonden en daarom was ik even in de war :p
 
Back
Top