Ruimte in container Adelaide

remieo

XPdite Sponsor
Wij vertrekken eind juli naar Adelaide maar hebben nog een flinke hoeveelheid ruimte (ongeveer 10m3) over in de container. Dus als er iemand nog spullen wil verschepen dan stellen we met plezier wat ruimte beschikbaar. De container vertrekt begin juli en zou er binnen twee maanden moeten zijn.
 
Als je toch ruimte hebt kijk dan wat in nederland voordeliger is dan in australie.
Denk aan meubelen (ook wat vormgeving betreft) hollandse fietsen,
En 1000 klapkratjes, kun je zo kwijt bij een supermarkt en heb je voor de eerste maanden al inkomen ;-)
 
jahaaaa klapkratjes, die hebben ze hier nog niet uitgevonden in de supermarkt (Coles gebruikt ze wel voor eigen gebruik) maar die nederlandse die zouden het hier goed doen hoor!
 
@Mountains bedankt voor de tip, ben op zoek naar werk dus...;). We kopen inderdaad ook meubelen en fietsen. Het is helemaal aantrekkelijk omdat het volgens het verhuisbedrijf zonder BTW aangeschaft kan worden!
 
Welk verhuisbedrijf zegt dat? Als je volgens mij in Nederland btw terug vraagt bij de douane krijg je export papieren mee. Deze papieren worden door de douane in Australie vrolijk gebruikt om de belastingaanslag te bepalen op je ingevoerde goederen. Je mag namelijk maar voor een bepaald bedrag nieuwe goederen invoeren zonder importbelasting te betalen. ( zoek even na) En ja, de douane loopt je hele paklijst na en maken alles open wat ze interessant vinden. Als je dus niet teveel op wilt vallen moet je dus zorgen dat er zo weinig mogelijk documentatie is. Dus gewoon op de paklijst zetten oude hollandse fiets en oma's bank.
En geen btw exportpapieren regelen dus.
 
Fietsen worden volgens mij altijd wel even bekeken. Dit vanwege vuil (grond, plantenresten enz. ) Dat was in ieder geval bij ons zo.
 
Wij zijn in zee gegaan met Agrimove. Zij melden ons dit:
1) de factuur moet naam en adres in Australia gesteld worden
2) het aankoopbedrag moet zonder btw vermeld en betaald worden
3) deze factuur zal ik afwerken en terug sturen naar de betreffende leverancier voorzien van stempels en een uitvoerverklaring

Maar op de formulieren moeten we dus invullen dat het oude spullen zijn begrijp ik ;) Met de fietsen zal dat minder makkelijk gaan, die zitten waarschijnlijk nog nieuw in het karton omdat ons dat makkelijk leek... misschien toch maar opnieuw zelf inpakken?
 
Waar het voornamelijk om gaat is dat hoe minder informatie je hebt of geeft, hoe minder belasting je hoeft te betalen.
( volgens mij is dit geen goed Nederlands, ik begin tweetalig te denken;-)
De douane heeft al van alles voorbij zien komen en zolang je geen twintig nieuwe fietsen of banken meeneemt zullen ze niet moeilijk doen over importbelasting. Maar als er papieren bij de zending zitten ja dan willen ze daar we even extra naar kijken.
 


OFX
Back
Top