Tja, rural Victoria, goede vraag .......
Ik heb net een uitgebreide speurtocht achter de rug ten Noorden, Noord Oostelijk, Oostelijk en Zuid Oostelijk van Melbourne
Veel (zo niet alles) is afhankelijk van hoe ver je van Melbourne City af wil zitten.
Hoe verder weg, hoe groter de percelen over het algemeen, des te rustiger en des te "betaalbaarder", waarbij vermeld dat betaalbaar uiteraard een relatief begrip is voor ons allemaal.
Een voorbeeldje, zeer recent vrijstaand huis op 20 acres, omgeving Glenburn (NO) ca $550k - $600k
Ander voorbeeldje, 10 acres bos (schitterend gelegen opheuveltop, absolutely stunning views ....... echt waar), maar met huis erop wat helemaal gerenoveerd moet worden, omgeving Yarra Glen (NO), vraagprijs > $500k ==> dat noemen ze hier een Lifestyle property
Wij zijn qua werk gebonden aan Melbourne CBD en ik heb de allergrootste moeite gehad om op ca. 1 uur enkele reisafstand vanaf CBD een blok / perceel van 1 acre te vinden met daarop een recent huis waar we zo in kunnen, wat ons de privacy geeft die we zoeken. Nou was een van onze criteria wel een huis van Brick of Brick Veneer ==> een soort van houtskeletbouw
Zuid Oostelijk lijken de prijzen wat interessanter te zijn, maar die omgeving was voor ons wat minder appealing ==> bovendien in genoemde gevallen (dus zowel NO als ZO) praat je over minimaal 1,5 uur enkele reisafstand vanaf Melbourne CBD in spitsverkeer.
Ben je niet aan CBD gebonden is de Yarra Valley beslist aan te raden ==> Yarra Valley ==> wijngebied
Blijf je W, ZW, NW van Melboure en je bent gebonden aan Melbourne CBD dan is de brug een grote bottleneck, tenzij je met de trein zou reizen. Verder schijnt het dat daar nogal wat industrie zit, maar ik heb daar zelf geen onderzoek naar gedaan, dus dit is allemaal hearsay !!!!
Zoals altijd; it depends, niettemin hoop ik dat je hier iets aan hebt
Succes ermee
Paul